Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grond opwaarderen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Grond opwaarderen

Korting op 420shop
    Beste mensen,
    Ik ga dit jaar voor het eerst m'n autoflowers in de volle grond zetten. Nu woon ik op een hei, waar volgens mij de grond vrij arm is (ik ga morgen EC en PH meten). Heb de plantjes nu voorgegroeit en zijn volgens mij wel ongeveer klaar om de grond in te gaan.
    Nu heb ik het een en ander gelezen over de grond opwaarderen, maar iedereen heeft het bij deze topics over al in de winter de grond bemesten, maar ik wil ze toch echt nu in de grond zetten.
    Is het nog nuttig om nu nog de grond om te spitten en te bemesten? Zo ja met wat(het liefst biologisch). Of moet ik dit nu niet meer doen? Zat zelf eigelijk te denken om gewoon een paar zakken potgrond er door heen te spitten.

Alvast bedankt voor de info!

Kwekers die in de winter hun grond hebben bemest beginnen ook pas in mei-juni.
    Ik denk dat je nu inderdaad het best een paar zakken grond doorspit.
    Mest lijkt me niet meer nodig, omdat je ze al voorgegroeid hebt, maar autoflowers kun je niet echt voorgroeien, die hebben een vaste groeitijd.
    Ze groeien 5-6 weken, en dan 'BOOM' gaan ze bloeien. Of ze nou 20cm groot zijn, of een meter.

Zeker eerst even goed de EC en pH van de grond meten.
    Als ik aan hei denk, dan denk ik zure grond, de pH kan wel 4 tot 4.5 zijn op sommige plaatsen.
    Da's wel vrij fataal voor Cannabis.
    Last edited by QnQ; 28 June 2018, 08:15.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

zak allmix van de growshop is 70 liter zet je ze daarin dan ligt het niet aan de grond
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Ah oke, ga ik doen. Ook heb ik nog een hoop gras compost, gewoon gemaait gras wat we altijd op een hoop dumpen. Zal ik dat er doorheen mengen?

Comment

• QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Alleen onder vandaan scheppen.
          Als je composthoop hoog genoeg is, dan wordt het flink warm daar binnenin.
          Dat moet ook, het moet minstens 70 graden worden zodat onkruidzaden sterven, anders heb je straks een grasveldje
      Bezig...
      X