Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Witte plek op zaailing, lobblad sterft af.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Witte plek op zaailing, lobblad sterft af.

Korting op 420shop
    hoi hoi, hier een bericht namens een maatje van me. Hij heeft een zaadje ontkiemt en die is sinds gisteren boven de grond. Nu zag hij er gisteren gelijk al een wit plekje op een lob blad zitten. Er (lijkt) geen beest op te zitten.

het blad sterft sinds vandaag ook af tot aan het witte vlekje. Iemand een idee wat het is , wat er aan gedaan kan worden en of t kwaad kan?

grtz Nyln

Bij deze een foto
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Comment

Hier nog van iets dichterbij.

Comment

Is de grond niet te nat? misschien kan het schimmel zijn? het is normaal dat ze afsterven maar bij je vriend sterven ze wel enorm snel af, dus kan je plant minder voeding uit de lob blaadjes halen waardoor die minder snel groeit.

als ik iets verkeerds zeg.. vergeef me (;

Comment

Te nat is het sowieso niet, de planten krijgen echt minimaal water. Ik vroeg me vooral af wat het witte plekje kan zijn. De rest van het plantje lijkt gewoon netjes te groeien. Misschien iets van een virus, schimmel bacterie of weet ik het wat? Het leek er al te zitten vanaf het plantje net boven kwam, zou het zich uitspreiden?

Comment

Nee, de schimmel/bacterie spreid zich waarschijnlijk niet uit. Zowel zou ik proberen om een amputatie verrichten.

Comment

De foto is voor mij te onduidelijk, hangt er geen stukje perliet aan het blad?
              Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Gesneuveld blaadje. Nouja, kan gebeuren toch? Dat kiemen gaat soms met wat geweld, een vogeltje dat erop geknabbeld heeft, een stukje perliet of bodemmateriaal dat vocht onttrokken heeft.. 1001 oorzaken. Maar het belangrijkste nieuws:
                Die gaat het wel halen hoor.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Heeeuj dat is goed nieuws. Iemand die mij kan vertellen waarom iedereen mijn foto's slecht ziet? Bij mij zijn ze super kwaliteit.... in het green o matic topic staat echt een pravhtplaat maar krijg er mede daarom denk ik weinig reacties krijg.

bedankt voor de antwoorden hier! Zat wel iets van aarde aan de onderkant van t blad dus misschien is dat het. Amputeren lijkt me zelf niet heel verstandig met zo'n jonkie of denkt de rest dat dat wel beter zou zijn?

Comment

Misschien zit je er te dicht op, of heb je ingezoomd ?
                    Staat de focus wel op spot of centrumgericht ofzo ?
                    Afstand met fotograferen ongeveer 20cm, niet inzoomen, eventueel eentje met en eentje zonder flits proberen.
                    Daarna de foto croppen op je gsm/toestel/computer.

Ahjaa, plantje komt wel. Niks amputeren. Geduld.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik weet niet wat jij onder super kwaliteit verstaat, deze foto zie ik in #3

Screenshot_20170531-153922.png
                      Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Ik maak de foto's met mijn telefoon en op mijn telefoon zelf staan ze er dan prachtig op. Zodra ik ze upload worden ze denk ik automatisch kleiner gemaakt. Ik ga eens kijken of ik het op een andere manier voor elkaar krijg zodat de mensen hier ook wat leuks zien.

Comment

Hmmm.... ergens gelezen dat ik via het blaadje met paperclip rechts boven aan het bericht scherm beter kwaliteit kon uploaden.... van alles zitten proberen maar zodra ik het bericht wil plaatsen krijg ik een melding please upload atleast 1 photo.... terwijl er 2 in stonden.

dit stond er in mijn bericht en alsnog een melding krijgen dat er geen foto in zou staan?

Comment

Bezig...
                          X