Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vreemde bladeren en vreemd insect

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

vreemde bladeren en vreemd insect

Korting op 420shop
    Heb 5 planten buiten staan, 1 in de volle grond en 4 in potten.

ze krijgen allemaal dezelfde behandeling (kwa water en voeding)

1 van de planten heeft vreemde bladeren

hier mijn 3 gezonde planten in de potten

En de plant in de volle grond:

En nu het probleem kindje:

Ook zat er een heel vreemd beest op, wat ik nog nooit gezien heb:

wat is er met die ene plant aan de hand? en wat voor beest is het, en kan die kwaad?

Groet

Re: vreemde bladeren en vreemd insect

Das een colorado kever. en je schade lijkt me een overvoeding.

Grtz

Comment

toch overvoeding, ik was al gestopt met voeding geven, maar t leek niet echt beter te gaan en dus weer begonnen...

maar het zal gewoon lang duren voor zoiets weg is...

wat kan ik nu het beste doen? doorspoelen, en de beschadigde bladeren weghalen?

en die kever, is die niet schadelijk? of eet ie juist het andere ongedierte op (echt nog nooit zo'n beest gezien! :O )

Comment

collorado kever zit normaal op nachtschade achtige planten zoals de aardappelplant. De larven vreeten je hele plant kaal. Op je wiet zal hij waarschijnlijk enkel even uitrusten.

Verbrande punten herstellen niet meer maar laat dat blad maar gewoon hangen. Spoelen zou ik niet doen lijkt schaden van eerder te zijn. zou gewoon voorlopig enkel water op juiste ph geven en als je weer gebreksverschijnselen begind waar te nemen weer rustig voeden , halve dosis.

Grtz
        Last edited by monty; 13 August 2010, 12:48.

Comment

ik doe altijd een grote gieter vullen met water en voeding, en dan een zuurstofpompje erin (van de vijver)

en dan een dag later geef ik ze daarmee water, tot ie leeg is en weer bijvullen enz enz... dus de PH waarde weet ik niet, en kan ik zo niet regelen...

Comment

en dan nu, het lijkt er mij op dat de planten beginnen te bloeien, heb er wat foto's van gemaakt:

staan deze planten nu in de bloei? en kan ik dus nu de weken aftellen voor ik met de bloeivoeding kan beginnen?
            moet ik tot die tijd met de groeivoeding verder gaan?

Comment

lekker met de groeivoeding verdergaan, lauw water gebruiken
              probeer je ph waarde op 5.8 bij te stellen en niet teveel groei-
              stimulator gebruiken(goed doseren)

Niet teveel water geven om de dag is voldoende.

Zodra je kleine topjes begint te krijgen dan kan je met je bloeivoeding
              gaan beginnen.

Greetzz

Comment

hoe doe ik dat? heb geen ph meter, en ik gebruik kraanwater die ik 1 dag in een grote gieter laat beluchten door een vijver-zuurstofpompje.
                Ik vul de gieter en doe er de voeding bij, en dan het zuurstofpompje erin, en de volgende dag geef ik er de planten mee water.
                Dus lauw is het water ook wel
                waarom dan nu om de dag water geven? hebben ze nu minder nodig?

Ik woon in zuid nederland dus het water is wel heel zacht.

Comment

je kan ze nu nog overzetten in specikuipen.hierdoor krijgen ze meer aardebuffer.dat vangt dan de iets te hoge ph op van je kraan water.weet zeker dat dat je een paar ons meer op kan leveren.ook zou je je kunnen verdiepen in het verduisteren van je planten,dan kan je echt goede wiet smoren

Comment

verduisteren ken ik, maar het leek me nu niet nodig omdat ze nu al bloei vertonen, en ik ga as dinsdag op vakantie en gaat mn maat voor mn planten zorgen, maar ik kan niet verwachten dat hij ze iedere avond gaat verduisteren.

over die speciekuipen; ik heb ze pas nog van kleine emmers (12ltr) overgepot naar grote potten van 20-25 ltr, dus misschien dat dat nog voldoende is voor een goede ph waarde?

wat zou ik bij mijn kraanwater kunnen toevoegen om de Ph iets te verlagen? (zonder gebruik te moeten maken van een Ph meter) het liefst iets wat overal te krijgen is en niet specifiek in een growshop.

oh en trouwens, net ging ik nog ff snel mn planten in de zon zetten, en zag ik dat die colorado kever nog steeds op mijn plant zat, (ook na een fikse regenbui van gisteren) dus volgens mij vond ie mijn plant wel interessant, om die reden toch maar het beestje zn nek omgedraaid (gaat nog verdraaid lastig bij zo'n kevertje, zn nek omdraaien )

Comment

Gooi een theezakje in je gieter voor 24 uur het looizuur in de thee brangt je water op rond de PH 6.

Grtz

Comment

ok dankje voor de tip.

nu zit er weer een heel vreemd beest op mn plant, ook nog nooit gezien:

wat is dit dan weer voor beest

Comment

iemand die weet wat voor beestje dat is?

Comment

Lijk wel een spin met een dikke kont
                            God was never on your side..

Comment

dat was het niet, had volgens mij maar 6 poten.

maar nog ff terug op wat eerdere foto's, gaat ie nu in bloei, of is het alleen nog maar voorbloei?

Comment

Bezig...
                              X