Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Op balkon (word 1e keer)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Op balkon (word 1e keer)

    Korting op 420shop
    Hey everybody,

    Ik wou voor het eerst wietplanten gaan kweken,
    en dit wou ik op m'n balkon doen. Heb alleen een paar vragen. Omdat je 5 wietplanten mag hebben, wil er meteen 5 doen. Zal ik voor elke wietplant, een emmer gebruiken? Ik had gelezen, in een emmer gaat 10 liter, maar er word aanbevolen om het in een bak te doen van maarliefst 45 liter per plant??
    Is het ook bijvoorbeeld slim om 5 planten, in een oude badkuip te doen, en die op me balkon te zetten? Maar volgens mij moet je toch s'avonds ook weer binnen zetten ? Ik kan denk ik niet een badkuip met 120liter aarde tillen..

    En het is nu bijna juli, is dat een goede tijd om te beginnen?

    Thx iedereen.

    #2
    Re: Op balkon (word 1e keer)

    Zal ik voor elke wietplant, een emmer gebruiken?
    Hoe groter je pot, hoe groter je plant kan worden dus waarschijnlijk des te groter de opbrengst. Maar aangezien je er nu pas mee begint zullen je planten niet zo groot meer worden en is 10liter waarschijnlijk voldoende. Mits je ze bijmest.
    Een badkuip van 12liter zou dan 20liter per plant zijn dus in de regel van hoe groter de pot hoe beter, is de badkuip beter. Maar dan moeten er wel gaten onderin zijn zodat het overtollige water kan wegstromen.
    En 's nachts moeten ze niet noodzakelijk binnen hoor. Tenzij het heel lang hard regent. Of je zou willen verduisteren om ze vroeger in de bloei te krijgen.
    En het is nu bijna juli, is dat een goede tijd om te beginnen?
    Het is misschien wat laat om er nog mee te beginnen, maar beter laat dan nooit. Je plantjes zullen gewoon iets kleiner blijven omdat ze minder lang "voorgroei" hebben gehad.

    Veel succes!
    grtz

    Comment


      #3
      Re: Op balkon (word 1e keer)

      Heey Derriz,

      Bedankt voor je uitgebreidde uitleg. Wat ik dus nu ga doen is 5 emmers beplanten met 5 stekkies. Kan ik er gewoon potgrond bijdoen? En moet ik nog opletten op: wietvoeding, water, en ongedierte ( maar op je balkon komt toch geen ongedierte voor? )
      Is er nog iets wat ik ben vergeten?

      Comment


        #4
        Re: Op balkon (word 1e keer)

        Hallo 0105678,

        Je kan het beste niet voor de badkuip kiezen want dan staan de plantjes erg dicht op elkaar, en dan heb je in de bloeitijd veel meer kans op toprot. 10L emmers zijn niet zo groot, misschien kan je bij de blokker dozen halen van 25 liter want denk erom, hoe groter je pot hoe groter je plant word Je kan gewoon potgrond in de emmers doen maar ik zou er niet op bezuinigen als ik jou was, bij de growshop hebben ze wel goede potgrond ( je kan zelf ook een mixje maken met belangrijke voedingsstoffen voor de plant erin) . Zelf weet ik niet als op het balkon ongedierte voorkomt, maar ik denk wel dat er gewoon ongedierte voorkomt.
        Hopelijk heb je hier wat aan!

        Greetz
        Last edited by Jointjedraaien; 30 December 2016, 22:34.

        Comment

        Bezig...
        X