Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1 blad 11 vingers + een probleem :(

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1 blad 11 vingers + een probleem :(

Korting op 420shop
    Hoi,

Ja, heb echt 11 vingers aan 1 blad en volgens google is dat erg positief. Maar ik zou heel graag eerste mijn probleem willen oplossen met 1 van de planten.

Op dit moment heb ik 2 planten, een Caboose van GHS en een Purple#1 van DP. Beide planten groeien erg goed in de medium Canna Terra Professional potgrond (80L pot), maar de Caboose heeft een raar bladprobleem dat niet vanzelf weg gaat.
    Het ''grotere'' blad heeft last van omkrullen naar boven (soms naar beneden) en extreme rimpelvorming op het uiteinde van de vingers. Daarbij zijn er soms lichte bruine puntjes en dit verergert vaak (ook veelal uiteinde vingers). Blad is ook erg droog en scheurt makkelijk en voelt ''hard'' aan als je wrijft.
    Het probleem begint bij het groeien van het blad maar zeer mild, hoe ouder het blad word hoe erger de symptomen worden.

Geef de plant kraanwater, met de extreme hitte laatste tijd om de 2 dagen 6 liter water, anders meestal om de 3 dagen maar dit varieert (kan oplopen tot 7 dagen).

Attached Files
    Last edited by Brulaapje; 5 August 2017, 16:05.

De purple#1 van DP heeft blad met 11 vingers. Groeit erg goed
    11 vingers.jpg

Comment

verbrandde puntjes is overschot aan voeding waarschijnlijk en denk dat je ze beter wat vaker een klijnerde dosis water kan geven want 6 liter is mischien wat veel in 1 keer dan kan je er ook een beetje mee spelen en kijken hoe de plant op de hoeveelheid water reageert.

Comment

Iets te vroeg in zwaar bemeste aarde, daar groeit ze nu overheen.
        Daar bovenop komt hitte, dat zorgt voor een kano-vorm van het blad (opstaande randen).

Een beetje schade buiten, hoort er bij. Het waait, het blad raakt de grond, het schuurt, dan verkleurt er soms wat bruin.
        Ik denk niet dat er een probleem is wat je kunt verhelpen. De nieuwe groei ziet er immers goed uit.

6L water op 80L grond is niet super veel water. Ik denk dat je daar mee goed zit.

Als het probleem niet doorzet op nieuw blad de komende week, dan zou ik me er niet druk over maken als ik jou was.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ow gelukkig, het valt dus mee. Vind het alleen raar dat ze buiten een hitteprobleem heeft, dat kan toch eigenlijk niet?!
          Op het nieuwe blad aan de top zie ik het al ontstaan, het is minimaal maar voor mij is het duidelijk zichtbaar (daarom kwam ik ook hier ). Maar voor de rest groeit het prima, dus wat dat betreft klaag ik niet. Ik zal me er verder niet druk om maken en wacht rustig af.

Het water geven is ook geen probleem, het is een gigantische buffer en van mijn kweek vorig jaar heb ik dat inmiddels wel onder de knie gekregen.

Comment

Bezig...
          X