Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ik heb een HERMA, denk ik!!!
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Re: ik heb een HERMA, denk ik!!!
Met zaadzakje gedoel je denk ik een stuifmeel balletje (mannelijke bloei). Het zaadzakje (calyx) is het groende deel van de vrouwelijke bloei waar de twee witte haartjes uitkomen (pistels).
Je kan dagelijks de ballen wegknippen is dan wel kwestie van bijhouden. Dit is best te doen bij een 90 % vrouwelijke en 10 % mannelijke herma. Verschijnt er echter veel meer mannelijke bloei dan zou ik ze toch omleggen om bestuiving van de andere plant te voorkomen.
Comment
-
Ghehe nogmaals je hebt geen zaadzakje ondekt maar mannelijke bloei. das geen zaadzakje een man kan niet zwanger worden deze produceert enkel stuifmeel.
zoals al gezecht bij een klein aantal mannelijke bloemen op een herma is het te doen om deze ballen dagelijks weg te knippen.CIMG9731-1.JPGCIMG9758.JPGBallen 01.JPG
Deze mannelijke bloei (stuifmeelballen) zijn reeds opengesprongen en verspreiden dus al volop stuifmeel. Als je dit ziet id de zaak dus hoogstwaarschijnlijk bestoven.
Comment
-
ik heb zelf ook in de achtertuin enkele planten staan in 2 grote bakken...( 24 om precies te zijn haha ) maar weet nog niet wat het zijn...sommige bevatten wel witte haren maar ook weer stuifmeel zakjes...
Ik schrok vanmiddag toch ik erin kneep kwam er allemaal stuifmeel uit, maar als ik ze dus elke dag eraf knijp ofzo, komt het helemaal goed??Wees aardig tegen smokers, iedere joint kan hun laatste zijn.
Comment
-
sommige bevatten wel witte haren maar ook weer stuifmeel zakjes...
Comment
-
Sorry voor de late reactie!
Jaa want toen ik ze overgepoot had, kon ik namelijk nog niet zien of het mannelijke of vrouwelijke planten waren...nu heb ik de mannetjes verwijderd...en de herma`s en vrouwtjes laten zitten...hoop dat ik er nog n aantal gram uit kan halen.Wees aardig tegen smokers, iedere joint kan hun laatste zijn.
Comment
Comment