Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ompotten

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    ompotten

    Korting op 420shop
    hallo kwekers

    kan ik het grote plantje al ompotten naar byvoorbeeld 20 liter of nog ef w8ten ermee zit er ook aan te denken spacekuip te gebruiken voor de hoogte en breedte alvast bedankt
    Afbeelding 006.jpgAfbeelding 007.jpgAfbeelding 004.jpg
    Attached Files

    #2
    Re: ompotten

    hoi nickslick
    je kan gewoon ompotten in specie kuipen waarom in 20liter ???
    als je ook 65 liter heb dan worden het grote struiken
    staan ze al buiten of staan ze binnen
    als ze buiten staan kan je al beginnen met ompotten
    wel zorgen voor gaten in de bodem voor goede afwatering
    anders verzuipen ze en dat wil je niet tog
    de 4e ziet er goet uit de andere zijn nog wel klein maar kan wel

    ik heb ze ook in 65 liter kuipen gedaan en 1 in 30 liter pot
    ze doen het goed omdat ze dan de ruimte hebben om te groeien

    ik hou je topic wel in de gaten
    kijk ff naar mijn eerste kweek verslag
    ook een goeie tip lees en leer er is op deze site echt heel veel te lezen en te leren voor beginners
    wij dus ha ha ha

    Comment


      #3
      Re: ompotten

      heej effe een vraag waarom ompotten? waarom niet gelijk in die grote bakken zetten?

      Comment


        #4
        Re: ompotten

        Ik vind het niet praktisch om verschillende redenen baffie :

        - jonge plantjes (zowel zaad als stekken) kunnen schade oplopen door de sterk voorbemeste mixjes die door growshops worden verkocht. Starten doe ik graag in zaai/stekgrond of aarde van een vorige run. Na een tijdje gaan ze dan in grote bakken die wel gevuld kunnen zijn met zoiets als batmix om maar iets te noemen.
        - ik groei binnen voor als het weer nog niet optimaal is > kan meer kleine potjes kwijt onder 'n TLetje dan grote curverbakken
        - beter gevoel van controle over watergift > zo'n miniplantje trekt een grote pot nooit droog, en als het de hele tijd zompig is ontwikkelen zich snel ongewenste andere levende wezens (algen, schimmels, etc)
        Met gecontroleerde watergift kan je wortelvorming boosten, laat een plantje hunkeren en zij zal op zoek gaan naar water en dus de wortelkluit verder ontwikkelen. Meteen in een grote pot is er vaak zat in de buurt, en daarmee weinig stimulans tot vorming van een gezonde kluit.
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #5
          Re: ompotten

          thanx voor de info moreweed,

          dus je kunt ze beter een dagje langer drooglaten staan en erna voeden zodat je z laat hunkeren of is dit meer martelen??
          en moet ik dan in die zaai/stekgrond ook alvast wortelstimulator gebruiken of is gewoon water genoeg?
          want ben eerlijk gezegd zat om aftegaan met stekken ed vind t maar niet te vertrouwen die lui..

          alvast bedankt peace

          Comment


            #6
            Re: ompotten

            Echt droog moet je jonge plantjes natuurlijk niet laten staan, dan zijn zo de worteltjes naar de maan. Maar ze mogen best op zoek naar water!
            Die kleintjes hoef je nauwelijks bij te voeden, gewoon water is in mijn beleving (anderen hebben daar vast een andere mening over!) meestal afdoende tot ze richting grotere potten gaan.

            Wortelstimulator is wel een goed idee, dat gebruik ik zelf ook (eum ... herstel dat gebruiken mn plantjes ook
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #7
              Re: ompotten

              ompotten moet Zijn overpotten.

              van klein naar groot, goed wortelstelsel laten ontwikkelen en dan overpotten naar een maatje groter.
              Veel gestelde vragen over het forum
              JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
              420Shop.NL
              "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

              Comment


                #8
                Re: ompotten

                is het een idee om dan de kleine potjes met jonge plantjes in n schaal met water te zetten zodat de wortel zelf gaat groeien richting het water? en zo meteen een betere, langere hoofdwortel krijgt?
                iemand ervaring mee toevallig?
                ja, staat bij de meeste aarde da ze n week voorgevoed zijn ondanks het stekgrond is denk dat ik dan na die week het minimale dosering wortelstimulator ga toevoegen,,
                maar,,,
                biobizz mailde me pas vanaf 10 tot 15 cm en een paar bladeren aan de eerste week van het schema te beginnen dus da betekend dan ook pas de stimulator, maar mij lijkt dat die juist in het begin dit ook nodig heeft het doet en blijft mn hersens kraken haha had ik maar beter mijn best gedaan met biologie denk da ik daarbij blijf en hoop dat die na de eerste week groot genoeg zal zijn,,
                peace

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Re: ompotten

                    nou monty more weed heeft me al aardig opweg geholpen,,,

                    Comment


                      #11
                      Re: ompotten

                      Oorspronkelijk geplaatst door baffie View Post
                      is het een idee om dan de kleine potjes met jonge plantjes in n schaal met water te zetten zodat de wortel zelf gaat groeien richting het water? en zo meteen een betere, langere hoofdwortel krijgt?
                      iemand ervaring mee toevallig?
                      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                      Comment


                        #12
                        Re: ompotten

                        Oorspronkelijk geplaatst door baffie View Post
                        nou monty more weed heeft me al aardig opweg geholpen,,,
                        Aarzel niet om je eigen topic aan te maken hoor! Zo blijft het allemaal wat duidelijker

                        Succes!
                        Veel gestelde vragen over het forum

                        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                        420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                        Comment

                        Bezig...
                        X