Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gaat dit goed?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Gaat dit goed?

Korting op 420shop
    Ik ben dit jaar mijn eerste kweek begonnen (zie ook introductie-forum), de bedoeling is ze binnen te laten starten (staan nu in vensterbank tegen het raam aan) en zodra ze sterk genoeg zijn naar buiten (dakterras).

Ik heb nu alleen een vraagje: Ik vind dat mijn plantjes een erg lang steeltje hebben voordat de eerste blaadjes beginnen in vergelijking met andere foto's hier. Alle vier mijn plantjes hebben dit, de een wel iets meer dan de ander. Onderstaande foto's zijn van het plantje die hier het meest last van heeft.
    Het plantje is nu totaal 12 cm hoog, waarvan de eerste 8 steeltje zijn. Doe ik iets verkeerd of is dit gewoon de soort?

08062010229.jpg08062010230.jpg

Re: Gaat dit goed?

ze zijn enorm aan het strekken omdat ze voor een raam staan.Met dit weer kan je ze vanaf dat ze ontkiemd zijn al buiten zetten. als je ze nu beslist buiten te zetten moeten je wel een manier vinden om de stam te stabiliseren want met de wind vandaag zullen ze sowieso omknakken.Maar als je ze nog lang binnen laat staan zal hetzelfde gebeuren omdat de plant te veel strekt.

grtz,thelos

Comment

Is het een idee om ze te steunen met sateprikkers en dichtbinders?

Comment

Nee in graven tot de lob bladeren, en je water een beetje minderen dan groeit hij beter.

Waarom zet je hem niet buiten is het zonnetje dan strekt hij niet zo.

Grtz.gg

Comment

Ik ga ze zo buiten zetten, maar kan ik ze dus het beste ingraven in plaats van ondersteunen?

Comment

Ja dat is het beste en dan de zon in .

Grtz.

Comment

Heb ze er nu zo bij staan:

08062010232.jpg08062010231.jpg

Dit beter?

Comment

Ja is goed had een klein beetje dieper hadt gemogen ,zou ze wel wat afschermen met glas of naturel huishoudfolie , want kleine plantjes
                zijn zeer kwetsbaar voor beesten zoals honden ,katten ,konijnen en vogels

Comment

Bezig...
                X