Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Iemand tips voor beginner buitenkweek?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Iemand tips voor beginner buitenkweek?

    Korting op 420shop
    Ik ben van plan een kleinschalig kweekje te beginnen voor eigen gebruik in de achtertuin/guerilla.
    Veel kennis van tuinieren heb ik niet, vandaar dat ik dit forum benader. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het uitkiezen van een goede aanpak

    ik dacht eraan om 1-3 planten van type x(?) in een veredelde zandbak in de achtertuin te groeien (vangt veel zon), om het hele kweken onder de knie te krijgen. Dit zou een beetje een tijdelijke oplossing zijn, aangezien ik het binnekort zonder tuin moet stellen. Ik maak uiteraard een kweekverslag met foto's zodat ik bij kan dragen aan deze prachtige community

    Mijn eerste vraag is dus logisch: welk type zaden raden jullie aan? ook zou ik graag willen weten wat de specifieke voordelen zijn van dat type.

    Dan de voeding. Zijn er nog speciale voedingsmiddelen/soorten potgrond die ik het beste kan gebruiken?

    bij voorbaat dank allemaal,

    Jur
    wietforum/threads/11880-Eerste-kweek-Top-44-feminized-buiten?p=135220#post135220

    #2
    Re: Iemand tips voor beginner buitenkweek?

    :/ help, ik ben namelijk nogal groen (haha.. ha?) op dit forum.
    wietforum/threads/11880-Eerste-kweek-Top-44-feminized-buiten?p=135220#post135220

    Comment


      #3
      Re: Iemand tips voor beginner buitenkweek?

      Informatie over Binnen wiet kweken. Dit board is enkel bedoeld om informatie uit te wisselen en te discussiëren over binnen wiet kweken. Stel je vragen over het kweken van wiet in het daarvoor bestemde forum!

      dat zal je al de goede richting aanwijzen

      Comment


        #4
        Re: Iemand tips voor beginner buitenkweek?

        dank, ik heb meteen een Top 44 indica bestelt, 5 gefeminiseerde zaden. Hou jullie op de hoogte.
        wietforum/threads/11880-Eerste-kweek-Top-44-feminized-buiten?p=135220#post135220

        Comment


          #5
          Re: Iemand tips voor beginner buitenkweek?

          Goede keuze die top 44. makkelijke plant bloeit vroeg en kort succes bijna al gegarandeerd.

          Groet

          Comment


            #6
            Re: Iemand tips voor beginner buitenkweek?

            Jurrrr, mag ik je vragen -uit persoonlijke interesse- van daar een verslagje van bij te houden hoe die Top44 het doet. Zou wel nog eens binnen iets willen zetten wat extreem kort afbloeit, gefeminiseerd. Welke zaadbank heb je voor gekozen als ik vragen mag? Met oog op het NIET hebben van herma's

            Greetzzz

            Comment


              #7
              Re: Iemand tips voor beginner buitenkweek?

              Top 44 is een makkelijk soort.
              Het best is om je plantje voor te groeien binnen tenminste als je voor 15 mei al wil beginne.
              15 Mei is is ijs heilig ofzoow iets. Oftewijl het vriest dan neit meer en ook geen nachtvorst.
              Zal er wel mee oppassen want onder een bepaalde temp. groeit je plant niet. Ik dacht dat dit onder de 10 graden was.
              Eigenlijk moet je gewoon het hele forum doorlezen.
              Leer je erg veel van heb ik zelf ook gedaan.
              Weet nog steets niet alles.
              Een verslag er van maken is ook leuk. Kan iedereen mee genieten en je allerlij tips geven en zelf naatuurlijk vragen.

              Ik wens je succes en ik ga je verslag zeker volgen als die er komt.

              Comment


                #8
                Re: Iemand tips voor beginner buitenkweek?

                dank, zal meteen beginnen met het verslag als ik de zaadjes binnen heb.
                wietforum/threads/11880-Eerste-kweek-Top-44-feminized-buiten?p=135220#post135220

                Comment


                  #9
                  Re: Iemand tips voor beginner buitenkweek?

                  Welke zaadbank heb je ze van besteld?

                  Comment


                    #10
                    Re: Iemand tips voor beginner buitenkweek?

                    heb ze besteld bij weedseedshop.com. heb er net 2 balen cocopeat voor gehaald om ze in te laten ontkiemen. heeft iemand ervaring met dat spul ?
                    wietforum/threads/11880-Eerste-kweek-Top-44-feminized-buiten?p=135220#post135220

                    Comment


                      #11
                      Re: Iemand tips voor beginner buitenkweek?

                      Sorry, ik bedoelde www.WeedSeedsShop.com.
                      kan iemand me trouwens uitleggen over hoe het water geven en voeden van de net ontkiemde plantjes?
                      bijvoorbeeld frequentie en hoeveelheid?
                      Ik heb de zaadjes namelijk nog niet binnen, maar als ik ze voordat ik op vakantie ga binnen krijg laat ik ze door een vriend ontkiemen. Hij heeft natuurlijk wel duidelijke instructies nodig.
                      Ik hoop dat jullie wat aan mijn kweekverslag gaan hebben; om iets terug te kunnen doen.
                      wietforum/threads/11880-Eerste-kweek-Top-44-feminized-buiten?p=135220#post135220

                      Comment


                        #12
                        Re: Iemand tips voor beginner buitenkweek?

                        Je bedoelt www.weedseedshop.com
                        In het begin mag je de grond of waar je je zaadje ook in zet wat nat houden, maar eenmaal z'n kopje boven water moet je overschakelen naar 'vochtig'. Een precies aantal ml geven is heel moeilijk. Wat ik je aanraad is om gewoon je vinger in de grond te steken waar je plant in staat, die moet vochtig aanvoelen, niet nat. Wanneer je zo de indruk krijgt dat het te droog is (onthoud: Liever DROOG dan NAT) dan giet je wat aan. Het is echt een beetje op gevoel want veel mensen vragen om een precies aantal ml maar dat is gewoon onmogelijk omdat soms je grond sneller uitdroogd door luchtstroom en omstandigheden. Gewoon op gevoel, dan komt het wel goed . Ik laat in de groei een dagje tussen elke watergeefbeurt. In de bloei is dat elke dag want dan drinken ze veel
                        Post ook even de link van jou kweekje want ik ga jou volgen, ben heel geinteresseerd in die TOP44 (feminised?). Zou handig zijn als het feminised was, want dat is echt m'n interesse .

                        Laat maar horen

                        Greetzzz

                        Jona

                        Comment


                          #13
                          Re: Iemand tips voor beginner buitenkweek?

                          Mn top 44 zaden net binnen, ga ze nu proberen te ontkiemen in deze opstelling. (zie foto)
                          toelichting: Ik heb ze alle 5 in een papieren handdoekje op een bord gedaan, gedemineraliseerd water er op, en dan een bakje er overheen gezet tegen het licht. Iemand nog tips?

                          Dit is eigenlijk het begin van het kweekverslag. Ik verplaats hem zometeen naar het juiste forum.
                          Attached Files
                          wietforum/threads/11880-Eerste-kweek-Top-44-feminized-buiten?p=135220#post135220

                          Comment


                            #14
                            Re: Iemand tips voor beginner buitenkweek?

                            Heey,
                            Ik zou zelf de super lemon haze nemen van the greenhouse zijn echt superzaden en is makkelijk te kweken ik had ze ook vorig jaar. En er zit 22.9% THC in.
                            GR VAK410

                            Comment


                              #15
                              Re: Iemand tips voor beginner buitenkweek?

                              Heb al zaden, maar is misschien een goed idee voor de volgende keer
                              zaadjes zijn allemaal al wat groter geworden, lijkt het, doordat er een wit wortelbeginsel uit ontspringt. Nu weet ik alleen nog niet wanneer de wortels groot genoeg zijn en ze in de potgrond kunnen worden gezet. Weet iemand dat of moet ik het gewoon op gevoel doen?

                              dank
                              wietforum/threads/11880-Eerste-kweek-Top-44-feminized-buiten?p=135220#post135220

                              Comment

                              Bezig...
                              X