Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

p-H waarde te hoog en wat nu:cry:

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    p-H waarde te hoog en wat nu:cry:

    Korting op 420shop
    Hoi zit me rot te piekeren wat het kan zijn , mijn amnesia haze beginnen de bladeren van te krullen . Nu heb ik net even de P-h waarde getest en die is te hoog, want op een ander forum las ik dat het tussen de 5.2 en 6.5 hoort te zijn .
    Hoe kan ik dat verlagen?? wat moet ik hiervoor doen .
    Heb er verschillende foto's bij gevoegd zodat je ziet waar ik het over heb.
    IMG_0438.jpgIMG_0441.jpgIMG_0440.jpgIMG_0437.jpgAlvast thanx voor het antwoord

    #2

    Comment


      #3
      Re: p-H waarde te hoog en wat nu

      bij de growshop kan ph flessen die je ph verlagen
      Hesi ,Bac

      Comment


        #4
        Re: p-H waarde te hoog en wat nu

        Nee hij staat in een grote pot 5 liter en met cocosgrond. Alles zo gedaan zoals het hoort en geef hem bloeivoeding van Algron.

        Comment


          #5
          Re: p-H waarde te hoog en wat nu

          lekker groot 5 literzosnel moenlijk overpotten dan krijgt ie het wat minder zwaar en trekt ie weer bij

          Comment


            #6
            Re: p-H waarde te hoog en wat nu

            Wietplanten die in de open natuur groeien krijgen ook geen ph verlagende middelen.

            Natuurlijk is het, als je met grond werkt, prima om af te zuren naar ph 6 maar ik denk dat dat je probleem niet oplost.

            Je probleem is overbemesting, stop eens met de Algron en ga voorlopig even puur water geven.
            Je plant vertoont nog niet echt (zware) bloeiverschijnselen dus overpotten met nieuwe grond zou ook nog kunnen.

            Ik zie het bijna bij iedereen die bladproblemen heeft dat ze altijd een vloeibare voedingsoplossing geven, denk maar aan de wasmachine waarin iedereen altijd teveel wasmiddel aan de was toevoegd terwijl het tegenwoordig zo verbeterd en geconcentreerd is.

            Neem gewoon lekker mestkorrels van ecostyle "groente en kruiden" dan kun je nooit overbemesten.

            Comment


              #7
              Re: p-H waarde te hoog en wat nu

              Nou ga hem zo in de volle grond zetten naast me vijgenboom maar moet ik dan ook het gat wat ik graaf vullen met cocosgrond en kan hem het beste niet verplanten als de zon schijnt of is dat kul .

              Comment


                #8
                Re: p-H waarde te hoog en wat nu

                Oorspronkelijk geplaatst door Shalof50 View Post
                Nou ga hem zo in de volle grond zetten naast me vijgenboom maar moet ik dan ook het gat wat ik graaf vullen met cocosgrond en kan hem het beste niet verplanten als de zon schijnt of is dat kul .

                Verplanten als de zon schijnt en het warm is is inderdaad niet aanbevolen om dat je plant bij het overpotten altijd wortelschade oploopt.
                Vandaag is het veel te warm en heeft je plant al zijn wortels nodig om water te 'verdampen' (koelen).

                Het is verstandig je plant in een 'vertrouwde' bodem te plaatsen, in jouw geval de cocopeat.

                Cocopeat zijn gecomposteerde cocosvezels dus heb je gelijk wat bodemleven

                Comment


                  #9
                  Re: p-H waarde te hoog en wat nu

                  Ok hartelijk dank voor je antwoord en heb hem vanavond in de volle grond gezet nu maar afwachten tot die bladeren weer terug gaan staan zoals ze horen.

                  Fijn weekende

                  Comment


                    #10
                    Re: p-H waarde te hoog en wat nu

                    ben benieuwd hoe het plantje zich nu voelt.
                    ik ben niet verantwoordelijk voor uw interpretatie.

                    Comment

                    Bezig...
                    X