Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AF Mega Bud stopt ineens met bloeien.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

der zitten geen gaten in je emmer he ?
    God was never on your side..

Comment

• Chronic89
      Chronic89 commented
      Editing a comment
      Jawel, er zitten zo'n 10 gaten per emmer, die heb ik er in geboord voordat ik begon.

Comment

Ja, goed plan, ga ik nu even doen.

Comment

Nou, stam- en wortelrot is dan uitgesloten. Dan denk ik inderdaad dat je net wat te droog kweekt.
        Die sateprikker is een goed middel. Wel een lange gebruiken he
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Beste Lr heb je het onderstaande citaat ook gelezen anders word het zo verwarrend voor die jongen .

Oorspronkelijk geplaatst door Chronic89 View Post

nee zo slap hangen ze al de hele week, ochtend middag avond maakt niet uit! te nat dacht ik dus ook, heb net de grond gevoeld, voelt nog vochtig aan, ik laat hem eerst goed drogen voor ik weer water geef. Heb even de stam gevoeld en bekeken maar ziet er niet anders uit dan de andere gezonde planten.. Ik ga even geduld hebben nog, even geen water en voeding.

Comment

• LR2
            LR2 commented
            Editing a comment
            Heb ik gelezen en bewust genegeerd. Ik denk zelf ook wel eens dat ik voldoende heb gewaterd, maar dan drinkt de plant het zo snel op, of de pot is zo droog (of combinatie van die twee) dat het na een half uur alweer te droog is. Omdat het niet uit maakte qua watergift, dacht ik aan stamrot. Dat lijkt uitgesloten nu. Dus dan is de meest waarschijnlijke optie: een verkeerde inschatting van de watergift. Da's best normaal, al helemaal met de temperaturen van de afgelopen week.

Potten al opgetild?
          Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
            Potten al opgetild?
            yep! Voelde erg licht aan, dus die zijn beide helemaal opgedroogd, zojuist beetje water gegeven, hooguit 500ml per pot, even kijken of ze daarvan opknappen.

Comment

• Ongeldig
              Ongeldig commented
              Editing a comment
              Ik denk dat ze wat meer mogen. Lekker verzadigen, dat zou mijn advies nu zijn. En kijken of het morgen of overmorgen weer fier overeind staat. Als je twijfelt geef je een van de planten een flinke waterbeurt. En doe je bij de rest zuinig. Ik denk dat 500 ml per pot voor deze planten aan de weinige kant is. Zeker als ze al zulke duidelijke verschijnselen van uitdroging tonen. Je kan er ook een bijvoorbeeld in een teil met water zetten en van onderen aan laten zuigen. Dan kun je meten hoeveel ze gedronken heeft. Als je het water van tevoren en naderhand meet.

• Ipie
              Ipie commented
              Editing a comment
              Ongeldig !!!
              Maar maak er geen waterlelie van hahahaha!!
              Succes en een prettige dag, houd je ons op de hoogte?
              Last edited by Ipie; 1 July 2018, 15:28.

@ iedereen Excuses voor het basisschool gedrag. ik wil verder ook niet het forum vervuilen dus Sorry Chronic89. LR2, je hoeft niet te antwoorden etc.. wat jullie zelf aangeven nogmaals de onbeleefdheid is niet de bedoeling ! LR2 je zegt nu iets over geprogrammeerde celdood, is dat bijna bij alle AF's 12 weken ? Ipie, ik snap dat de groei vast ligt en de bloei ook maar, mijn Royal Dwarfs AF zijn bijna klaar terwijl mijn Royal Jack AF of Northern light Af nog even lijken te moeten dat snap ik dan niet ? ik denk dat ik je comments verkeerd opvatte toen ik ze las, ik lees best veel op het forum zou ook graag mijn eigen verslag willen plaatsen etc.. wil graag bijdragen om het nog leuker te maken !.. moet mezelf nog voorstellen en al oei oei..

Dus ja

En ja sorry jongens dat ik een knopje niet kon vinden die heb ik in al die tijd nog niet gevonden .

Mea Culpa

Comment

• Ipie
              Ipie commented
              Editing a comment
              Ben blij met deze reactie Stonerrr !!

Ik bedoel te zeggen dat na ( ongeveer 12 a 13 weken) de groei, bloei en de opname van vocht van AFjes bijna stil komt te liggen Dat is zo rond die tijd maar kan per soort ietsje verschillen. En wat LR2 zegt kan ik alleen maar beamen ondanks dat iedereen het hier wel eens verkeert kan hebben toch?

Wens je een prettige dag toe en tot horenssss!
              Last edited by Ipie; 1 July 2018, 15:26.

• LR2
              LR2 commented
              Editing a comment
              Netjes gereageerd van je, dat moet ik even zeggen. Erg sportief opgepakt, we kunnen weer als vriendjes verder. Het is je vergeven. Ik ben zelf soms ook wat prikkelbaar, kan 'beurn.
              De geprogrammeerde celdood hangt een beetje af van het type autoflower, maar na een week of 15 of 16 geven ze meestal wel het leven op. Die tijden liggen niet vast in een aantal dagen en zelfs binnen een soort kunnen ze verschillen, maar na de bloei is het gewoon over voor ze. Ze gaan dan niet in de herstelmodus, en ze kunnen niet verder groeien zoals reguliere planten dat kunnen.
              Zet je een AF op een temperatuurtje van 15 graden, dan zal ze best eens 5 maanden oud kunnen worden. Omdat alles zo traag gaat. Maar in feite moet je 't zien als een soort kaars die opbrandt; het maakt niet uit hoe snel of langzaam dat gaat, zodra de onderkant bereikt is, dan is het op. Hetzelfde geldt in autoflowers voor het begin van de bloei; die ligt vast vanaf het begin. Je kunt de bloei dus niet uitstellen of sneller laten gebeuren, als de vlam dat deeltje van de kaars bereikt, dan begint het gewoon. Hoe klein of groot de plant ook is.
              Ik heb zelf het vermoeden(!) dat dat komt door de afbraak van DNA; bij elke kopie verliest er een stukje aan het eind, sommige planttypes hebben daar bijna geen last van, cannabis wel. Hopelijk kan ik dat ooit bewijzen met een simpel testje, maar dat zal volgend jaar worden. Daarom is het ook moeilijk om een wietplant ouder dan 5 jaar te laten worden; op een gegeven moment beschadigt het DNA zover, dat bepaalde functies wegvallen. Het kan wel natuurlijk, maar ik weet zeker dat de plant van 5+ jaar oud, niet meer dezelfde is als die van 5 jaar geleden.

Hoe staat het nu met de plantjes?

Comment

• Chronic89
              Chronic89 commented
              Editing a comment
              Ik ga nu direct even foto's schieten, maar ze hangen iets minder en zien er iets levendiger uit, alleen mogen de toppen wel weer in grootte toenemen. Dat laat nog even op zich wachten. Geen idee of het slim is om ze weer bloeivoeding te geven, ze hebben nu 2x 1 liter water gehad de afgelopen 3/4 dagen, de grond is niet te vochtig ook niet te droog. De foto's plaatst ik hier even binnen nu en 10 minute..

Hoi Chronic89

Ik kan er zeker naast zitten, maar zou het ook niet iets te maken kunnen hebben met de voeding die je geeft?
            er wordt aanbevolen om (maximaal) 4ml alga grow te gebruike ipv 5 ml. Je oplossing is dus 25% meer geconcentreerd dan aanbevolen?

Waarom gebruik je alga grow voor je hele kweek periode?

Vraag me af waarom je geen alga Bloom gebruikt met aanvullend bijvoorbeeld Green Sensation.

Het zou natuurlijk ook kunnen dat het water geven een beetje verkeerd werd ingeschat, zoals hierboven al gesuggereerd. Als je merkt dat de dames heel goed drinken, zou je ook kunnen overwegen om de kluit even te dompelen.
            Soms als een kluit echt droog is, helpt gewoon water geven niet altijd; omdat het zoooo droog is en compact. Door te dompelen, voor bv 20 min, kan de 'spons' als het ware terug helemaal zwellen

Comment

• philly
              philly commented
              Editing a comment
              ik had idd begrepen dat je aan het flushen begonnen was; maar niet al je planten zitten in het zelfde stadium. Dus dat wordt even bestuderen welke planten nog meer dan 2 weken nodig hebben. ik spoel zelf meestal een dag of 10. Om de exacte dosis te weten moet je best ff een kweekschema van Plagron erbij halen. blijkbaar adviseren ze om de dosis van Alga Bloom even te verminderen naar 30ml/10l water in combinatie GS 40ml:10l water, en zo over een periode van 3 weken op te bouwen naar 40ml Alga Bloom en 40 ml GS op 10l water. GS geef je ook pas als de bloei al even bezig is na een weekje of 4 ongeveer, of de laatste 4 tot 6 weken, al naargelang de soort. Zelf doe ik die trapsgewijze opbouw niet. hangt beetje af hoe precies je het schema wilt volgen. Ik volg het schema wel, maar niet super strikt...

• Chronic89
              Chronic89 commented
              Editing a comment
              Ja dat spoelen geldt ook eigenlijk alleen voor de ene Mega Bud auto en Critical auto die wel goed gaan.. de 2 mega buds waar dit topic over gaat die mogen echt nog wel staan en ik ga ze vanavond ook weer beetje voeding geven tijdens de waterbeurt heb ik besloten, 4ml op 1liter water, verdeel ik 1 liter over de 2 potten. De GS koop ik pas als de 2 nieuwe plantjes al een paar weken in de bloei staan en dan ga ik even de schema's van Plagron bestuderen. Thnks voor de tips!

• philly
              philly commented
              Editing a comment
              graag gedaan, post hier zeker de vooruitgang maar grtzz Philly

Oorspronkelijk geplaatst door Ipie View Post
            Hoe staat het nu met de plantjes?
            Hierbij de foto's.. De laatste 2 foto's zijn van de 3e Mega Bud auto, die wel goed gaat! Ik ben donderdag 28 juni begonnen met het flushen van al mijn planten omdat deze 2 misschien overvoed waren en de andere 2 planten al in week 11 zitten en met 2 weken max al geoogst gaan worden. Maar nu zit ik eraan te denken om deze 2 achterlopers alsnog beetje te voeden met bloeivoeding..

Comment

• QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Je weet dat je zelf op die voorlaatste foto staat ?

• Nonsense
              Nonsense commented
              Editing a comment
              Die Q die ziet ook alles he ..

• Chronic89
              Chronic89 commented
              Editing a comment
              yep, kzie het, maar nog steeds onherkenbaar.. k vind het wel prima

Oho wat doe je toch met je planten so sonde

Comment

Over Max 2 weken oogsten waarom?

Comment

Ik zou ze eerder nog een dosis groeivoeding geven om die vergeling (en dus aftakeling van de algehele gezondheid van de plant) iets te remmen.
                Ik geloof dit jaar niet meer in bloeivoeding, het lijkt meer kwaad dan goed te doen.

Flushen op aarde, tsja, bedoel je doorspoelen met water? Of gewoon niet meer voeden? Dat zijn twee verschillende dingen natuurlijk. Het doorspoelen kan rot veroorzaken, helemaal in deze temperaturen. Niet meer voeden, dat kan geen kwaad.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                  Ik zou ze eerder nog een dosis groeivoeding geven om die vergeling (en dus aftakeling van de algehele gezondheid van de plant) iets te remmen.
                  Ik geloof dit jaar niet meer in bloeivoeding, het lijkt meer kwaad dan goed te doen.

Flushen op aarde, tsja, bedoel je doorspoelen met water? Of gewoon niet meer voeden? Dat zijn twee verschillende dingen natuurlijk. Het doorspoelen kan rot veroorzaken, helemaal in deze temperaturen. Niet meer voeden, dat kan geen kwaad.
                  Niet meer voeden bedoel ik met flushen. Doorspoelen met water doe ik niet.
                  Ik heb ze vannochtend nog bloeivoeding gegeven. Kan het kwaad als ik ze vanavond nog een beetje groeivoeding erbij geef dan?? Blijkbaar komen ze bepaalde stoffen tekort die wel in de groeivoeding maar niet in de bloeivoeding zit?

Comment

Bezig...
                  X