Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

big bang in de serre?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    big bang in de serre?

    Korting op 420shop
    yi

    Dit is de eerste keer dat ik wietplantjes kweek ik heb nu bigbang en zijn momenteel goed aan het groeien. Maar ik heb een vraagje. Ik heb thuis een soort serre staan, het is lekker warm binnen maar het staat niet de hele tijd in de zon (ong. een halve dag) maar ik heb gehoord dat het zo belangrijk is dat ze vell licht moeten hebben. De serre bestaat uit een soort doorzichtig plastiek dat licht doorlaat maar nu ook weer niet all het zonlicht? ik kan de serre wel open doen en dan heeft hij rechtsreeks licht.
    Zet ik de plantjes erin of moeten ze echt de hele dag volle zon hebben?

    bring it on
    Last edited by joboerke; 29 April 2010, 20:57.

    #2
    Re: big bang in de serre?

    Het kan wel maar het ligt ook aan het materiaal wat je gebruikt op de serre.
    Je hebt het over plastic!?!
    Ik neem aan dat je bedoeld een lichtplaat o.i.d.

    Lichtplaten (golfplaten) worden vaak gebruikt voor schuurtjes,serre's en overkappingen.
    Alleen hou er rekening mee dat sommige lichtplaten UV e.d tegen houdt.
    Dus minder Lumen , minder UV eigenlijk alles wordt minder.
    Ik snap dat het bijna niet te achterhalen is bij ouderdom , maar als ze nieuw zijn kan je het zien aan de kleur van de plaat.

    Comment


      #3
      Re: big bang in de serre?

      Deze heb ik sinds een paar week staan, werkt als een tiet

      http://www.boerenbond-welkoop.nl/pro...ePremiere.html

      Comment


        #4
        Re: big bang in de serre?

        Het is bijna de zelfde soort serre alle is zeil errond nog iets matter
        maar ik denk dat ik hem erin ga zetten
        laat je die serre openstaan of doe je hem toe?

        Comment


          #5
          Re: big bang in de serre?

          Oorspronkelijk geplaatst door R()b View Post
          Het kan wel maar het ligt ook aan het materiaal wat je gebruikt op de serre.
          Je hebt het over plastic!?!
          Ik neem aan dat je bedoeld een lichtplaat o.i.d.

          Lichtplaten (golfplaten) worden vaak gebruikt voor schuurtjes,serre's en overkappingen.
          Alleen hou er rekening mee dat sommige lichtplaten UV e.d tegen houdt.
          Dus minder Lumen , minder UV eigenlijk alles wordt minder.
          Ik snap dat het bijna niet te achterhalen is bij ouderdom , maar als ze nieuw zijn kan je het zien aan de kleur van de plaat.
          Last edited by Shades of Green; 30 April 2010, 19:06.

          Comment


            #6
            Re: big bang in de serre?

            Oorspronkelijk geplaatst door Shades of Green View Post
            haj, UV maakt niets uit hoor

            Gewoon glas houdt ook alle UV-straling tegen, en ik heb al een mooie oogst gehad van een Big Bang in een glazen kas..

            Directe zonnestraling is in de zomer bvb niet nodig, er is dan "teveel" licht en de plant kan nooit al dat licht gebruiken vor fotosynthese..
            Je kan het zien als lichtverzadiging, vanaf een bepaald punt zal het toedienen van extra licht geen extra groei met zich meebrengen (ookal heeftje plantje nog genoeg water en voeding).. Op bewolkte dagen echter heb je natuurlijk iets minder groei
            Ik had het over dakbeplating en niet over glas.

            Bij mij is een serre , een overkapping of open schuurtje o.i.d
            Dit is een kas , dus mijn antwoord is eigenlijk overbodig voor de topic starter
            Aangezien ik dacht dat hij iets anders bedoelde.

            Comment


              #7
              Re: big bang in de serre?

              ongeveer om 12 uur valt de zon erop tot ongeveer 19 uur
              het is er wel lekker warm
              is het beter om de serre altijd open te laten of enkel s'nachts het zeil naar beneden doen want ik slaap nogal graag uit dus het kan zijn dat ik het zeil dan maar pas om 12uur oflater (als ik school heb) weer naar boven doe. Of heeft dit allemaal niet zo veel belang? yi

              Comment

              Bezig...
              X