Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: eerste kweek

zou alles wat ophogen, dat ze op max 5 cm van die tl staan, gaan blijven strekken anders

Comment

Leuk zo die eerste keer plantjes laten groeien doet mij weer aan mijn eerste keer denken.
      Maar ontopic:
      1. Zorg dat al je plantjes met de lobblaadjes (onderste blaadjes welke ovaal zijn i.t.t. gekarteld) tot aan de aarde in de grond staan.
      2. Zet je plantjes vanmiddag nog lekker naar buiten toe, de hoeveelheid licht die ze krijgen nu is meer dan ze nu van je tl buisje opvangen en ook meer geschikt voor de groei, zoals je ziet strekken je plantjes heel erg wat wil zeggen dat ze zoeken naar bruikbaar licht.
      3. Als je aarde gekocht heb bij de growshop dan hoef jij voorlopig geen voeding te gebruiken, je gaat nu eerst zorgen dat de wortels van je plantjes door de bodem gaan groeien en dan ga je ze b.v. overzetten in metseltonnen (die grote zwarte van +/- 50 liter).
      Die metseltonnen krijgen verse aarde van jou waardoor ze weer een x aantal weken zonder voeding mee kunnen.
      Ik zeg x aantal weken omdat ik niet weet hoeveel voeding in de aarde zit die je gebruikt, vaak kan je het terugvinden op de zak voor hoeveel weken deze voeding bevat.
      4. Als je aan je plant gaat zien dat deze lichter gaat worden van kleur na een x aantal weken dan kan je zoals voorgeschreven een keertje voeding gaan toevoegen aan je water wat je geeft (houd je aan de voorgeschreven waardes op de canna vlessen want anders verbranden je plantjes door overvoeding!), je planten zijn dan inmiddels al ruim een meter hoog om je ongeveer een idee te geven wanneer ze de eerste voeding gaan krijgen.

Omdat je plantjes buiten staan zijn ze een makkelijke prooi voor dieren en insecten.
      Heb je katten in de buurt of heb je een hond, houd deze angstvallig uit de buurt van je plant want ze vreten hem op de rakkers (eigen ervaring mee opgedaan!)
      Insecten zijn ook in grote getalen aanwezig en die moet je ook belemmeren dat ze zich gaan huisvesten in je plant.
      Dus zet je plant ook niet te dicht bij andere gewassen die gevoelig zijn voor o.a. bladluis (rozen, druivenplanten als voorbeeld).
      Houd je bladeren en de oksels van je plantjes op meerdere momenten van de dag in de gaten, gewoon als je langsloopt een keertje van onderaf bekijken of er ongedierte in zit en probeer deze het liefst bij kleine hoeveelheden met je duim en wijsvinger dood te drukken (is niet zielig maar broodnodig want deze insecten slopen je plantje, uitzonderingen daargelaten zoals liefeheersbeestjes b.v. die eten de bladluis die eventueel aanwezig is.)
      Ik zeg nu liefeheersbeestjes omdat dit gelijk voor jou een trigger is om je plant even goed na te lopen waarom er een liefeheersbeestje in je plant zit, ze komen echt niet even zomaar zonnen meestal heb je dan ongenode gasten in je cannabis hotel die voor het ontbijt en de lunch komen!
      Als je plant erg veel bladluis bevat dan kan je een middeltje ervoor halen om ze eruit te krijgen, maar gebruik dit zo min mogelijk om je plantje zo min mogelijk te belasten met allerlei rotzooi in de aarde, dicht zuigt je plantje weer op.

Nou dit is denk ik voorlopig voldoende om je even bezig te houden.
      Heb je vragen dan horen we het wel weer, vraag liever 3 keer dan 1 keer te weinig.
      Als je twijfelt gelijk aan de bel trekken al is het voor het minste of geringste, je plantjes zijn erg gevoelig en kwetsbaar en lopen ook snel schade op als je nog niet weet wat alles is.

Comment

thank asta

daar heb ik zeker wat aan
        en die all mix met turf is dit een goed idee ??

ga van de week ff bij gamma langs voor die kuipen
        kijk ook gelijk voor afdicht zijl heb ik ook nodig heb ik gelezen
        waneer moet ik begingen met afdekken

Comment

SAM_0206.jpgSAM_0204.jpg

SAM_0205.jpgSAM_0205.jpg

hoi hier een update van mijn eerste kweek het is nu 24-5-2010
          het gaat wel lekker ze staan in de volle zon

mijn 2 zaatjes zijn ook uit gekomen en staan ook mooi buiten nog klein maar fijn haha

heb ook nog een stekje van een maat staan nog onder een tl lamp

SAM_0203.jpg
          het gaat wel goed met mijn eerste kweek nu maar hopen dat ze groot worden
          ben nog bezig met 2 zaden van een maat is goede wiet zegt hij
          welke ? ? zal ik van de week ff vragen
          en waneer moet ik overpotten in metsel kuipen
          SAM_0207.jpgSAM_0208.jpg

nou ik weet ff niks meer

Comment

vraagje,ik heb canna terra potgrond gemengd met bio super mix en daar rechtstreeks mijn zaden in late opgroeien,is dit niet wat te veel van het goeie??

Comment

Beetje wel maar kan wel hoor . Liever in een stek aarde, maar laat nu maar gaan ze zullen in het begin even moeten slikken, maar het komt goed .

Niet te veel water en eerste 3 a 4 week geen voeding.

Greetzz GG

Comment

het komt goed

Comment

bedankt voor de tip amneeshigh

Comment

hoi nothorius
                    je moet de zaden eerst laten ontkiemen in watten tot er witten puntjes aan zitten
                    en dan in de aarde met het witte puntje 1 cm naar beneden
                    wil je binnen of buiten kweeken ??
                    je aarde is wel goed

Comment

dit is ook mijn eerste kweek
                      je moet gewoon veel lezen op dit forum daar kan je veel van leren

Comment

hoi 123,ontkiemen en zo is geen probleem,heb ondertussen toch al wat buitenervaring op gedaan.
                        heb me zaadjes direct in deze grond gestoken omdat ik door mijn werk niet echt veel tijd heb om deze te verpotten en zo.
                        heb momenteel 3 royal automatic (autoflower) 2special queen en 2 outdoor mix.
                        en wat staat er zo bij jou te groeien?
                        grtz B.I.G

Comment

waarom ik zou gewoon afwachten tot ze op komen en geen voeding geven
                          zitten ze in een grote pot ???
                          ff een foto zegt zo veel meer

Comment

zou het niet weten als het maar dames zijn
                            kreeg de zaden van een maat hij wist ook niet meer wat het was
                            maar het gaat wel lekker al zeg ik het zelf
                            ik ga ze vandeweek over potten in 65 liter metsel kuipen
                            3 bij mij thuis en 2 bij een maat van me in de volle grond
                            zal vrijdag ff foto's maken
                            sucses nothorius

Comment

65liter..dat worden lekkere struiken man
                              ben ier ergens een kweekverslagje begonnen,je moet anders maar is effe kijken.
                              zal vandaag of morgen wat foto's plaatsen hoe het nu met ze gaat
                              ben wel beetje laat begonnen maar kga nie echt voor grote struike,maar eerder voor een compact plantje met een lekker weedje aan
                              en laat ons hopen dat we een mooie zomer krijgen
                              grtz nothorius

Comment

SAM_0221.jpgSAM_0218.jpgSAM_0219.jpgSAM_0217.jpgSAM_0220.jpg
                                hier een update van mijn kweek eerste fotos zijn bij een maat van mij
                                een die geen wiet rookt dus is de oogst geheel voor mij
                                ze staan in een bak van 2 meter bij 4 meter bij 60 cm
                                ze staan nu 3 dagen in de volle grond ben zaterdag 5-6 2010 wezen kijken en ze staan er goed bij

SAM_0227.jpgSAM_0226.jpgSAM_0225.jpgSAM_0228.jpg

deze 3 staan bij mij op het balkon 2 in 65 liter kuipen en 1 in een 30 liter pot
                                de kleinste in de blauwe pot wil ik probeeren klein te houden maar wel lekker breed

gelijk een vraagje waneer kan ik zie of het een dama of heer is ???

ga nu elke week een updata hier posten , dan zullen jullie de resultaten wel zien

grz roel

Comment

Bezig...
                                X