Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

uitdrogen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

uitdrogen

Korting op 420shop
    hoelang duurt het ongeveer voordat een wietplant doodgaat van uitdroging
    ik ga namelijk op vakantie en iemand komt hier wel de planten water geven maar dat is denk ik net 2 keer per week en ik ga 3 weken op vakantie
    overleeft ie dat wel?
    oma's wollen draad trucje vertrouw ik niet en buiten laten staan ook niet echt met het mooie weer de laatste tijd
    (de planten zijn net een week oud en ik ga over anderhalve week) ze staan gewoon in potgrond in potten.
    Last edited by rik de blower; 30 June 2010, 00:52. Reden: onnodige info

Re: uitdrogen

Zou ze in de volle grond zetten.
    2 keer in de week water dat gaan ze wel overleven hoor zou in een hoekje ergens neer zetten of bij een muur
    zo dat ze ook wat schaduw hebben
    Wollendraad werkt wel hoor
    God was never on your side..

Comment

Re: uitdrogen

Je kan van die dichtingen kopen bij de boerenbond/tuincentra waar je een fles water op kan draaien.
      Je koopt er een stuk of twee en je plaatst er 2 liter flessen op die langzaam druppel per druppel loslaten.

Oma's wollen draadje zal idd niet volstaan, een katoendoek in een reservoir zeker en vast wel.
      Dit werkt ook al zie je het niet stromen.
      Plaatst het reservoir hoger dan de pot en maak een wiek over naar de plant/pot.
      Water stroomt altijd naar het laagste punt en de wiek is de remmende snelweg hiervoor.
      Maar dit is te omslachtig voor u en is niet echt van toepassing.

Zeker niet vergeten ook om de plant nu al te verstevigen met stokken, preventief te sproeien.

Volgens mij zal het al volstaan dat uw vriend elke 3 dagen komt.
      Let echter wel op dat er zeker niet overdreven word met watergeven.
      Niet denken van, elke 3 dagen maar ... dus een paar liter meer kan geen kwaad = dat mag en kan niet, is niet goed voor de planten.
      Te droog of te nat, de schade is van allebei gelijk.

Prettige reis en groets e$ko,

Comment

Bezig...
      X