Ik keek vandaag eens naar de hoogste top (die ik normaal niet zie omdat die plant op een hoge kruik staat) van auto NL en ik schrok er een beetje van hoe bruin het was. En ook verdorde blaadjes uit de top die ik er zo uit kan trekken zonder moeite. Ik heb even de zaak proberen op te lichten .. maar het is een 1 verdorde massa bijna. Dus hoe herken je eigenlijk toprot? Hier wat foto's ..
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Teken van toprot?
Collapse
X
-
goedemorgen vishaka hij is inderdaad aardig bruin en ls je de blaadjes daar makkelijk eruit kan trekken is ook geen goed teken
vaak stinkt toprot ook een soort van ik zou zeggen ruik is aan je andere toppen en dan de hoogste als je daar bij kan met je neus :p
die rot zou een beetje sterk/scherp moeten ruiken
-
Doelbewust schimmelsporen in gaan ademen van 10 cm afstand of minder? Lijkt me niet zo'n strak plan.
Het is duidelijk zichtbaar op deze top, ik zou er niet meer aan willen ruiken. Net zoals ik het niet wil roken.
Indien beschimmeld is de zurige/ammoniak geur het best waar te nemen tijdens het droog en cure proces. Als je het dan ruikt, wees dan gealarmeerd.
-
Ja in het dagelijks leven ademen we ook allerlei sporen en elementen in, dat klopt. Als dat is wat je wilt zeggen met de file-opmerking.
Erg flauw maar de politie haalt me altijd van de baan als ik weer eens met mijn fiets de snelweg op kom.
-
-
Ow my gosh!!!
Ik ga hem ONMIDDELLIJK afknippen, is dat een strak plan???
DANK U allemaal!
ps: ik bedoel, de rest ziet er nog goed uit en haar buurvrouw (miss widow) doet het ook nog goed.
(ik heb gisteren met een loep gekeken en ik rook niks! - maar ik geloof jullie meteen dat het toprot is)
Comment
-
Comment
-
Nu hopen dat de schimmel niet al in de plant zat en via de sapstroom de rest aan het infecteren is geweest. Ik bedoel, blijf het overblijfsel goed in de gaten houden.
Hier ook allergisch. Voor wiet, honden, katten, konijnen, stuifmeel, hooi en vast nog wel wat dingen.
Als een konijn niest zeggen ze; cull. Ik niet, een konijn kan echt prima leven met af en toe een niesje. Zouden we bij mensen eens moeten doen.
-
Kriebels in de neus, herkenbaar. Ik krijg ook altijd jeukende blaasjes op mijn huid en waterige ogen. Je zou denken dat je na 25 jaar gebruik immuun zou zijn :p
Proficiat met je eerste oogst, lekker langzaam laten drogen en netjes curen dan smaakt ie straks het beste.
Een dag zonder wiet kent Flip niet.
- Likes 1
Comment
Comment