Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zaden ontkiemen niet!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

zaden ontkiemen niet!

Korting op 420shop
    hoi,ik zit met een vraag en hoop dat iemand mij daar duidelijk antwoord kan opgeven, ik kweek nu 2 jaar, alles loopt zoals het hoort warme luchtcircu ...
    nu zit ik met het volgende ik kweek in 6 litter potten in mijn tent kunnen er zon 30 plantjes in, tot heden deed ik dit ieder keer met zaad (vrouwelijk) heb al voor meer of 1000 euro aan zaad uitgegevn en iederkeer is er weer wat, ik probeerde greenhouse seeds ( the church en alaska ice) de helfd kwam maar uit de andere helf waren mannen (dit was wel vrouwelijk zaad), heb ondertussen alle sweetseeds getest, noem maar op
    ik ben vorig week regulair zaad gaan halen van nirvana (ak 48 en Bleu mystic) en wat amnesia zaden die ik nog liggen had, nu al mijn zaden komen uit behalve die bleu mystic niet, er is maar een die ontkiemd werd maar hij wou maar niet schieten tot gevolg was het wortelje bruin, dit kan toch geen toeval meer zijn, kan het dat dat zaad niet goed is wat ik gekocht heb ? dat kan toch niet aan mij liggen,die amnesia zou toch minstens ook 1 of merdere nie kiemen, dit is meerdermaals gebeurt,mijn green poisson vorig jaar allemaal ontkiemt, ik zet er alaska ice bij geen wil onkiemen,ik ben echt bang om nog zaad te kopen bij deze,ik durf ze zelfs geen water meer te geven als ze klein zijn, kan dit oud zaad of zo zijn ? anders denk ik in het weekend naar amsterdam te gaan naar een zaadbank, hopende dat dit beter is
    moest iemand mij kunnen helpen dankt bij voorbaat mvg tom

Re: zaden ontkiemen niet!

Hoe ontkiem je je zaden?

Een goede zaadleverancier heeft toch een kiemkans van +90%
    Last edited by Jointjedraaien; 21 December 2016, 16:32.
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

er is maar een die ontkiemd werd maar hij wou maar niet schieten tot gevolg was het wortelje bruin

Comment

gewoon ik maak mijn aarde een beetju vochtig daarna steek ik ze erin, maar zoals ik zeg ik heb er in totaal 15 gezet deze keer, allemaal doen ze het heel goed ze hebben al 1 internode, maar die bleu mystic komt niet, alles geprobeert, ook in water en tussen watjes enzo, ik versta het echt niet groetjes

Comment

te oud zaad??
          HOE MOET IK ONTKIEMEN
          JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

IK leg de zaden in nat watten daarop nog een lap vochtige watten en zet ze op een lichte plaats niet in de felle zon
            en je zaden komen naar 2 dagen uit, wel zorgen dat je watten goed vochtig blijft
            Zodra een zaadje zijn puntje laat zien ,zet ik het in zaai en stekgrond een halve cm diep en na 2 dagen kom het boven

Comment

Verkeerde manier van bewaren?

Hoe bewaar je ze?
              [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

Een week in de vriezer (droog) dan op een vochtige eye-pad en dichtvouwen en in een wietzakje doen.

Succes verzekerd tenzij je zaad dood is.

Comment

ik heb zoiets ook.
                  ik heb 5zaadjes van greenhouse green o matic besteld en eerst ontkiem ik er 1(tussen nat wc-papier), dit gaat allemaal goed en normaal en deze staat nu te bloeien .
                  maar dan dee ik de volgende 4 (in turfpotjes of hoe heet dit zo water bij doen en dan zwelt dat helemaal op) en er komt er 1 boven die oke is, 1 zijn worteltje is verrot, en de andere 2 ontkiemen niet, ik heb deze 2 in een bakje met water gezet nu, maar er gebeurt nog niets...
                  Microkweek: Bubba Kush onder 300w cfl
                  Buitenkweek 2012: Think Different, Hijack, White Widow

Comment

ze zijn nog steeds niet ontkiemt... dus van de 5zaadjes zijn er 2ontkiemt en 1is verrot en 2zijn gwn niet ontkiemt..
                    zou ik een mailtje sturen naar de zaadbank en nieuwe zaadjes vragen of maken ze hier een probleem van?

Comment

Als ik in jouw situatie stond, zou ik gewoon contact opnemen met de leverancier van jouw zaden. Je hebt hiervoor betaald, dus je zou ook waar voor je geld moeten krijgen.
                      Is het glas halfleeg of halfvol?

Comment

als jij gewoon 'n nette mail stuurt naar die zaadbank waar je die zaden hebt gekocht weet ik heel zeker dat ze je gewoon netjes tegenmoet komen.
                        dat is mijn ervaring ondertussen door de jaren heen.
                        greenhouse zaden ben ik zelf niet zo'n liefhebber van maar dat is iets persoonlijks

TE vers zaad wil ook niet altijd snel kiemen omdat het nog in kiemrust is.
                        niet te snel oordelen dat zaad slecht zou zijn in ieder geval.

grtz angel777
                        HOE MOET IK ONTKIEMEN
                        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

oke, ik zal een deftige mail sturen naar de leverancier en hopen op nieuwe zaadjes!

Comment

danku voor de snelle reactie's, ik kan zo mijn conclusie nemen,ze zijn niet echt goed bewaard wss en in de toekomst neemm ik dan contact op met de leverancier als dit nog voorkomt mvg tommy

Comment

ik heb 50% korting op het zelfde pakje zaad gekregen...

Comment

Bezig...
                              X