Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoelang verduisteren?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Hoelang verduisteren?

DSC02549.jpgDSC02550.jpgDSC02553.jpgDSC02547.jpgDSC02544.jpgDSC02554.jpgDSC02545.jpg

Jona hier zijn wat foto's die ik ff in mijn donkere garage heb gemaakt! T lijkt wel als ik ze knip dat ze er dan nogal geel uitzien en zo int echt zegmaar dan zijn ze gewoon groen, en sommige bladeren hangen slap, is hier wat aan te doen of wat wil dat zeggen als ze slap hangen?

Grtzz

Comment

's nachts gaan ze altijd/meestal slap hangen... dan slapen ze

Comment

Ja maar toen ik die bovenstaande fotos had geknipt was het nog licht, rond 5u was dat.. toen had ik hem ff 2 min. in mn donkere garage gezet voor die foto's te knippen kijken over het bladgroen lichter was dan het bladnerf..

Comment

eeeh ja dan is het anders, maar mijn plant die in de volle grond staat heeft ook wat hangende bladeren vooral bovenin de toppen, geen idee wat het is, want de planten in de potten hebben het niet...

schijnt ook niet zo heel ernstig te zijn.

checkc maar in mijn topic, zie je ook een foto van mijn plant in de volle grond die ook wat bladeren laat hangen

Comment

Ja klopt, vooral bovenin ja, mja ik weet ook niet wat het is..

Comment

Comment

Jona, ik weet niet of mn pH goed zit en het zijn idd vooral de onderste bladeren die zon kleur geven, bovenaan zijn ze redelijk fijn groen. Mja ik geef nu ook al boeivoeding.. moet ik daar nu even mee stoppen? En hoelang moet ik dan doorgaan met die groeivoeding, wat raad je me aan? En nog een vraagje, waar kijk jij naar als je zegt dat mijn kleur helemaal niet goed zit, vind ik wel interessant en kan daardoor ook een vriend van me helpen met zijn planten!?

Grtz Tim
                Last edited by sjief; 17 September 2010, 08:37.

Comment

die plant waar het bij mij over gaat doet dat altijd dus ook in de zon, en die staat in de volle grond dus zou geen voeding nodig hebben...

Comment

Nee maar wat jona zegt, we hadden het over de bladeren de kleur van het bladgroen komt niet overeen met de nerven, dat betekent blijkbaar iets met de ph dat ik daar voeding voor moet geven.

Comment

Is een beetje ervaring, heb al wat gezien hier en ik ben zeker dat het niet 100% goed is. Maar je pH regelt je voedselopname voor een deel dus als je uitspraak wil doen over tekorten van voeding moet je pH goed zitten anders kan je moeilijk een correcte uitspraak doen. Het feit dat je bladeren wat licht gekleurd zijn (lichtgroen) toont dat er een probleem is want het is zeker niet de kleur die wietplanten hebben als het goed zit . Wat het is kan ik niet direct zeggen aangezien het over heel je plant zit (en normaal start het onderaan maar blijven de bladeren bovenaan mooi groen omdat de plant zich focusst op nieuwe bladeren). Zou me niet verbazen moest je pH verkeerd zitten aangezien het direct over heel je plant zit precies.

Welke grond, pH, hoeveel water, welke voeding, hoe groot is je pot etc... Dat wil ik graag horen

Greetzzz

Jona

Comment

Last edited by sjief; 17 September 2010, 12:41.

Comment

Comment

Misschien is het een idee als het buiten donker is om hem dan binnen te zetten waardoor ik hem eerder kraanwater kan geven omdat ik dan de regen die 's nachts valt ontwijk?! Overdag kan ik de regen niet echt tegen houden, heb geen overdekte plek en zit elke dag van 8 tot 5 op school.

De plant heeft hele lichte groene bladeren, eigenlijk meer tegen het geel aan ja, iig stuk lichter groen dan de meeste foto's die hier op het forum staan.

Ik geef nu bloeivoeding, 2,5 ml op 1L gewoon wat aangeraden is, de groeivoeding deel ik met een vriend van me en weet zo niet uit de kop wat die verhouding is, vandaar dat ik de naam niet weet, maar is gewone groeivoeding uit de growshop. De groeivoeding heb ik al aantal weken niet meer gebruikt.

Ja onderaan zijn veel bladeren afgevallen, zo hier en daar kleine blaadjes die wit worden die er ook afvallen (zie je ook op vorige pagina van de foto van de stam dat ie redelijk kaal is onder). Maar nu vind ik niet meer echt veel knalgele bladeren of witte bladeren.

Grtzz

Comment

Een scheutje groeivoeding geven nu en dan om die blaadjes wat langer groen te houden zou een optie zijn (al hoeft het ver in de bloei niet meer). Evenals de concentratie van je voeding opdrijven als bladeren afvallen (zolang er geen verbrande randjes aan zitten, wat zou duiden op overvoeding).

Greetzzz

Jona

Comment

Oke is goed doe ik! Maar dus als ik zie dat er bladeren ga afvallen moet ik wat meer groeivoeding geven? En de bloeivoeding moet ik daar nu even mee stoppen dan? En hoelang moet ik ongeveer doorgaan met die groeivoeding?

Grtz

Comment

Bezig...
                                X