Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

big bang in de vrije natuur

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    big bang in de vrije natuur

    Korting op 420shop
    beste mensen, ik heb het een en ander te vragen...
    1) ik zou binnen een dag of 2 mijn zaadjes pas ontvangen en ze dan ontkiemen, nu is de vraag of ik ze best effe voorgroei tot ze een 10tal cm hoog zijn of direct in de volle grond zet?

    2) ik heb een plaatsje uit gekozen waar veel netels staan, ik heb hier en daar al gelezen dat dit goeie grond is op plantjes op te zetten. moet ik die grond dan eerst wat spitten of gewoon gaatje maken en zaadje/klein plantje erin?

    3) ben ik niet een beetje laat begonnen?

    4) zou ik dan ook voeden of water geven? of doet de natuur dit voor mij?

    grtzz pepijn
    Last edited by pepijn loveweed; 16 June 2010, 17:51.

    #2
    Re: big bang in de vrije natuur

    Oorspronkelijk geplaatst door pepijn loveweed View Post
    beste mensen, ik heb het een en ander te vragen...
    1) ik zou binnen een dag of 2 mijn zaadjes pas ontvangen en ze dan ontkiemen, nu is de vraag of ik ze best effe voorgroei tot ze een 10tal cm hoog zijn of direct in de volle grond zet?
    Zou ze eerst even voorgroeien.

    2) ik heb een plaatsje uit gekozen waar veel netels staan, ik heb hier en daar al gelezen dat dit goeie grond is op plantjes op te zetten. moet ik die grond dan eerst wat spitten of gewoon gaatje maken en zaadje/klein plantje erin? Brandnetels vragen veel voeding en groeien dus op voedingsrijke bodem. Spitten kan maar je verstoort zo ook het bodemleven, beter werk je het enkel los met een spitriek. Als je gaat spitten maak je ook als het ware een vijvertje. Bodem onder het gespitte is minder waterdoor;latend dan het gespitte gevolg je plant staat met natte voeten en dat hebben ze niet graag.

    3) ben ik niet een beetje laat begonnen?
    Aan de late kant maar kan zeker nog je groeiseisoen is nu enkel koter dus je krijgt wel geen volledig uitgegroeide plant maar die gaat gewoon in eind aug, begin september de bloei in

    4) zou ik dan ook voeden of water geven? of doet de natuur dit voor mij?
    Voeding zoekt ze in de volle grond zelf net zo als water, enkel bij extreem lange drog periodes kun je eventueel wat bijgieten.

    grtzz pepijn
    Grtz

    Comment


      #3
      Re: big bang in de vrije natuur

      dank je kzal is direct wat brandnetels gaan kleinen om plaats te maken voor mijn plantjes zie :p

      wat ik mij ook nog af vroeg was of deze plant een grote kans op schimmels/toprot heeft. ze zullen aan de kant van een naaldbosje staan.
      en hoe ver zou ik de plantjes ong. uit elkaar zetten?

      alvast bedankt
      Last edited by pepijn loveweed; 16 June 2010, 18:24.

      Comment


        #4
        Re: big bang in de vrije natuur

        Naaldbos geeft meestal zure grond door de gevallen naalden. Cannabis houd eerder van een basische grond (ph 6) je zou wat zeewierkalk kunnen strooien, handje vol. In de volle grond worden je planten behoorlijk groot en breed dus zou ze zeker een halve meter uit elkaar zetten. Best spreid je je planten echter op meerdere plekken zodat er bij ontdekking niet alles ontdekt word.

        Kans op toprot heb je altijd he zeker als het in de herfst natter word. BB is een vrij taai plant en zou begin oktober buiten klaar moeten zijn hopen op een goede nazomer.

        Comment


          #5
          Re: big bang in de vrije natuur

          kan ik zo een zeewierkalk kopen in een doe-het-zelf zaak? en kan ik die ph meten met zo een stripjes voor het water van een zwembad te meten?
          in ieder geval bedankt

          Comment


            #6
            Re: big bang in de vrije natuur

            Tuincentrum heeft dat wel.

            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...impele-testkit

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Re: big bang in de vrije natuur

                Tjonge man zoek goed stukje bos en plant je mini plantjes en laat de rest aan de natuur over tis onkruid dat gaat zomaar niet dood
                Als ze zon hebben en water kan het niet mis gaan , ja dieren kunne ze op eten daarom ook op meerdere plekken wa zetten
                God was never on your side..

                Comment


                  #9
                  Re: big bang in de vrije natuur

                  oftewel wat kippen gaas eromheen

                  Comment


                    #10
                    Re: big bang in de vrije natuur

                    uhu... tis mijn eerste kweek dus ja en zou ik ze kunnen laten drogen in een chaletje? het is er vrij droog en ik kan het goed donker maken

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Re: big bang in de vrije natuur

                        heb gisteren mijn zaadjes tussen nat keukenpapieer gelecht ik zal wat foto's maken als ze zijn uit gekomen

                        Comment

                        Bezig...
                        X