Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik snap niks van dat 12-12 licht - duisternis ofzo

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Niet teveel blowen en op tijd weer opstaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ronthebudman View Post
      Niet teveel blowen en op tijd weer opstaan

Maar wat ik schreef 23:30 heb ik plant in hok gezet en 11:30 de plant buiten zetten dat is goedzo tog?
      Last edited by RollWiet; 12 August 2017, 11:45.

Comment

• Jack Spliff
        Jack Spliff commented
        Editing a comment
        Als je je plant om 23:30 binnen zet, dan is het al ff donker buiten. En als je ze dan om 11:30 terug buiten zet, dan kan ze nooit 12 uur licht krijgen.
        Dus je timing zit verkeerd. De zon komt nu rond 6:30 op en gaat onder rond 21:15. Tegen het einde van deze maand zal de zon rond 7u opkomen en ondergaan om 20:30. Eind september is dat 7:40 op en 19:20 onder.
        Dus je zit safe als je om 19:00 verduisterd en om 7:00 terug buiten zet.

Ik heb nen deja vu

Comment

geloof dat je het niet helemaal snapt
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joremkrank View Post
          geloof dat je het niet helemaal snapt
          U heeft gelijk ik snap het ook niet bijvoorbeeld dat de klok op 12/12 staat is dat dan 12 december ofzo?

Comment

• Jack Spliff
            Jack Spliff commented
            Editing a comment
            12/12 = 12uur licht/12uur donker

Lieve schat 12/12 staat inderdaad voor 12 december, maar bij het kweken van Cannabis bedoelt men 12 uur licht en 12 uur duisternis.
          Gewone Cannabis gaat bloeien als ze per dag van 24 uur, 12 uur duisternis ervaren.

Hetzelfde idee is waarom planten in je tuin zomers bloeien en niet 's winters. Elke plant, boom, struik heeft zijn eigen ritme wanneer ze in bloei gaat. Een sneeuwklokje komt in januari tot bloei, een appelboom in maart-april. Cannabis bloeit dus in september, sommige soorten vroeger dat noemen we vroegbloeiers.
          Er zijn ook nog autoflower cannabisplanten, die gaan automatisch in bloei na een aantal weken, autoflowers gaan ook bloeien als het maar 4 uur donker is per etmaal van 24 uur.

Snap je het nu een beetje?
          Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
            Lieve schat 12/12 staat inderdaad voor 12 december, maar bij het kweken van Cannabis bedoelt men 12 uur licht en 12 uur duisternis.
            Gewone Cannabis gaat bloeien als ze per dag van 24 uur, 12 uur duisternis ervaren.

Hetzelfde idee is waarom planten in je tuin zomers bloeien en niet 's winters. Elke plant, boom, struik heeft zijn eigen ritme wanneer ze in bloei gaat. Een sneeuwklokje komt in januari tot bloei, een appelboom in maart-april. Cannabis bloeit dus in september, sommige soorten vroeger dat noemen we vroegbloeiers.
            Er zijn ook nog autoflower cannabisplanten, die gaan automatisch in bloei na een aantal weken, autoflowers gaan ook bloeien als het maar 4 uur donker is per etmaal van 24 uur.

Snap je het nu een beetje?
            Ja beetje, dus het beste is 19:00 in duisternis tot 07:00 en dan van 07:00 tot 19:00 buiten ? Tot 25 september?
            elke avond 19:00 duisteren en 07:00 buiten zetten dat hele week doen?
            Last edited by RollWiet; 12 August 2017, 11:52.

Comment

Klopt, maar dan moet je wel zeker weten dat je elke dag op tijd kan doen. Anders raakt je plant in de war.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Klopt, maar dan moet je wel zeker weten dat je elke dag op tijd kan doen. Anders raakt je plant in de war.
                Jaa lukt me wel hoop ik. Nu heb ik nog een andere vraag ik heb mijn plant gisteravond om 23:30 in hok gedaan en om 11:30 buiten gezet maakt dat niet zoveel uit? Van 1 keer? En mag mijn plant wel paar uurtjes langer in de duisternis staan ? 3 uurtjes langer ofzo of? En mag plant wel buiten staan in de regen?

Comment

Absoluut niet in de Regen dan word de plant Nat en zuigen de bladeren teveel vocht op en krijg je schimmel
                  12 uur donker en 12 uur licht je zou evt ook een nacht lampje er bij kunnen zetten anders worden ze bang in donker
                  Ik snap je heel goed
                  God was never on your side..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                    Absoluut niet in de Regen dan word de plant Nat en zuigen de bladeren teveel vocht op en krijg je schimmel
                    12 uur donker en 12 uur licht je zou evt ook een nacht lampje er bij kunnen zetten anders worden ze bang in donker
                    Ik snap je heel goed
                    Okeej mon!
                    Last edited by RollWiet; 12 August 2017, 13:02.

Comment

Ja klopt maar nachtlampje erbij op timer dat nachtlampje om 07:00 aangaat ofzo of is dat een dom idee bedoel het goed

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wietfarm1998 View Post

Okee super bedankt heb de plant snel onder afdak gedaan om het regende! Bladeren zijn best nat maar dat komt wel goed tog? U bedoelt een nachtlampje op timer ofzo dat nachtlampje aan gaat om 07:00 dat ze tog licht krijgen om 07:00? Als ze langer dan 12 uren in donker staan in hok wordt ze dan bang?
                        Ik denk dat je deze opmerkingen van Belladonna niet zo serieus moet nemen of had je door dat ze een grapje maakt?
                        Nachtlampje bij je planten slaat nergens op en alleen bij langdurige regens is het verstandig om ze onder een afdakje te zetten.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Ik denk dat je deze opmerkingen van Belladonna niet zo serieus moet nemen of had je door dat ze een grapje maakt?
                          Nachtlampje bij je planten slaat nergens op en alleen bij langdurige regens is het verstandig om ze onder een afdakje te zetten.
                          Oke ja ik nam het wel serieus maar ja nu niet meer bedankt daarvoor, maar paar uren langer in de duisternis maakt dat niet zoveel uit? En ik kan het beste vanavond beginnen 19:00 in hok zetten?
                          Last edited by RollWiet; 12 August 2017, 13:10.

Comment

Paar uur langer duisternis is voor een keer niet zo erg, maar je plant doet het het best als ze 12 uur in het daglicht staat en 12 uur duisternis heeft.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Bezig...
                            X