Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wanneer komen mijn plantjes boven?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

wanneer komen mijn plantjes boven?

Korting op 420shop
    Ik heb 3x Purple #1 gewoon in goede potgrond gestopt op de 16de. Had ze afgedekt met plasticfolie, maar tot vandaag duikt er niets op. Ik had geen gaatjes in de folie gemaakt, zodat het goed vochtig bleef.
    Vandaag de folie verwijderd en nog niets te zien, maar de grond was wel redelijk droog. Het dus met de verstuiver wat bevochtigd.
    Heb dan ook maar de 2 overblijvende zaadjes in tissue ontkiemd. Het ene is binnen de 24u ontkiemd. Ik heb die geplant met de wortel naar beneden lichtjes onder de oppervlakte. Dat was vandaag.

Mijn vragen:
    -Moet ik vocht bijgeven als ze nog niet opgedoken zijn?
    -Moet ik de hoop beginnen opgeven voor die eerste 3 Purples?
    -Houden jullie de folie op de pot? Hoe zorg je dan dat er water genoeg is als het bovenkomen enkele warme dagen duurt?
    -Moet de lamp erop? Of helpt dat gewoon?

bedankt alvast.
    alb

EDIT: lees net een mogelijk antwoord, van ja: vochtig houden
    Oorspronkelijk geplaatst door Jona View Post
    maak dat je grond vochtig genoeg blijft zodat ze mooi kiemen (omdat het er wat droog uitziet maar dat kan door het licht komen).
    Last edited by albes; 23 July 2010, 19:31.

Re: wanneer komen mijn plantjes boven?

Zie het artikel over Wietzaden ontkiemen
    Last edited by Jointjedraaien; 13 December 2010, 05:17.
    God was never on your side..

Comment

Re: wanneer komen mijn plantjes boven?

3 Wiet zaden ontkiemen in een medium.
      Je kan de zaden ook direct in het medium stoppen, Voor beginners is het aangeraden om te beginnen bij methode 1 en 2 in combinatie met zaai- en stekgrond omdat daarin net voldoende voedingsstoffen zitten om de eerste dagen mee rond te komen. Vaak wordt gebruik gemaakt van biologisch afbreekbare cocosvezelpotjes gevuld met stekgrond.
      Hierin wordt dan het zaadje rechtstreeks geplant, in een kuiltje van 0,5-1 cm.
      Ik heb mijn zaadjes in potgrond (zoals dat in Vlaanderen heet), ik dacht dat dit hezelfde is als stek- en zaaigrond. Niet dus. Ondertussen heb ik toch iets zien bovenkomen, maar ik vrees voor overbemesting aan de blaadjes te zien. Heb ondertussen ook 2 Lowryder I geplant in dezelfde grond.
      Gisteren en eergisteren heb die de folie van mijn in potgrond geplante Purples gehaald, en beginnen te bevochtigen. De kempzaadjes die ik een paar dagen later als test in dezelfde grond had geplant, beginnen nu boven te komen en lijken de grond beter te verdragen. Vandaag is het niet te warm, dus ga maar eens niet te veel water geven vandaag.
      Zondag is het tuincentrum open en ga gelijk om stekgrond.

Comment

Bezig...
      X