Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Laatste maand binnen? of toch verduisteren?
Collapse
X
-
jaja..
't s wat, al die rot regen.
Ik kamp er ook mee
Niet-autoflowers noem je trouwens fotoperiode planten, normale planten ofwel reguliere planten zijn zaden die zowel mannelijke als vrouwelijke planten geven (over het algemeen niet beide in 1 zoals de oude cannabisplanten)
Bijna alle planten zijn rond half oktober klaar of later, hoe doe je dat?
Tja of je neemt eentje die goed rotbestendig is, dan hoef je je niet zoveel zorgen te maken.
Ik zelf zet neer wat ik neer wil zetten, en zorg ervoor dat de bloemen een afdakje hebben. (nouja de hele plant eigenlijk)
Als ze niet nat kunnen worden scheelt dat al een heel stuk (een hoge LV houdt het nog altijd gevaarlijk maar een stuk minder risisco)
Je kan ze ook naar een afdak zoals een licht doorlatende serre verplaatsen als ze niet in de volle grond staan, maar dan krijgen ze wel een stuk minder licht en leveren ze dus minder op
Verduisteren kan natuurlijk ook! Er zullen zat kwekers zijn die je zullen vertellen dat het prima werkt en het zeker aanraden als je bang bent voor toprot. Zelf heb ik 't nog nooit gedaan dus geen idee hoe het is, lijkt me wel een pokkewerk hoor.. Weet dus niet wat daar slim in is.
een afdakje s gewoon 4 palen in de grond , 4 laten tegen elkaar zodat je een raamwerk hebt (Als ie heel groot is ook diagonaal nog 2 latjes voor stevigheid), plastic erop, schuin monteren zodat t water eraf loopt, en klaar. Als je kasfolie gebruikt laat het het meeste licht door maar je kan ook ander plastic pakken natuurlijk.
Als je android hebt zou k ff *#0*# intypen op t bel scherm, op sensor klikken en dan op light sensor, en effe meten hoeveel licht die krijgen op hun huidige plekkie, en hoeveel licht ze zouden krijgen op de plek in de serre, dan weet je gelijk of het te doen is, of dat het echt een te groot verschil isLast edited by BackYardPlant; 2 July 2017, 15:24.
-
Oorspronkelijk geplaatst door BackYardPlant View PostJe kan ze ook naar een afdak zoals een licht doorlatende serre verplaatsen als ze niet in de volle grond staan, maar dan krijgen ze wel een stuk minder licht en leveren ze dus minder op
Ik denk dan dat ik ze zo lang mogelijk buiten laat staan en als ze rond November nog niet klaar zijn zet ik ze in de serre?
Comment
-
Verduisteren moet je volhouden tot de licht uren buiten gelijk zijn aan die van jouw verduistering. Als je kiest om 13 uur licht te doen, dan zit je rond eind augustus (denk ik) voordat je daar mee op kunt houden.
Je kunt ook wat verlies voor lief nemen, en niet verduisteren. Ik reken zelf op 20% verlies, dat scheelt me een flink aantal weken slepen met potten en zulk gedoe.
Uit ervaring weet ik dat de meeste haze soorten toch gauw meer dan 12 weken bloeien. De ervaring leert ook dat de meeste mensen een te flexibel leven hebben om goed te kunnen verduisteren; het levert erg vaak veel stress voor de kweker maar ook de plant op.
Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.
Comment
Comment