Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Planten omgevallen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Planten omgevallen

Korting op 420shop
    Hea,

Ik zag net dat twee van de drie planten bijna plat op de grond lagen, komt dit door de warmte en moet ik ze gewoon een beetje extra water geven of is het iets anders? want die andere doet het wel gewoon terwijl die meer in de zon staat.
    Ze staan alle drie in de volle grond...

Alvast bedankt

Nulvijfnul

Re: Planten omgevallen

Niemand?
    de bladen zien er niet uitgedroogd uit, het lijkt net alsof de planten niet diep genoeg in de grond zitten ofzo

Thanx

Comment

ja dat kan... laat even een fotootje zien ofso. En geef wat meer info erover, stekje/zaadje, hoe oud? enzz
      Battle the Ocean!

Comment

Hea

DSC00501.jpgDSC00497.jpgDSC00499.jpg

Op het plaatje met drie planten zijn het de twee rechter hier heb ik ze vastgebonden omdat ze anders op de grond liggen.
        Het zijn planten uit zaden ontkiemt op 1 mei.
        Ik voed ze bij met mestkorrels die ik met water mix verder geef ik ze niks ook geen water.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijker word want ik snap het niet want er zijn verder geen aanwijzingen op ondervoeding oid.

Alvast bedankt

Comment

Zou maar eens fimmen,dan wordt de steel en de wortels flink wat sterker
          blijkbaar heb je planten niet diep genoeg in de grond gezet

Comment

Als je ze net in de volle grond zet vanuit een potje, moet je erop letten dat je
            de kluit ff knakt/knijpt, zo krijg het plantje extra stimulatie goed te wortelen
            in de open grond. Grond goed aandrukken en plant valt niet meer om.
            Fimmen zou ik maar ff een week 2 of twee mee wachten tot het goed geworteld is
            en zuinig met water anders gaan de wortels niet dieper opzoek en blijf je het probleem
            houden.
            recht is recht. krom is krom.

Comment

Hea,

De planten staan er nu al een week of drie in en de rechter heb ik al gefimmd.
              Dus wat dat betreft zouden ze al goed geworteld moeten zijn omdat ze er in gingen als hele kleine plantjes...

Greet en bedankt

050

Comment

Vreemd dat je planten zo omvallen?
                Ondersteunen zou ik zeggen en flinke slok water geven.
                je zou ook evt extra aarde bij de steel kunnen gooien zo dat je plant wat steviger komt te staan
                en zorg dat ze genoeg water hebben met dit weer want dat kan ook oorzaak zijn van hangende planten dorstt
                God was never on your side..

Comment

bamboe stok gebruiken?

Comment

Zijn er misschien poezen of andere dieren in jouw tuin die zich tegen jouw planten komen schuren? Ik weet dat mijn poezen zich graag schuren tegen planten, maar ik heb ze gelukkig nog niet aan mijn dames gezien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door viske View Post
                      Zijn er misschien poezen of andere dieren in jouw tuin die zich tegen jouw planten komen schuren? Ik weet dat mijn poezen zich graag schuren tegen planten, maar ik heb ze gelukkig nog niet aan mijn dames gezien.
                      Ja zou ook kunnen ik weeet het nog steeds niet.
                      Ik heb er nu gewoon een extra laag zand erbij gelegd en ze lijken te blijven staan...
                      iig bedankt voor de hulp

Greetz

Comment

Bezig...
                      X