Na het overlijden van 1 van mijn niet-autoflower planten heb ik besloten om 1 autoflower zaadje te planten. Ik heb dit zaadje eerst laten ontkiemen tussen vochtig keukenrol en op 26 mei is het zaadje in universele potgrond in een plastic bekertje geplaatst. Ik heb gaatjes geprikt onderin het plastic bekertje en op de bodem ligt eerst een laagje grind. Doordat ik meerdere fora heb gelezen waar gezegd werd dat het niet erg is om een autoflower 1 keer over te potten, heb ik er voor gekozen om de autoflower eerst in een plastic bekertje te laten groeien. De plant heeft t/m 28 mei achter het raam gestaan (ik was toen niet thuis) en daarna heb ik haar gelijk buiten in de zon gezet. Ze staat nu ongeveer 6 uur per dag in de zon en daarna plaats ik haar wat meer in de schaduw. Ik geef nu alleen nog water met een plantenspuit om te voorkomen dat ik te veel water geef. Wanneer ik kijk naar andere autoflower kweekverslagen, ziet mijn plant er kleiner uit dan de gemiddelde plant van 10 dagen oud. Mijn niet-autoflower zaailingen groeiden volgensmij nog sneller.
De eerste foto is gemaakt op 28 mei (ja er zit weinig aarde in, dit heb ik express gedaan zodat ik na het strekken de plant nog wat kon verstevigen met meer aarde).
De tweede foto is gemaakt op 31 mei (niet erg duidelijke foto, maar enige foto die dag).
De derde en vierde foto zijn vanmiddag gemaakt.
Doe ik hier iets goed fout waardoor ze klein blijft? Ik zelf dacht aan overpotten naar de uiteindelijke pot van 15-20 liter, maar ik weet niet zeker of dat nu al verstandig is.
EDIT: Sinds een uurtje ongeveer zit het plastic bekertje IN een grotere dikke witte plastic beker die hopelijk het licht niet toelaat.
De eerste foto is gemaakt op 28 mei (ja er zit weinig aarde in, dit heb ik express gedaan zodat ik na het strekken de plant nog wat kon verstevigen met meer aarde).
De tweede foto is gemaakt op 31 mei (niet erg duidelijke foto, maar enige foto die dag).
De derde en vierde foto zijn vanmiddag gemaakt.
Doe ik hier iets goed fout waardoor ze klein blijft? Ik zelf dacht aan overpotten naar de uiteindelijke pot van 15-20 liter, maar ik weet niet zeker of dat nu al verstandig is.
EDIT: Sinds een uurtje ongeveer zit het plastic bekertje IN een grotere dikke witte plastic beker die hopelijk het licht niet toelaat.
Comment