Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

in de natuur ontkiemen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

in de natuur ontkiemen

Korting op 420shop
    Hey

ik heb me 3 zaadjes gekocht (outdoor mix) en die wil ik in de volle natuur gaan zetten. Kan ik ze gewoon in de natuur laten ontkiemen? Dus gewoon morgen naar de plek gaan en de zaadjes in de grond stoppen en that's it?

bedankt he,
    sjengster

Re: in de natuur ontkiemen

kan wel maar succeskans wort zo wel klein. Beter keim je die even voor thuis en trekt je plantje een beetje op vooral dat je ze de wijde wereld in stuurt.
    Last edited by monty; 10 May 2010, 18:02.

Comment

hey,

ik heb nu een zaadje op een nat watje in een doosje met folie met gaatjes erover gelegd. Op tijdstippen dat ik thuis ben, onder een bureaulamp en anders zet ik het doosje buiten. Is dat goed zo?

groetjes

Comment

donker plaats rond de 20 graden is het beste.
        maar hoeft niet perse donker. maar rond de 20 graden houden is wel balangrijk(dus gewoon op ja kamer en niet te veel het raam open)

Comment

Je kan je zaadje ook gewoon in de aarde doen hoor zorg dat er genoeg vocht is en de natuur doe zijn werk.
          Zo beschadig je ook nooit het worteltje.
          In de natuur gat het ook op die manier .
          groetjes
          God was never on your side..

Comment

Ik zou de zaden eerst thuis laten ontkiemen, dan heb je meer kans dat ze allemaal uitkomen en bijv. niet wegspoelen met de regen of opgegeten worden door vogels etc. Doe de zaadjes tussen wat natte watten in een bakje en leg er bijv een dvd doosje op zodat het donker is. Ik doe het altijd gewoon in me kamer is de temp lekker warm. Dan als je worteltjes ziet van ong. 5mm dan doe je het zaadje in een bekertje met vochtige aarde en dan naa een paar dagen komen ze boven. Als de planten wat aangesterkt zijn zou ik ze in de natuur zetten

Comment

hej, thanks! ik heb hem nu in t donker op mn kamer in een beetje gevouwen wattenschijfje gelegd!

Comment

graag gedaan hop dat het gaat lukken, heb het zo gedaan met mijn church planten van greenhouse!!

Comment

Bezig...
                X