Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kalium te kort?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kalium te kort?

    Korting op 420shop
    had gisteren ook al een topic gemaakt maar die is op magische wijze verdwenen....

    plantjes hebben geen voeding gehad, staan in een lightmix en staan nu ongeveer 5 weken. De kartels van de bladeren worden bruin en gaan dood. Het begint bij de oudste bladeren.

    zou dit een te kort aan kalium kunnen zijn?

    ik heb nu green sensation besteld als bloeivoeding. Iemand een idee of dit slim is of dat ik beter nog iets anders kan proberen ?

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    #2
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-overvoeding
    Daar is het andere topic. Via je profiel kan je gewoon zien waar je iets begonnen bent of waar je op gereageerd hebt.

    Ik zie verbrande randen en je geeft geen voeding, dus wellicht heeft ze even te nat gestaan.
    Bloeivoeding geven leidt altijd tot problemen, dus om daar mee problemen te bestrijden lijkt mij geen verstandige zet.

    Ik zou het even aan kijken, als het niet erg wordt, dan is er niks aan de hand. Het heeft veel geregend de laatste tijd, dus dat is een makkelijke verklaring.
    Als het wel erger wordt, dan moet je ingrijpen.. Maar dat zien we tzt wel weer.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      He lr2, bedankt weer voor het uitgebreide antwoord.

      Helaas is het wel rap erger aan het worden, een week geleden was het bij 1 blad slecht 2 kartels die bruin werden, nu al bij meerdere bladen bijna alle kartels.

      De plant krijgt erg weinig water (100-150 ml per dag ) dus de kans dat het te nat stond lijkt me klein. Stonden tijdens de regen ook onder een afdak.

      Bloeivoeding geeft problemen zeg je, zou je me hier meer over kunnen vertellen? Dan kan ik voorkomen dat ik daarmee de mist in ga.

      Jij denkt dus niet dat het een kalium te kort is?

      Grtz

      Comment


        #4
        Bloeivoeding blokkeert de opname van stikstof, waardoor het blad snel achteruit gaat en de plant feitelijk zijn groeikracht verliest. Simpelweg omdat er geen stikstof meer de plant in komt. Stikstof is eigenlijk het atoom waar vrijwel de hele plant omheen draait, het is nodig voor elke functie.
        Dat blokkeren is meestal - en dat zeg ik uit natte vingerwerk observaties - na al twee of drie keer voeden met bloeivoeding. Het hoe en waarom heb ik ooit uitgelegd in een topic dat klinkt als Geel blad in de bloei, hoe en waarom? Da's pittige stof. Helaas. Daar moet je zin in hebben. Anders moet je 't maar van me aannemen.

        Het zou best een kaliumtekort kunnen zijn, maar die zijn zeldzaam. Ik denk eerder dat het wellicht de pH is, (te hoog veroorzaakt calcium en magnesium problematiek, ook bruine vlekken) of misschien zelfs dat het gewoon komt door ouderdom van het blad (dat is minder veerkrachtig). Als je plant ergens tegenaan waait, dan gaat dat ook snel natuurlijk.

        Als je wilt gaan bijvoeden, neem dan een allround voeding. Daar zijn super veel merken mogelijk, ik zelf kies dan graag voor Pokon. Dat is makkelijk te krijgen in de supermarkt/bouwmarkt/tuinhandel, en het bevat letterlijk alles wat een plant moet hebben, en het is niet duur. De meeste wietvoedingen zijn in mijn ogen flut, omdat ze elke keer slechts een klein deel van een oplossing verzorgen; meer Stikstof, meer Kalium, meer Fosfor, meer sporenelementen.. Allemaal apart verpakt voor 40 euro per liter, terwijl je slechts 5ml nodig hebt, met een houdbaarheid van 2 maanden. Pokon doet het goedkoper, en pakt direct het hele spectrum in een enkel flesje van een paar euro.
        Door de balans in een allroundvoeding, zorg je niet voor blokkades zoals met bloeivoeding (enkel P en K en niets anders) wel gebeurt.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Kijk eens aan, flinke lap tekst. Stukje over de gele bladeren ga ik lezen. Pokon heb ik vorig jaar een keer gegeven in de groei maar toen kreeg ik van iedereen commentaar dat pokon erg slecht zou zijn voor wietplanten, Maarja, dan kom jij met al jouw ervaring aan dus dan weet ik ook niet meer wat ik moet geloven. (Lastiiiiig!!)

          Plant krijgt altijd kraantjes water en de ph daarvan was rond de 6 (gemeten met ph strookje) hoe zou het dan kunnen komen dat ik toch een te hoge ph heb?

          Wat ik vergeten was om te melden is dat het om 2 autoflowers gaat, de ene staat al een week in echte bloei en de andere net een week in voorbloei.

          Green sensation bevat in ieder geval kalium dus als niks anders helpt proberen we dat.

          Kan ik ook nu, terwijl de planten al bloeien pokon geven? Jij zegt dat dat erg allround is dus dan lijkt me dat dat wel kan.

          Bedankt voor het helpen! Dat wordt erg gewaardeerd door mij en m'n kweekmaat

          Comment


            #6
            Mensen keuren pokon graag af omdat het 'minerale' voeding is.
            Het verschil met biovoeding is dat biovoeding - soms, lang niet altijd! - nog afgebroken moet worden door het bodemleven, terwijl minerale voeding direct beschikbaar is. Echter, de vorm waarin de voeding uiteindelijk wordt opgenomen is precies, maar dan ook precies dezelfde. Biovoeding is na afbraak ook gewoon 'mineraal'.
            Veel mensen vergeten dat nogal vaak, en denken dat biovoeding daarom beter is. Maar het enige verschil is dat biovoeding een langere weg aflegt voordat het de plant binnen komt. Dus als je snel problemen wilt verhelpen, dan werkt dat niet altijd even lekker.
            Ik heb een aantal jaartjes met bacterien gewerkt, die doen het trouwens ook prima op 'minerale' voeding. Het is niet zo dat we petrischaaltjes bereiden met "ongeveer een beetje van dit, en ongeveer een beetje van dat" zoals het met biovoeding is. Dat zou super onnauwkeurig zijn in een lab.

            Reeds bloeiende planten moet je niet te lang door voeren, dat is het belangrijke. De laatste 2-4 weken eigenlijk proberen zo min mogelijk te geven, dat zou beter moeten zijn voor de smaak. Of dat echt zo is, dat weet ik niet. Echter, zodra je met bloeivoeding begint, is er vaak geen weg meer terug. Behalve bij beowulf, die weet op een of andere magische manier alle bijbehorende problemen te vermijden.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment

            Bezig...
            X