Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat te doen tegen luizen in gedroogde wiet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Wat te doen tegen luizen in gedroogde wiet

Korting op 420shop
    Beste allemaal,

Ik ben mijn mediewiet aan het drogen en ik ben er achter gekomen dat er luizen op de blaadjes zitten.
    Ik heb vaak gelezen dat een groene zeep oplossing helpt, alleen omdat ik er olie van wil maken, is dat dan wel een goed idee?

Ik ben benieuwd naar jullie advies!

Bedankt

Gr
    Ragnar

Mijn allereerste kweek, 25 jaar geleden, had ik hetzelfde euvel. Maar eigenlijk is er niets aan de hand, want luizen kunnen niet overleven op een omgehakte plant. Wellicht kun je er een plantje bijzetten in de hoop dat ze verkassen? De restanten van een paar uitgedroogde luisjes in je olie lijkt me verder niet echt schadelijk voor je gezondheid, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Comment

Die groene zeep oplossing is voor als de planten nog leven en je de luizen wil doden, niet om ze van droge wiet af te halen helaas

Dusss, da's geen goed idee nee, nu niet meer

Comment

BackYardPlant
        Dusss, da's geen goed idee nee, nu niet meer
        Dus ik kan er nu niks meer aan doen?
        Last edited by QnQ; 11 June 2018, 21:03.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ragnar View Post

Dus ik kan er nu niks meer aan doen?
        Klopt. Of je rookt wiet met gedroogde vliegen (vol met eiwitten en mineralen) of je gooit je wiet weg.

"We are stardust, we are golden.
        And we've got to get ourselves back to the garden".

Comment

Ik heb een oplossing van water en groene zeep gemaakt en het erover heen gespoten. over een uurtje spoel ik het af met koud water en laat ik het drogen.
          Ik hoop dat het iets helpt.

Ik wil de wiet gebruiken voor het bereiden van wietolie, dus niet roken

Comment

Gewoon laten drogen niks over spuiten en dan als het droog is en je gaat olie maken zeef je ze er toch uit .

Comment

Jamaar...je gaat wiet die aan het drogen is toch niet bespuiten met zeepwater ??
              En daarna nog een keer met water ??

Ik zou dat zeker niet doen, wat je er ook van maakt.
              De kans op schimmel is dan vrij groot.
              Ik zou het in ieder geval snel drogen als je het nat gemaakt hebt.

Het is onnodig. Luizen gaan vanzelf uit dode wiet. De celdruk is weg.
              Zo'n luis boort z'n snuit in iets groens, maar krijgt geen sap.

Als je er een andere plant naast, of tegenaan hangt waar luizen ook gek op zijn dan kruipen ze heel rap daarin.
              Je kunt ook niets doen, dan schud je die beestjes er zo uit als alles droog is.

Bovendien zeef je toch alles als je er olie van maakt.
              Dan kom je heel die luizen nooit meer tegen.

---**

Ah, Nonsense tiept rapper dan ik
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oke te laat. ik heb het al gedaan

Toch bedankt

Comment

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

• Ragnar
                    Ragnar commented
                    Editing a comment
                    Meen je dit nu serieus?

Kun je zien of er schimmels en bacterien opzitten?

Ik heb ze nu de derde dag laten drogen (na eerst flink met water de boel te hebben afgespoeld) en ze zijn droog maar nog lang niet droog genoeg.....

Schimmels kun je over het algemeen zien, niet allemaal helaas. Gisten dan weer niet, maar die kun je ruiken.
                  Campylobacter, heliobacter, E. Coli, Staphylococcus Aureus en andere kwalijke bacterien kun je niet zien en een deel ook niet ruiken (op een enkeling na, volgens mij was het een keelholte bacterie die naar kauwgumballen ruikt, het had een exotisch naampje iig). Een deel hiervan scheidt gifstoffen uit, die niet kapot te koken of te vriezen zijn. Dat kunnen in enkele uren(!) genoeg gifstoffen zijn om een mens ziek te maken. Spreken we over dagen, dan kan het een dodelijke hoeveelheid worden. Die gifstoffen zijn vaak koolwaterstoffen en dus oplosbaar in olie.

Ik meen het bloedserieus ja.. Het is niet te zeggen wat er op groeit, niet zonder testmethode die vrijwel even duur zou zijn als de oogst vervangen met coffeeshopmateriaal.
                  Zelf zou ik het composteren. Ik zou het niet over m'n hart kunnen verkrijgen dat ikzelf of een ander mogelijk ziek(er) wordt door mijn olie. Die kans is nu 50/50, en elke vochtige extra dag verschuift die kans richting het negatieve.

Wiet in een normale droogsetting heeft een afweer, daar leeft op wat er op moet leven; een commune van gemengde micro-organismen die elkaar in toom houden. Na het droogproces blijven daar sporen van achter (letterlijke schimmel en bacteriesporen). Die komen niet opnieuw tot leven: in een joint verbranden ze, in olie worden ze te lang verhit, enzovoorts.

Opnieuw nat maken, zorgt er voor dat die sporen wel tot leven komen. Dan blijven enkel de sterksten (degene met de meest agressieve gifstoffen) in leven. Die planten zich razendsnel voort, in een exponentieel verband; ze hebben suikers van de luizen, voldoende dood plantmateriaal, voldoende water, de juiste temperatuur, de juiste pH.. Per deeltijd van 20 minuten, verdubbelt het aantal.
                  Van 2 naar een paar miljard in een halve dag dus, 7.6 uur en een beetje om preciezer te zijn.

Goed, het leven is een serie van risico's. Niets meer of minder. Maar er zit een verschil tussen de laatste 2 traptreden skippen, en geblindoekt de snelweg op rennen. Dit verhaal lijkt vooral op het laatste.

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                    Schimmels kun je over het algemeen zien, niet allemaal helaas. Gisten dan weer niet, maar die kun je ruiken.
                    Campylobacter, heliobacter, E. Coli, Staphylococcus Aureus en andere kwalijke bacterien kun je niet zien en een deel ook niet ruiken (op een enkeling na, volgens mij was het een keelholte bacterie die naar kauwgumballen ruikt, het had een exotisch naampje iig). Een deel hiervan scheidt gifstoffen uit, die niet kapot te koken of te vriezen zijn. Dat kunnen in enkele uren(!) genoeg gifstoffen zijn om een mens ziek te maken. Spreken we over dagen, dan kan het een dodelijke hoeveelheid worden. Die gifstoffen zijn vaak koolwaterstoffen en dus oplosbaar in olie.

Ik meen het bloedserieus ja.. Het is niet te zeggen wat er op groeit, niet zonder testmethode die vrijwel even duur zou zijn als de oogst vervangen met coffeeshopmateriaal.
                    Zelf zou ik het composteren. Ik zou het niet over m'n hart kunnen verkrijgen dat ikzelf of een ander mogelijk ziek(er) wordt door mijn olie. Die kans is nu 50/50, en elke vochtige extra dag verschuift die kans richting het negatieve.

Wiet in een normale droogsetting heeft een afweer, daar leeft op wat er op moet leven; een commune van gemengde micro-organismen die elkaar in toom houden. Na het droogproces blijven daar sporen van achter (letterlijke schimmel en bacteriesporen). Die komen niet opnieuw tot leven: in een joint verbranden ze, in olie worden ze te lang verhit, enzovoorts.

Opnieuw nat maken, zorgt er voor dat die sporen wel tot leven komen. Dan blijven enkel de sterksten (degene met de meest agressieve gifstoffen) in leven. Die planten zich razendsnel voort, in een exponentieel verband; ze hebben suikers van de luizen, voldoende dood plantmateriaal, voldoende water, de juiste temperatuur, de juiste pH.. Per deeltijd van 20 minuten, verdubbelt het aantal.
                    Van 2 naar een paar miljard in een halve dag dus, 7.6 uur en een beetje om preciezer te zijn.

Goed, het leven is een serie van risico's. Niets meer of minder. Maar er zit een verschil tussen de laatste 2 traptreden skippen, en geblindoekt de snelweg op rennen. Dit verhaal lijkt vooral op het laatste.
                    Maar stel dat ik geen groene zeep had gebruikt en dit niet zou hebben afgespoeld. Stel dat ik niks zou hebben gedaan en de wiet gewoon zou laten drogen in de zon (en dus ook in de regen), dan wordt de wiet die aan het drogen is toch ook nat? Dit is toch hetzelfde?
                    Of mis ik iets?

Comment

• LR2
                      LR2 commented
                      Editing a comment
                      Als je wiet droogt in de zon, dan regent het niet. Als het tijdens het drogen een keer regent, dan is een deel van de plant nog actief, net als de commune die er op leeft. Zodra wiet droog is geweest en weer nat wordt, beginnen de problemen. Ook buiten in de zon na een regenbui.
                      Echter, buiten heb je actieve windverplaatsing, continu aanvoer van nieuwe bacterien en schimmels, UV-licht, enzovoorts. In de zon drogen doen we overigens bijna niet, omdat THC en andere actieve stoffen afbreken door licht, en met name door zonlicht.

• Ragnar
                      Ragnar commented
                      Editing a comment
                      Oke. bedankt..
                      Ik denk dat ik het er gewoon op ga wagen en maak er olie van.

Droog je ook je was in de regen ?

Om de planten te drogen moet je een donkere ruimte hebben. ( kamer waar je de gordijnen dicht hebt, bijvoorbeeld. Een schuur ? waar de luchtvochtigheid niet te hoog is.

Pas dan wel op dat je geen beestjes mee naar binnen neemt. Ik droog me wiet in een kleine kamer, en probeer zoveel mogelijk insecten te verwijderen.
                    Ik maak er geen olie van dus ik verwijder bij de eerste oogst al veel bladeren. De meeste beestjes haal ik er dan wel uit, of ze verhuizen vanzelf.
                    Lets not criticize but legalize

Comment

• Ragnar
                      Ragnar commented
                      Editing a comment
                      Thx
                  Bezig...
                  X