Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vijverwater

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vijverwater

Korting op 420shop
    Goedemorgen, bij deze heb ik een dringende vraag. Ergens rond een vijver staan 3 planten van me, mijn vraag is nu of ik deze water uit de vijver mag geven? De vijver heeft een in- en afvoer maar staat wel vol met algen/wieren. Wel weet ik dat er ook vissen in leven dus qua zuurstof zit het wel goed denk ik. Weet iemand hier iets meer over?

Alvast Bedankt,
    planter
    I'm high, but I'm grounded.

https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-Planter-style

Meten is weten.
    Ik weet niet wat er in die vijver zit eh...Er kan wel een vat nucleair afval op de bodem liggen.
    De pH kan wel rond de 9 zitten, idunno .....
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ok, dus gewoon best effe de ph meter er in en basta?

Comment

van een vijver waar vissen in leven en doorgaans waarschijnlijk geen nucleair afval op de bodem ligt kun je ze best wateren.
        Vinden ze dit niet prettig gaan ze dat echt wel aangeven
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

Comment

Ik geef mn planten zo vaak water uit mijn vijver
          God was never on your side..

Comment

Maar is het ook goed voor ze, of over overleven ze het ?

Ik doe het ook weleens als ik geen zin heb om de gieter bij de regenton te gaan vullen, maar niet bij zaailingen.
            Laatste keer dat ik de pH hier in de vijver gemeten heb was vlak na/tijdens de winter, toen was die 7.8

In een vijver met blauwalg zwemmen ook vissen en eendjes, dus ff meten, en het water bekijken.
            Nja, en zeker weten dat het geen blauwalg is wat er in zit.
            Als je ook een EC meter hebt kun je dat ook meten.
            Algen worden vaak veroorzaakt door teveel nitraat/fosfaat in het water.

Comment

Blauwalg is onder de microscoop te herkennen, maar is zo op het oog onzichtbaar.
              Blauwalg is vrij onschadelijk voor planten, je wilt 't alleen liever niet op je huid.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Voor da water bij de wortels van mijn godelijke plantje is moet het door zoveel lagen aarde heen dat het zeker goed gefilterd is tegen dat het aan kom bij de wortel
                God was never on your side..

Comment

Yeah, maar blauwalg kan in de aarde gewoon verder leven, daar gaan ze niet dood !

Maar ik weet natuurlijk ook niet wat hij met dat water en z'n wiet gaat doen.
                  Als ik met de gieter aan het zwaaien ben komt ook de helft van het water op de plant, in plaats van de aarde.
                  Als je dan een week later je toppen door de boter aan het malen bent.....idunno heh, safety priority #1
                  Als je een filter met UV in je vijver hebt hangen heb je er geen last van in ieder geval.

Comment

Bedankt allemaal, ik ga de pH dan best direct eens meten, en ik giet het gwn aan de stam van de planten, niet over de bladeren.

Comment

Bezig...
                    X