Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

schuim in de oksel

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    schuim in de oksel

    Korting op 420shop
    foto ter verduidelijking, ik weet dat het een klein zwart beestje is dat zich helemaal ingraafd ter hoogte van de oksel, wat is het en kan het kwaad? Bestrijden of niet veel van aantrekken? Had er vorig jaar ook last van, heb er toen een paar uitgepulkt. Iemand die weet wat het juist is en wat ik ermee aanmoet? Planten staan buiten in volle grond en hebben er beide last van.
    Grtz
    Attached Files
    Last edited by Smokin' Ace; 4 May 2010, 20:03.

    #2
    Re: schuim in de oksel

    Wou net zeggen je oksels eens wassen is een optie, maar het is van je plant...
    Denk dat je plant zichzelf probeert te beschermen door het aanmaken van dat schuim...misschien even zoeken welk beestje het zou kunnen zijn en wat er aan te doen.
    Op google vind je wel ergens een lijst met insekten, even lezen wat dat beest is en doet...

    Succes

    Comment


      #3
      Re: schuim in de oksel

      wat voor andere planten heb je in je tuin staan want daar komen ze waarschijnlijk vanaf

      Comment


        #4
        Re: schuim in de oksel

        schuimcicade, eentje kan niet zoveel kwaad maar zou het wel weg halen.

        Comment


          #5
          Re: schuim in de oksel

          planten staan in volle grond, niet in men tuin, maar ergens guerilla, ze staan tussen een weelderige massa braamstruiken.

          @mijzie, bedankt, je wist direct wat het was, kan idd niet al te veel kwaad, maar beter weghalen, ga ik zodadelijk nog ff doen.

          Zet het linkje erbij, http://www.tuinadvies.be/dieren_schuimbeestje.htm

          Grtz
          Smokin' Ace

          Comment


            #6
            Re: schuim in de oksel

            Zou ook dit kunnen zijn: http://www.flickr.com/photos/klaver_46/2385916954/

            Comment


              #7
              Re: schuim in de oksel

              Philaenus spumarius (Cercopidae);schuimcicade, ook schuimbeestje, koekoeksspog of schuimbeestje genaamd

              Comment


                #8
                Re: schuim in de oksel

                Had dit ook vorig jaar, toevallig ook tussen braamstruiken. Ik vermoed dat het beestje zich goed voelt tussen braamstruiken. Ik heb gewoon dat schuim weggenomen en daar zat dat beestje in. Weet niet of het iets verkeerds doet aan je plant (effect lijkt me miniem aangezien het maar om 1 exemplaar ging/gaat). Maar liever kwijt dan rijk

                Comment


                  #9
                  Re: schuim in de oksel

                  Ben gistere nog naar men planten geweest en heb er toch 4 van elke plant gehaald.
                  Gewapend met een sproeier en een dikke waterstraal waren ze zo weg.
                  Ze zijn zeker wel schadelijk, ze zuigen sap uit de stengel, zorgen voor vervormingen en aangetaste bladeren.
                  Ze komen alleen maar voor in het voorjaar tot mei, het zijn de larven van zo'n klein egaal groen of bruin kevertje, dat als je het een tikje geeft ver wegspringd.
                  Maja inderdaad liever kwijt als rijk.
                  Grtz

                  Comment


                    #10
                    Re: schuim in de oksel

                    Heel goed, gewoon wegsturen die ongenode gasten in je tuin.

                    Comment


                      #11
                      Re: schuim in de oksel

                      Ik zie dat je inmiddels het goede antwoord gevonden hebt, het verrekte schuimbeest. Wegspuiten met water die buggers.

                      Succes met het schuimbeesten jagen.

                      Grtz

                      Comment


                        #12
                        Re: schuim in de oksel

                        ah gek, het komt wss van die braamstruiken, ik had er vorig jaar ook last van op mijn geurilla en het staat er vol van de braamstruiken.
                        gtzz
                        Last edited by janleuri; 27 May 2010, 19:28.

                        Comment


                          #13
                          Re: schuim in de oksel

                          Hier ook last van, staan in een stuk stuik gebied waar ook veel bramen voor komen.
                          nadeel is alleen, ik ben al 10 minuten bezig met pleuteren om door de struiken zien te komen, en is een redelijk stuk rijden vanaf hier, dus tja, nou ja we zien het wel.

                          Comment

                          Bezig...
                          X