Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vreemde bladeren en vreemd insect

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: vreemde bladeren en vreemd insect

ik wil het graag weten want ik ga dinsdag op vakantie, en dan kan ik mn maat ze misschien nog laten verduisteren als ik er niet ben....

voorbloei of bloei? check de foto's hierboven

Comment

Pistels in de oksels van je plant is voorbloei pistels in je toppen is ware bloei zo te zien dus enkel nog voorbloei. Ik zou nu niet meer gaan verduisteren zal nu weldra vanzelf in de bloei schieten.

Grtz

Comment

aaahhh dank je, heb al veel gezocht maar dat kon ik gewoon niet vinden!!

Zie foto's hieronder, dan staan ze dus al in bloei! en is het niet meer nodig om te verduisteren

ze staan dus in bloei:

DSC01407.jpg
        DSC01409.jpg

DSC01408.jpg

Comment

Neu das nog altijd voorbloeii . Met oksel bedoelen we de plaats waas de stelen van de grote bladeren aan de stam zitten en waaruit ook de zijvertakkingen groeien. Daar laat de plant voorbloei zien. Er onstaan per oksel vrouwelijke bloemen bestaande uit een zaadzakje (calyx) en daaruit komen twee witte haartjes (pistels). Mij een mannelijke plant ontstaat er in de okseld mannelijke bloei bestaande uit de stuifmeelballen die als ze rijp zijn open springen en hun stuifmeel loslaten. Dit alles is echter niet de ware bloei. Ware bloei vormt zich in de groeitoppen van je plant, het bovenste stopje en op de groeitoppen van de zijtakken. Bekijk eens een paar kweekverslagen van 2009 dan kun je het hele verloop goed zien.

Comment

ah, jammer...

ik dacht dat je met de oksels bedoelde bij de zijvertakkingen aan de hoofdstam

Comment

female-cannabis-pistils.jpg
              De bovenste pijl is vroeuwelijke voorbloei in de oksel van de plant. de onderst pijl hebben zowel mannelijke planten als vrouwelijke planten.
              CIMG0838..jpgVoorbloei treffen we dus in de CIMG1274.JPGoksels aan en niet in de toppen

CIMG0654-1..jpgCIMG0992-1.jpg

Comment

nu ben je me kwijt, er komen al van die witte draadjes bij de uiteindes van de takken...

en zoals jij het nu laat zien, is de voorbloei alleen in de oksels (waar de takken bij de stam uitkomen? )

Comment

ps die fotos die ik geplaatst heb zijn niet van de hoofdtop, maar van de zijtakken....

Comment

Ahja op die foto,s stonden enkel oksels van je planten met voorbloei op als er trosjes pistels uit je toppen groeien ja dan staat dat in de ware bloei. foto van boven af was handiger geweest, gheheh

Comment

njah, het zijn nog niet echt trosjes, maar wel meerdere "pistels" op de toppen...

maar in de toppen zitten toch geen oksels? ik raak steeds meer in de war

de oksels zitten toch alleen waar de zijtakken de stam raken?

Comment

oksel.jpgDe pijlen geven aan wat oksels zijn > welliswaar maakt een plant uit zaad de eerste node of 8 twee grote fan blade links en rocht op de node aan. Daar heb je dus twee oksels per node. Na een node of acht maakt de plant enkel nog maak aan een zijde een groot fanblad aan, om en om zoals op jouf foto. En stek mist deze eerste 8 nodes waar de fanbladen per twee paar aan de nodes groeien. 284.jpg342.gif

Maar als er op jow toppen meer als twee witte haatjes groeien isze in de ware bloei ik kan dat echter op je fotoos niet zien je fotoos tonen enkel voorbloei in oksels van je uitgroeiende hoofd of zijtakken.

Grtz

Comment

ahaaah, nu is het al een stuk duidelijker!! thanks!!

jij bent echt goed monty!!!

maar ik heb geen zaadplanten maar stekjes....

Comment

Uit stek zie je die gepaarde fanbladen idd niet en heb je per node dus ook maar een groot fanblad en dus ook meer een oksel. Succes met de bloei.

Grtz

Comment

dankk je (vanuit turkije! )

Comment

zo, ik ben weer terug van vakantie, en ik trof het volgende aan:
                                DSC01134.jpg
                                DSC01135.jpg
                                DSC01133.jpg
                                DSC01136.jpg
                                DSC01139.jpg
                                DSC01137.jpg
                                DSC01138.jpg

4 mooie planten/struikjes, en 1 hele mooie struik in de volle grond!

zelfs de ene plant die er niet zo goed bijstond, is helemaal bijgetrokken en net zo groot als de rest geworden, je zou het verschil niet zien, als die niet in een kleinere emmer stond!!

Comment

Bezig...
                                X