Hallo, ik heb veel gelezen over het dieven van de plant om er voor te zorgen dat de energie naar de bovenste toppen gaat die zich daardoor beter kunnen ontwikkelen. Nu is mijn vraag: Moet ik mijn plant dieven? En zo ja, wat moet ik weghalen?
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Dieven of niet
Collapse
X
-
Comment
-
Je kan ze 's nachts gewoon lekker buiten laten staan hoor, zolang er maar geen vorst is.
-
Buiten zetten en laten staan, ook s'nachts. Zeggen we hier op het buitenforum. Tenzij dat je ze tegelijkertijd ook nog aan het verduisteren bent.
Beginnen met het geven van bloeivoeding wanneer de voorbloeifase (paar pistels, duur 3-4 weken) voorbij is en de bloeifase (duidelijke pruikvorming) aanvangt.
Of helemaal niet geven, gewoon je groeivoeding opmaken.
Want over bloeivoeding zijn de meningen verdeeld. Het zou geel blad in de hand kunnen spelen. Als je het doet, geef dan pas wanneer ze gebreken begint te vertonen, zoals vergeling.
-
-
Ik dief ook altijd bij buitenkweek... heb een hekel aan knippen van die oennige topjes. Of het nu zorgt voor dikkere hoofdtoppen durf ik niet te zeggen, maar vind het aangenamer om zo te kweken.
Het probleem is; ;als er toch kleine topjes aankomen kan ik het natuurlijk niet laten van die ook te knippen; maar dan zit ik daar zoveel tijd aan te verspillen, en me er aan te ergeren...
Comment
-
Comment
-
Mijn buitenkweek planten zijn hooguit een meter. Geen struiken dus. Net als @phily dief ik ze weg omdat ik me anders op de piepkleine topjes ga concentreren. Net als bij Tomaten, Daar dieven ze ook. Ik heb wel eens gehoord dat de tomaten daar dikker van worden. Ik weet niet of dat ook voor onze blommen geldt.
QnQ welke van de twee zou je dan wel dieven? Die van 70 cm of die struik van 3 meter?
-
Buiten is een heel ander verhaal dan binnen.
De zon draait om de plant, alle toppen komen in de zon, dus je zou bijna geen kleine fluffy topjes moeten hebben als je niet te vroeg oogst.
Een grote struik van 3 meter hoog en 2 meter breed is anders, daar dief je binnenin, zodat er voldoende wind doorheen kan.
-
Comment