Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste poging: Purple widow, begin: juni 2010, achtertuin kleigrond,

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

update week 3: 1 slap steeltje, op leven na dood ? verder wat groei

Goedenacht... Het worden zowaar langzamerhand plantjes. Een week totale droogte na die week regen, thuisfront heeft weer geen water gegeven. Zou dat de reden zijn dat plantje 4 ligt in plaats van staat ? Remedie = stokje ? (tip is meer dan welkom). Steeltje is wit en slap terwijl de anderen wat hariger zijn.
    In ieder geval gingen de andere drie wel meteen rechter staan toen ik ze water gaf.
    Als ik me niet vergis is dit week 3. Ze mogen opzich wel wat harder groeien van mij.
    Misschien moet ik ze morgen maar in de tuin zetten ...?
    Attached Files
    Last edited by oiseau; 19 June 2010, 09:42.

Comment

Re: Mijn eerste poging: Purple widow, begin: juni 2010, achtertuin kleigron

Hea,

Je kan ze het beste overpotten tot de lobbladeren want tot daar maken ze wortels aan anders zijn ze een beetje zwak

Greet 050

Comment

Update week 4: volle grond

Een paar dagen geleden een halfuurtje een gat gegraven in de tuin.
        Was nog best zwaar ... maar het ziet er wel meteen wat leuker uit in de grond.
        Vanmorgen weer een fototje gemaakt, zie dat ze nogal naar de zon aan het buigen zijn.
        Ze staat misschien niet op de meest ideale plek... niet de hele dag zon, (wel de ochtend zon, die me lekkerder lijkt dan midden op de dag) , en ook niet erg ver van elkaar. Dat laatste omdat er nog meer moet groeien in de tuin. Ik neem aan dat ze zich in ieder geval lekkerder voelen in de grond dan in een potje.

Overpotten was leuk om te doen trouwens... voor het eerst het gevoel dat ik echt iets moest doen dat niet fout moest gaan. Ik hield mn pot op de kop met vingers aan beide kanten van steeltje en schudde zachtjes. Uit de 3 ronde potten kwamen 3 plakken met doorwortelde aarde, kon m zo neerzetten. De plant in de vierkante pot had wat minder wortels en kwam wat moelijker los. Maar ze staan en leven, en zijn al weer wat gegroeid !
        en ik rook vanmorgen ineens iets ...
        Attached Files

Comment

Laatste update voor de vakantie, 2.5 week in volle grond

Laatste update voor ik vier weken wegga. Het groeit rustig door allemaal, maar twee meter gaat t niet meer worden voor september denk ik...

Ik wil dus niet dat een mannetje stuifmeel gaat produceren als ik er niet ben, maar ik geloof ook niet dat ik al voorbloeitekenen zie ... Heb een foto van een oksel met een bruinig draadje erbijgedaan, dat hebben ze geloof ik allemaal. Zijn dit gewoon beginnende blaadjes ?

Die plant heeft trouwens een steel/stam die veel hariger is dan die van de anderen, zou dat iets met geslacht te maken kunnen hebben ?
          Attached Files

Comment

update 15 augustus, 3 mannetjes ?

Net terug van een maand vakantie, zo staan ze er nu bij.
            Drie planten met ballen, die volgens mij vol stuifmeel zitten.
            Aan eentje is volgens mij nog altijd weinig te zien. Die ene is wel meer in de breedte gegroeid dan de andere, heeft ook wat meer bladeren geloof ik.
            1)
            Trosjes met een soort knopjes betekenen toch altijd mannetjes ? Dus die moeten alledrie eruit ? Ze ruiken wel sterk, kan je van mannelijk bladafval ook geen hasj maken ?
            2)
            Zou de overgebleven plant nu al verloren zijn omdat ze naast die klootzakken heeft gestaan ?

mvg,
            Attached Files

Comment

foto twee en drie zijn mannen.

Grtz

Comment

Alle mannen zijn omgelegd. Toch een beetje pijnlijk. De laatbloeier blijft onbekend. Ik neem aan dat een vrouwtje zonder enig bloeiteken niet bevrucht kan worden, omdat ze geen stuifmeel kan ontvangen ?

Begonnen met 5 planten in juni, nu nog een eenzame mysterieuze plant over. Nu al mijn aandacht op een plant komt, wil ik er wat extra moeite voor doen. Is supercroppen nu nog mogelijk ? Of de drie hoogste vertakkingen toppen?
                Wat kan ik doen om de oogst te bevorderen in dit stadium...

Comment

gesupercropped

wow... ik heb net mijn eenzame plant gesupercropped. Het voelt toch niet zo heel goed. Het had wel wat windstiller mogen zijn bedacht ik me net.
                  Ik schiet een plaatje...

Comment

had de mannetjes ook kunnen verplaatsen na een ander stuk ergens verder weg de zaadjes kun je volgend jaar namelijk weer gebruiken maar vogens mij was je er snel bij na het ontdekken dan heeft het geen invloed gehad op de andere planten

Comment

kben benieuwd hoe jou purple oogst gaat worden

Comment

die ken je weg gooien aan mannetjes heb je niks kan je niks mee produceert bijna geen thc dus stoned zal je er niet van worden..zonde man volgende keer feminized zaatjes halen ..die andere hoef nog niet verloren te zijn gwoon in de gaten houden of die ook balletjes krijgt maar de kans is er wel dat ie al bevrucht is..

gr. jul

Comment

ja volgens mij zijn t mannetjes

zo snel mogelijk de mannetjes weghalen misschien is het vrouwtje nog niet bestoven en ff aankijken

suc6
                          sigpic

Comment

Het zijn echt mannen. Nu maar hopen dat ze de vrouwtjes nog niet bestoven hebben. Ik verwacht niet veel van de mannen. Wellicht kun je nog wat olie maken. Daartoe neem je een plastic 2 liter fles van melk, snijdt de bodem er van af, vullen met de mannelijke toppen en trek er een panty overheen. Een passend gaatje maken in de dop en er aanstekergas doorheen spuiten in een glazen/stenen schaaltje als opvangbak. Het gas gaat dan koken in het schaaltje en nadien houd je wat olie over. Die kun je van de bodem schrapen. Wel buiten doen vanwege het ontploffingsgevaar en ook niet roken terwijl je aan het werk bent.

Comment

UPDATE : een gesupercroppede tak die zich niet herstelt, stekken ?

hm... klinkt interessant, maar ze liggen al in stukjes in een afval bak..

De eenzame plant begint verdacht veel op een vrouwtje te lijken !
                              Volgens mij zijn er toppen gevormd in het weekje dat ik wegwas en zijn er in de oksels ook een soort knopjes met bruinige draadjes die eruit komen. Het ziet er in ieder geval compleet anders uit dan de drie mannetjes.

Een week terug ofzo heb ik het vrouwtje dus gesupercropped, op een mooie zonnige dag. Daarna is het in Nederland pokkeweer geweest hoorde ik, dus ik was al bang dat de geknakte takken niet erg hersteld waren. Ik had de drie geknakte takken al ondersteund voor ik wegging om ze horizontaal te laten verder groeien in plaats van naar beneden te laten hangen.

Ik had 2 zijtakken en het bovenste stukje van de hoofdstam gecropped. De hoofdstam heeft zich bizar genoeg ondanks de storm gewoon weer kaarsrecht omhoogericht, ook al ziet die knik er nog steeds niet echt gezond uit (helaas geen foto van, batterij op). Een van de zijtakken hangt wel vrij scheef (niet horizontaal) maar heeft wel wat nieuwe vertakkingen gekregen en heeft op meerdere plaatsen topjes.
                              De laatste zijtak echter, hangt op de grond, en lijkt aan een slap stukje tak te hangen. Deze heeft de zwaarste schade opgelopen van het knakken.
                              De nieuwe bladeren en top die daar aan het uiteinde aan is gekomen ziet er overigens harstikke mooi uit. Dus blijkbaar komt er nog wel water door zo'n geknakte tak...
                              Ik zat me af te vragen wat ik ermee moet. Als die tak op de grond blijft hangen (en daar ziet het naar uit) lijkt mij dat niet bevorderlijk voor zijn gezondheid.
                              Ik kan hem weer ondersteunen, wat wel een beetje geklooi is altijd... Of kan ik hem er net zo goed afsnijden en los in de grond zetten ?
                              Attached Files

Comment

heb je ook een foto van de hele plant?

Comment

Bezig...
                                X