Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gezond begin van het eind?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Gezond begin van het eind?

Korting op 420shop
    Deze autoflower white widow staat nu sinds 19 mei en ik las dat een goede indicatie voor het oogsten van een autoflower valt af te lezen aan het afsterven van de grote bladeren en dan straks ook de kleine blaadjes uit de toppen (wat nog niet het geval is).
    Een beetje kijkende naar de trichomen denk ik nog steeds vooral doorzichtig aan te treffen.... (vind het maar moeilijk te zien hoor, zelfs met m'n vergrootglasje)
    Maar ziet dit er gezond uit?
    Attached Files

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post

Hier moet ik je even corrigeren.

Trichomen die verkleuren, geremde toename van topgroei zijn goede indicatoren.

Trichomen geven aan hoe lang ze er al zitten door te verkleuren. Dat is een indicatie, maar geen erg goede. Het zegt enkel dat je een X-aantal weken gepasseert bent sinds het aanmaken van die trichomen. Het wordt gebruikt om de high die je uit je plant haalt enigszins te kunnen sturen. Roeien met de riemen die je hebt, zoiets. Inderdaad, als 20 of 40% van alle trichomen verkleurt, dan is de bloei meestal wel over 3/4e van het totaal. Kijk je op de oudste delen van de top, dan zie je daar 100% bruin, kijk je in verse groei, dan zie je 100% transparant. Kijk je op beide plaatsen tegelijk, dan zie je 50/50.

Als de toppen ophouden met groeien, met verdikken en met nieuwe haren aanmaken, of daar gigantisch in vertragen, dan kun je stellen dat een plant rijp is. Dat vergt een flink aantal jaren/kweekjes aan ervaring. Vandaar dat de trichomen voor veruit de meeste mensen een prima indicator zijn. Sommige mensen hebben een goed gevoel voor groeipatroon, die oogsten op de volume-toename die afneemt, of omdat er geen rek meer in het blad zit, en er lijkt ook geen blad en nieuwe calyxen bij te komen. Maar als dat gevoel er (nog) niet in zit, dan zijn trichomen het beste.

Waarom ik dan toch loop te mekkeren?

Bloeiharen verdrogen als je ze aanraakt, of als het te warm of te droog is, of als ze nat zijn geworden. Als je wilt, dan veroorzaak je dat in de eerste week van de bloei. Dan zijn je toppen nog lang niet rijp. Als het een goede indicator was, dan zou je dus na een week al kunnen oogsten.

Geel blad kan vier of vijf, misschien meer, oorzaken hebben en is in geen enkel geval een indicatie van rijpheid. Het is een teken dat je plant naar de gallemiezen gaat. Dat kun je in de eerste dag(!) van de groei al veroorzaken door teveel water te geven. Zou jij een zaailing met geel blad als rijp beschouwen? Dat denk ik niet, je bent slimmer dan dat. Maar toch zeg je dat het een goede indicator is.

Zo werken indicatoren niet; die moeten niet dubbelzinnig zijn.
    Oke, gedaan.

Foto's zijn echt te onduidelijk.
    Bovenstaande citaat komt uit een topic van een paar dagen terug, is van toepassing hier. Als je op die groene pijltjes bovenin klinkt kun je het betreffende topic doorlezen waaruit ik dit bericht geplukt heb. En vind je mogelijk antwoord op je vraag.
    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

Comment

ik las dat een goede indicatie voor het oogsten van een autoflower valt af te lezen aan het afsterven van de grote bladeren
      Heb je dat op dit forum gelezen ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Nou, ik heb dat van cnnbs.nl (mijn bijbel ). Ik was best blij met deze leidraad daar die ik vond al googlend op "autoflower - oogsten" (hier de eerste alinea alvast);

**Wanneer is mijn autoflower klaar?

De trichomen van autoflowers verkleuren niet altijd zoals die van 'gewone' wietplanten. Hoe wanneer is ze dan rijp?

Dank je wel Ongeldig. Ik verteer jouw/diens woorden straks even.

En ja, ik heb een beter toestel voor foto's nodig.
        Als iemand een idee heeft? Wat ik zoek dus is: puur een toestel voor foto's van de WIETPLANT (onderdelen). Echt nergens anders voor. Mag op een Phone zitten, hoeft niet. Welke budget opties heb ik? (ik kan misschien ook wel een nieuwe Phone gebruiken maar veel anders dan bellen doe ik er niet mee).

Comment

Google usb camera voor mooie foto te maken
          God was never on your side..

Comment

Dank belladonna, dat lijkt me wel iets een usb-camera, zal me daar eens in verdiepen.

Inmiddels heb ik ook Ongeldig verteerd en de draad daaraan corresponderend. Het gaat in die draad om een autoflower. LR2 is duidelijk: geel blad is in geen enkel geval een indicatie van rijpheid. LR2 maakt aldus geen onderscheid tussen een autoflower en een niet-autoflower. Cnnbs doet dat wel: immers laten niet alle autoflowers amberkleurige trichomen zien. LR2 ziet voor leken als ik vooral de optie op-trichomen-afgaan. Maar waar ga ik op af als een autoflower geen amberkleuren laat zien? Cnnbs geeft het antwoord, LR2 niet.

Comment

• Gps
              Gps commented
              Editing a comment
              Ik hang hier al wat langer rond op dit forum.
              Als cnnbs iets anders beweerd als LR2 dan hebben ze het fout.

Ik zie genoeg ervaren kwekers die het gewoon aan de plant zien of hij klaar is of niet.
              Voor mij met veel minder ervaring is naar de trichromen kijken, de enige goede oplossing.

Ik heb daar een microspcoopje voor gekocht.

https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-over-cnnbs-nl

.
            Last edited by QnQ; 1 August 2018, 10:04.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Lol ...shit... en nu moet ik er bijna aan geloven dat mijn miss widow naar de gallemiezen aan het gaan is (zou ook zomaar kunnen hoor na het moedig aftrekken van een mineervlieglarf-blad eerder in de cyclus - U had me nog zo gewaarschuwd meester QnQ). Met haar buurvrouw miss NL gaat het fine - los van wat geel/bruine verschrompeling beneden - en zij werd netjes geopereerd aan de mineervlieg.
              De toppen van NL lijken ook meer op gezond volume. Widow staat al weken bloeistand-stil in mijn lekenbeleving (niet dat ik enthousiast ben over NL in dat opzicht).

Ps; de aftakeling gaat snel (kwestie van dagen ist geweest)
              Last edited by vishaka; 1 August 2018, 17:15.

Comment

Hey vishaka
                Lees dit topic even.
                Vandaag is de maat vol. Klaar. Finito. Fin. Einde. Opnieuw, en voor de derde of vierde keer in een enkele MAAND, heb ik een enthousiaste kweker moeten helpen met het opdweilen van de puinzooi die cnnbs.nl heeft veroorzaakt. Laat ik voorop stellen: Nee, ik neem jullie niet kwalijk dat jullie daar lezen, ik neem jullie niet

Je verkiest die website boven feitelijke informatie, wat er eigenlijk op wijst dat je cnnbs.nl blind vertrouwt. Er zijn wat mensen hier op het forum die dat ook deden.. Dankzij cnnbs.nl waren hun planten bijna dood, door de inzet van de forumbezoekers hebben sommige het toch nog kunnen redden.

Kijk eens wat afgeronde kweekverslagen na, bijna iedereen oogst op basis van trichomenkleur. Ook autoflowerkwekers. Volgens cnnbs.nl zou dat niet kunnen!
                Kijk anders zelf, gewoon, zo ongeveer rond de tijd dat je trichomen verkleuren, of je trichomen verkleuren. En kijk hoe veel dat verschilt met het advies van cnnbs.nl.

Bekijk ook die half-dode met baksoda behandelde planten, op advies van cnnbs.nl. Check ook direct even hoe goed melk tegen meeldauw werkt. En of al het blad van je plant af knippen zorgt voor betere groei.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ik herinner me het weer.. een artikel over de maanstanden en wiet kweken op cnnbs. Er werd zo'n grove onduidelijkheid gedeeld daarin dat ik dacht: jullie weten niet waar je het over hebt! Heb ze nog gewezen op deze enorme doorn in het oog, no reply (over maanstanden maak je mij niks wijs). Later vond ik dezelfde info terug op amerikaanse sites. Ik begreep dat ze het gewoon hadden overgenomen.

Nee, het is GOED dat het er even ingestampt is hier. Waarvoor dank.

Comment

• Ongeldig
                    Ongeldig commented
                    Editing a comment
                    Gefeliciteerd met de aanwinst. Of een forum zoals hier waar men op elkaar kan reageren valt veel bij te leren, het feit dat zij niet reageren zegt eigenlijk al genoeg. Dat is eenrichtingsverkeer. En soms spookrijden.
                    Verkregen informatie via (betrouwbare) kanalen bevestigen/ontkrachten. Dat zouden meer mensen moeten doen.

You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

Comment

This gallery has 6 photos.
                    Last edited by vishaka; 10 August 2018, 00:05.

Comment

This gallery has 5 photos.

Comment

Bezig...
                      X