Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

help! 3 probleem plantjes

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: help! 3 probleem plantjes

Sorry dacht dat het anders om was , laat beide potten eens een beetje uitdrogen niet te veel maar alles ziet er veelst te nat uit .

Denk toch echt dat je het daar moet zoeken of de temperatuur te koud .

Greetzz GG

Comment

je kan je planten goed doorspoelen

Comment

Comment

mijn plantjes gaan steeds slechter

hier een foto van plantje 7: hierbij (en ook bij een aantal anderen) beginnen ook de bovenste blaadjes bruin te worden en dood te gaan.
          IMAG0186.jpg

is er echt niets wat ik daaraan kan doen

daarnaast denk ik niet dat mijn plantjes teveel maar eerder te weinig water krijgen. ik heb vanaf het begin veeel minder water als Tazz gegeven, omdat ik al bang was dat ik ze zou verzuipen. de foto's hierboven heb ik gemaakt toen ik net water heb gegeven, vandaar dat de grond zo nat lijkt.

Groetjes Suzanne

Comment

ze hebben duidelijk overvoeding,dus spoelen doe je zo
            zet je plant in de gootsteen en laat je pot goed vol lopen met water 26 graden
            water laten zakken en nog een keer spoelen goed uit laten lekken
            zo spoel je je overtolligge voeding
            en de plant kan zich herstellen
            als je niks doet kan het een tijd duren voordat de plant zich herstelt
            Twijfel je, spoel dan maar een plant

Comment

Omdat het steeds slechter ging met mn plantjes heb ik toch maar actie ondernomen. Wat ik heb gedaan is alle aarde ververst. Wat direct opviel was het kleine kluitje wortels. Ze waren nog niet eens door het veenbakje gegroeid. Hier hebben ze dus een flinke achterstand op. Zouden jullie gewoon hopen dat ze zelf goed gaan groeien, of toch een wortelversterker halen?

Daarnaast vonden ze het overpotten niet zo fijn, hopen dat ze een beetje bijtrekken....

Groetjes Suus

Comment

niet teveel naar omkijken het is onkruid en miss aan de andere kant van het raam neerzetten
                In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

Hey
                  hoe gaat met ze????

Comment

Het zijn nog steeds miniatuur versies van mijn planten, ze blijven erg achter in de groei maar ontwikkelen zich wel verder. Planten doen het na het overpotten stukken beter.
                    Ben gister langs geweest bij Suus en heb zelf ook nog 1 patientje bij mij thuis staan. Elk plantje heeft nog wel verschijnselen maar daar heb ik geen foto's van.

plantje suus.jpg Deze was er onder andere het slechtst aan toe van al haar plantjes en staat bij mij thuis. Omdat ik een weekendje weg ben geweest heb ik goed kunnen zien hoe hij/zij verbeterde. Eindelijk aan het wortelen wat dus voorheen niet lukte. We houden de hoop. De voeding heeft wel flinke schade toegebracht, maar ben wel erg benieuwd hoe ze er bovenop komen.
                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...verslag-*2010*

Comment

Het heeft een tijdje geduurd, maar hier weer een update.

De helft van m'n plantjes is naar een vriend van me gegaan. Ik heb er nu dus nog maar 5 staan. Ze staan sinds ca. 3 weken buiten in 20 liter potten. Met dit weer groeien ze lekker door, maar natuurlijk zijn er wel wat probleempjes. Hier een foto van m'n plantjes toen ze net waren overgepot (12 juni):
                      IMAG0224.jpg

Vlak na het overpotten begonnen er weer 3 van de 5 planten gele bladeren te krijgen. Gelukkig is dit gestopt. Heb geen idee hoe dit komt, maar leek een beetje op hetgeen ik al eerder heb gehad. Zie foto's hier onder (17 juni):
                      IMAG0231.jpgIMAG0229.jpgIMAG0227.jpgIMAG0228.jpgIMAG0230.jpg

Ik heb de bladeren die (bijna) helemaal geel waren eraf gehaald. Dit heeft wel geholpen, er zijn allemaal nieuwe takjes voor in de plaats gekomen. Daarnaast zitten er kleine zwarte beestjes op de plant, maar lijkt onschuldig. Hier een foto van hoe ze er op 26 juni bij stonden:
                      IMAG0236.jpg

Afgelopen zondag ging ik mn plantjes bekijken en zag dat bij 1 plant de bladeren helemaal aangevreten waren. Eerst komen er gele stipjes op de bladeren, en dan komen er gaten in. Ik ben gelijk met een blaadje naar het tuincentrum gegaan die me vertelde dat ik waarschijnlijk last van wantsen heb. Die zwarte beestjes zijn waarschijnlijk kleine vliegjes. Ik heb een biologisch bestrijdingsmiddel gekregen en het erop gespoten. Volgens mij komen er niet meer gaatjes in de bladeren bij, maar die zwarte beestjes zitten wel nog steeds in mn planten. Hopen dat het dus goed komt! Hier een foto van die gele vlekjes, de gaatjes in de bladeren, en hoe mijn planten er vandaag bij staan.
                      IMAG0238.jpgIMAG0239.jpgIMAG0241.jpgIMAG0242.jpg

Denken jullie ook dat het wantsen zijn? En wat denken jullie van het voeding? Zal ik daar mee gaan beginnen? Of nog ff wachten. Ik ben namelijk bang dat ik het weer verpest door te vroeg met voeding te beginnen .

En wat ook apart is, is dat maar 2 van de 5 planten naar wiet ruiken. De andere ruiken gewoon naar plant. Wat is de reden daarvan?

Groetjesss Suus
                      Last edited by Suus; 1 July 2010, 15:12.

Comment

je planten hebben overvoeding gehad,ja je planten hebben van beestjes,haal elk diertje uit je plant desnood druk je maar ze dood
                        je kan ook een aftreksel maken van knoflook en dit over de planten spuiten

Comment

Daarnaast zitten er kleine zwarte beestjes op de plant, maar lijkt onschuldig.
                          Bladluis is niet onschuldig.

Grtz

Comment

Bezig...
                          X