Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
kiemplantjes vallen slap!!
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Re: kiemplantjes vallen slap!!
Precies, door de lage temperatuur en de bewolking zijn de plantjes nu in een rustperiode gekomen waardoor ze nauwelijks verder groeien.
Binnen onder een lamp zetten zou de groei weer op gang brengen.
Omdat ze nog zo klein en teer zijn heb je er goed aan gedaan ze naar binnen te halen, daar zal de groei wel weer op gang komen achter het raam.
Nog mooier is om ze onder een TL te zetten, zodra de zon zich weer laat zien dan kunnen ze weer lekker naar buiten.
Comment
-
bedankt voor de reacties! Khad er geen idee van dat dit een optie was, overpotten tot aan de lobblaadjes, good to know.
Kga echter eerst de Tl lampen proberen, kheb gisteren nog een potje dichter bij het raam gezet en gezien dat ie weer rechtkroop. De andere heb ik n beetje ondersteund met een ijzerdraadje (tot ze weer zelf recht kunnen staan, want dit is naar het schijnt niet zo goed)
Ik heb hier nog 2 18W Tl lampen liggen. Die geven Uv a en b licht (ik gebruik zo o.a. voor mn reptielen) Zijn deze geschikt?
Comment
-
3dagen heeft de zon nu geschenen. k dacht, dat zal ze wel goed doen, maar dat was buiten de wind gerekend. Kheb ze nu terug naar binnen gehaald, maar vrees dat de schade voor sommige onherroepelijk is! Kheb er deze keer wat foto's bijgestoken. voor
wat de langere betreft: zouden jullie me in dit geval aanraden om ze dieper te planten? Loop ik hierbij geen te groot risico dat de wortels beschadigd raken?
er zitten er nu een 5-tal bij wiens steeltje een verdunning vertoont. Waar ik dit in het verleden tegenkwam is het nooit meer goed gekomen.. Heeft iemand hiervoor nog een redmiddel?
alvast bedankt!!
Comment
-
beste 3 werf,
je kan best de plantjes verpotten en de plantjes vrij diep planten, zorg dat je geen stengel langer hebt dan 3 cm, zo zullen ze wel weer recht komen te staan, en dankzij het betere weer zullen ze meer energie krijgen om zich verder te ontwikkelen, ze strekken gewoon zo erg omdat ze naar licht zoeken,
Grtz en succes verder
Comment
-
Het zijn geen mietjes... dus moeten ze er maar tegen kunnen. Btw. zulke gestrekte plantjes kunnen nog niet tegen een scheet, no offense! Aldoende leert men en goed advies opvolgen helpt je op het hele traject, komt goed.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden (lees:zwakke planten), dus niet vertroetelen, maar verzorgen.
Worden ze sterk van....
Comment
-
oke!! kheb ze nu allemaal verpot en ze staan nu goed diep in de grond. Een 6-tal waren erg toegetakeld (steeltjes geknakt of helemaal verdund), die heb k tot het kruintje in de grond,gezet, n de hoop er nog iets van leven in te krijgen. we zien wel Bedankt voor de reacties!
Comment
Comment