Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste poging: Purple widow, begin: juni 2010, achtertuin kleigrond,

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

topjes !

Ja, sorry, hier dan....
    De tak ging een dag later weer mooi recht staan. Alle gesupercroppede takken zijn bij mij dus grotendeels teruggebogen, en de meest gehavende is ook de tak die de beste topjes heeft.

Altijd gehoopt dat ik ook nog een foto van een top kon posten !
    Vind ze wel klein, maar er worden al wel wat haartjes bruin...
    Volgende week wordt het weer kloteweer hoor ik, is het in verband met toprot slim om nu al te oogsten, of kan je dit nog helemaal niet roken ?
    Het heeft al veel geregend, en er is nog geen toprot te zien toch ?

En, weet eigenlijk nog steeds niet precies wat er nu gebeurt. Als 80% bruin is oogsten, en dan te drogen hangen, en dan pas alle kleine blaadjes rondom de toppen eraf gaan knippen ?
    Of worden topper ook nog groter als ze al bruin aan het worden zijn ?

Wel vet dat mijn eerste keer groeien, op water en zon, toch iets op lijkt te gaan leveren !
    Attached Files

Comment

Re: Mijn eerste poging: Purple widow, begin: juni 2010, achtertuin kleigron

mijn voor bloei was pas na een maand of 2

Comment

ziet er goed uit he

Comment

de vraag blijft, (wanneer) kan ik dit oogsten ?

Ik ga nu een week druiven plukken in Frankrijk, dus vraag me af of ik ze nog een week in de regen moet laten staan ...
          Heb ook wel topjes waarvan alle haartjes al bruine uiteindes hebben, maar nooit helemaal. als 80% van de haartjes voor 10% bruin is , of als 80% helemaal bruin is.

Comment

Die moeten zeker nog meerdere weken staan oi,daar hou je totaal niets van over als je nu oogst,lekker druiven gaan plukken zou ik zeggen.

Grts
            Daniella
            Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

Misty's ABC

Comment

nog 1 weekje...

Oke, dan ga ik daar op af. Maar volgende week lijkt het me wel mooi geweest.
              Hier nog wat laatste foto's, volgende week hopelijk een laatste update.
              Ik denk dat het ook over een week geen dikke toppen worden, maar ga dus toch nog maar niet oogsten vandaag.
              Misschien nog klieven ...
              Attached Files

Comment

Re: nog 1 weekje...

Sinds gisteren ziet mijn plantje er ineens weer uit alsof hij nog aan het groeien is. Alle blaadjes meer omhooggerecht, weer helemaal wakker.
                Voor die tijd hing alles een beetje. Komt dat door de zon of is dit een teken van een andere fase in het bloeien ?

Comment

topjesoverzichtje, toprot ? hoe lang nog ?

Geen idee of iemand dit nog leest, maar ik heb weer wat foto's gemaakt.
                  Een weekje druiven geplukt in Frankrijk, een week met veel regen in Nederland hoorde ik. Voor ik wegging een topje geoogst en te drogen gehangen in mijn kamer.
                  Aan de plant rook die lekker en zag het er wel mooi uit, maar na een weekje drogen is het meer gewoon gedroogd gras en ruikt het totaal niet meer naar thc.
                  Misschien dus goed dat de plant nog staat.

Maargoed, het is nu 25 september en volgens mij zijn deze toppen nog steeds niet erg veel soeps ?
                  zijn de bruin geworden haartjes aan het rotten of is zijn ze uitgedroogd (zoals het zou moeten zijn..)?

En... heeft wachten nog zin denken jullie ? Ik zie niet zo heul veel verschil tussen (vergl. die dubbele bijv.) vorige week en nu

edit: ik dacht echt even dat het oktober was... tijdsbesef van een washandje
                  Attached Files
                  Last edited by oiseau; 25 September 2010, 22:17.

Comment

Re: Mijn eerste poging: Purple widow, begin: juni 2010, achtertuin kleigrond,

25 oktober? september?

Comment

Ik kan op de foto de donkere haartjes niet goed genoeg zien om te beoordelen of het rot is of niet,maar daar is een heel simpel testje voor.
                      Neem een klein blaadje in de buurt van de bruine haartjes en trek eraan,komt het heel makkelijk los is het rot.
                      Maar die moeten nog wel een tijdje hoor,iedereen is pas een paar weken in bloei,dus jij waarschijnlijk ook.
                      Wederom hetzelfde antwoord als een week geleden(je hebt zelf gezien dat het klopt) als je nu oogst hou je niks rookbaars over.
                      Allemaal "gras" zoals je het zelf noemde.
                      Voordeel is nu ,dat je thuis bent ,en je plant af en toe kan uitschudden om het vocht er uit te halen.

Grts
                      Daniella
                      Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

Misty's ABC

Comment

bruine haartjes

Blaadjes laten niet zomaar los, scheur er gewoon een stukje vanaf
                        Toppen zijn geloof ik wel iets dikker geworden, maar erg indrukwekkend is het niet.
                        Haartjes zijn nu toch wel overwegend bruin !

Ik ben wel benieuwd of er straks iets lekkers te roken gaat zijn.
                        Ook weet ik nog steeds niet echt wat je nou precies rookt... de zaaddozen ?
                        Kan je de kleine blaadjes waar ook veel kristallen op zitten niet ook gewoon roken?
                        Ik bedoel, van takjes krijg je een betonnen hoofd, maar blaadjes toch niet zozeer?

En ehm, als ik geen loep heb en de haartjes niet zoveel zeggen, hoe moet ik dan weten wanneer ik kan oogsten ?

@iszo bijvoorbeeld: zou jij dit al geoogst hebben ?
                        Attached Files
                        Last edited by oiseau; 2 October 2010, 14:04.

Comment

Oogst

Op deze laatste zomerse dag, was het zover.

Met een omgedraaide verrekijker een paar amberkleurige trichomen ontdekt, en besloten te oogsten. Eigenlijk was de doorslaggever het jointje dat ik gisternacht van een 2 weken oud topje heb gedraaid. Ik dacht, dat wordt niets. Toen ik begon te verkruimelen merkte ik al dat de geur eigenlijk toch wel goed was.
                          En een halfuurtje later was ik overtuigd van mijn plantje. Het is bar weinig geworden, maar zelfs die vroeg geoogste top vormde een heerlijk jointje. Licht in de keel, verlichtend in het hoofd Heb drie uur zitten schrijven zonder te kunnen stoppen.
                          Maar de geur vind ik eigenlijk nog wel het beste... limoen fris en fruitig

Verder zien jullie het, het is een bescheiden oogst. Ik denk dat het een topje of 20-25 zal zijn, maargoed.
                          Knipafval met wat kleine topjes gaat denk ik in de vriezer, hoewel het misschien wat weinig is voor hasj (dat ene plastic bakje is alles).. misschien is wietboter een beter plan, en daarvoor is drogen wel weer handig denk ik.. Dat ga ik nog even uitzoeken.

Ok, het einde van een nieuw begin...
                          Ik vond het vet om naar een groeiend plantje te kijken en vet dat ik daar nu een paar mooie avonden van na kan genieten...

Bedankt voor alle hulp en antwoorden !!!!
                          Attached Files

Comment

Re: Oogst

wat intens droevig dat er niemand reageert ...

Comment

Ahaj beter iets dan niets. En gelukkig smaakt ie je goed. Als je deze wiet nog zou curen zou het de smaak nog verbeteren.

Comment

haha, het werkt

Ga ik doen, het is nu alleen maar iets ineensgeschrompeld maar nog vrij plantachtig.
                                Het idee daarvan is toch laten drogen tot de stokjes niet meer buigen maar breken, en in een weckpot doen die af en toe open gaat ?

Ik heb mijn vrij hoogwaardige knipafval ingevroren met het plan er hasj van te maken maar het is toch wel een beetje weinig daarvoor. Het is maar 25 gram ofzo, dus denk dat wietboter een beter idee is.

Comment

Bezig...
                                X