Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
bij de stormdagen deze week is in 1 van mijn planten onderaan de kern een scheur onstaan. ik heb hem bij elkaar gebonden heeft dat nog nut of niet? heb gehoord dat knakken ook gaat.
mvg e
uit ervaring bij mij eigen planten kan ik zeggen dat dit wel goed kan komen, draai er iets strak omheen voor bijv. 4 dagen en je zal daarna de scheur zien dichtgroeien
Kaarsvet sluit de wond af voor infecties e.d.
Ik heb hier wel eens een stam geplakt met duct tape en heb er geen nadelige gevolgen van gehad.... heb het echter niet weken laten zitten btw.
Een klein stokje evenwijdig aan de scheur vastbinden met raffia of bindbuis.(spalken) Bindbuis heeft de voorkeur omdat die elastisch is. De scheur verder niet behandelen. Mocht je dat toch willen gebruik dan daartoe lacbalsem, die in boomkwekerijen wordt gebruikt bij het enten.
Het is een plant ik zou daar nooit warme kaars vet op doen of Tape.
Zoals extreme beschrijf en stokje en evt goed vast binden is meer dan voldoende en natuurlijk.
die tak hersteld wel hoor.
Comment