Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is deze kas geschikt?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Is deze kas geschikt?

Korting op 420shop
    Hi

Ik vroeg mij dus af heh of deze kas ook geschikt is om mooie groene planten in te kweken...

Ontdek ons uitgebreide assortiment aan foliekassen. ✓ Eenvoudig te monteren. ✓ Met UV-bestendig gewapend folie. ✓ Veilig, betrouwbaar en van hoge kwaliteit.

Vooral van belang lijkt mij de lichtdoorlaatbaarheid en ze gebruiken een aantal termen waardoor ik twijfel. Het is allemaal bij de productspecificatie te vinden via de website, alleen ik zal het jullie makkelijk maken door deze hier direct te plaatsen..

**Het frame wordt overspannen met een frisgroene UV-bestendige en gewapende foliehoes (PE 135 gr/m2) dat een diffuus groeilicht doorlaat.

Voor mij vooral de vraag of 135gr/m2 (diffuus groeilicht????) Is dat goed of slecht? Kan ik hier iets mee of laat ik het best dit ding links liggen?

Bvd!

Dat gr/m2 slaat op de foliedikte, hoe hoger hoe dikker. De efficientie is volgens mij niet super, maar wat wil je voor weinig. Ik heb de maxi tomato, die heeft hetzelfde folie.

Mijn twee planten staan tussen de tomaten. De opening staat op het zuiden en die moet!!/staat overdag in principe open in de zomer, tenzij het regent, stormt of erg koud is. Ze krijgen dus deels direct zonlicht. In mijn ogen groeien ze niet alsof ze lichttekort hebben. Hoe dit zou zijn als je de opening niet op het zuiden zet durf ik niet te zeggen, maar bij mij heeft de kas tot nu toe ook niet heel vaak opengestaan de laatste tijd. Aangezien een cannabisplant heel veel licht kan hebben, zou ik er naar streven om ze zoveel mogelijk direct zonlicht te geven voor een optimale oogst.

Tenzij je geld hebt voor een glazen kas, lijkt me dit een prima alternatief. Let wel op als er natte, koude dagen zijn. Toprot ligt dan ook in je kasje op de loer, omdat het binnen behoorlijk vochtig kan worden (zeker als je zoals ik er tomatenplanten bij hebt staan). Op warme zomerdagen moet je de tent sowieso opengooien, want het wordt anders waanzinnig warm binnen.

Comment

Hej thnx voor je reactie/ervaring hier kan ik zeker wat mee

Comment

Bezig...
      X