Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

buitenkweek 2010 valt tegen of duurt het langer ivm strenge winter!!??

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

buitenkweek 2010 valt tegen of duurt het langer ivm strenge winter!!??

Korting op 420shop
    beste kwekers,

hoe staat het bij jullie met de buitenkweek? ik heb het gevoel dat de bloei veel langzamer gaat dan voorgaande jaren. zijn nu midden september volgens mij moet ik over 2 week oogsten (durban poison) maar aan de planten te zien zijn ze er nog lang niet aan toe.

daarom mijn vraag hoe is het bij jullie?

greets locos

Re: buitenkweek 2010 valt tegen of duurt het langer ivm strenge winter!!??

kom je aan die wijsheid dat ze over 2 weken klaar zijn op de verpakking dat is iets wat je met een korreltje zout moet nemen wat er staat heb ik van mijn bronnen vernomen vrienden dus bij mij is er ook nog weinig te zien 12sep 011.JPG12sep 008.JPG12sep 009.JPG12sep 010.JPG12sep 007.JPG12sep 012.JPG12sep 005.JPG12sep 014.JPG12sep 004.JPG12sep 006.JPG12sep 015.JPG12sep 013.JPGal heb ik bubbles succes

Comment

eigenlijk wel ja ben nog niet bekend met deze soort, vorig jaar had ik early girl die waren halverwege september al vol in bloei. Er is mij verteld dat deze soort eind september klaar zou zijn maar het duurt nog wel een dikke maand zo te zien

dus mijn vraag ligt het aan de soort of het weer?
      Last edited by locos222; 14 September 2010, 20:27.

Comment

tuurlijk ligt het aan het weer ,de richttijd die je van zadenlevancier gaan uit van goede temperatuur [ 23gr] en voldoende licht

Comment

dus het gaat nog goed komen of word de opbrengst dit jaar gwn minder?

Comment

Ik zou me met dit weer eerder zorgen maken over toprot e.d. dan over wanneer ze klaar zijn.
            Een plant heeft geen kalender,die reageert op temperatuur en licht.
            De early soortjes gaan gewoon wat makkelijker(en eerder dus) in bloei en zijn wat mij betreft het meest ideale voor buiten met ons klimaat.
            De meeste planten zullen echter pas half tot eind oktober klaar zijn,en een heleboel ook nog later.
            Als je zeker wil zijn dat je planten eerder klaar zijn moet je voortaan tijdig gaan verduisteren.

Grts
            Daniella
            Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

Misty's ABC

Comment

Wat Misty zegt klopt als een bus. Daarnaast wil er nog aan toevoegen dat het niet door een strenge winter kan komen, we hebben er nog geen gehad in de cyclus van je plant. De winter moet nog komen!
              Ligt dus wel aan een flauwe zomer (zoals hier al gezegd werd gaan leveranciers uit van ideale omstandigheden, wat volgens mij fout is aangezien we die hier nooit hebben).

Greetzzz

Jona

Comment

Zou me geen zorgen maken ze bloeien nu toch geef ze de tijd en houd ze goed in de gaten voor top rot wat de winter ons dit jaar gaat brengen weet niemand
                time will tell

Groetjes

P.s bij mij begin de bloei ook nu pas hoor
                God was never on your side..

Comment

Heb uit miserie toch maar een 400W lampje besteld en over een week vliegt mijn halve buiten-struik toch onder de artificiele zon hoor...
                  Acid, the drug that changed our world.

Comment

heb 1 arjan's Haze #2 al sinds 21april buitenstaan en nog NIETS van bloei... weetende dat deze ca 12weken moet bloeien begin ik een beetje te flippen:p
                    + heb een vraagje. Sommige blaadjes beginnen op het einde te verdorren zodat ik ze bijna kan verkuimelen... kan ik hier iets aan doen
                    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

Last edited by mijl; 17 September 2010, 21:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lavalamp View Post
                      Heb uit miserie toch maar een 400W lampje besteld en over een week vliegt mijn halve buiten-struik toch onder de artificiele zon hoor...
                      Das een man die weet van aanpakken

Zal wat van afkomen denk ik ook want je plant heeft goed kunnen groeien door de zon, zou hem wel op zonnige dagen nog buiten zetten maar hou je wel mooi aan z'n cyclus

@Mijl: gelieve niet 2x na elkaar te posten maar je post gewoon te EDITTEN... Zo houden we het mooi overzichtelijk

Greetzzz

Jona

Comment

bedankt voor jullie reacties de bloei nu in volle gang!! laat het wel horen wanneer we gaan oogsten

Comment

acht gezelf gelukkig! ben nog altijd aan het wachten...:s

Comment

Hallo allemaal, ook mijn Arjan's Ultra Haze #2 plantjes willen nog niet echt maar t zijn laatbloeiers.
                            Opde 1e foto staat een Skunkplant, en daarnaast 2 Ultra Haze-jes kan je goed zien door de kleur de Ultra Haze is wat lichter van blad !IMAG0563.jpgIMAG0566.jpgIMAG0592.jpg
                            op 2e foto staan ze met z,n tweetjes naast elkaar, en op foto 3 de toppen van de Skunkplant.
                            Maar terwijl er in de skunkplant al toppen zitten, zie ik bij de Arjannetjes nog niets..op wat lichte topvorming na.
                            En heb door t knippen van wat blad een beetje toprot gekregen bij de skunkplant..daar moet ik een oogje op houden.

Hierbij nog een paar foto's van de staat waarin ze op dit moment (zondag 3 okt) verkeren

IMAG0612.jpgIMAG0611.jpgIMAG0615.jpgIMAG0609.jpgIMAG0613.jpgIMAG0610.jpg
                            p.s. heb t een beetje opgeruimd..is toch wat netter hey !

peace, de Tuinteler
                            Last edited by Tuinteler; 3 October 2010, 17:58. Reden: foto's bijgeplaatst

Comment

Nu al toprot is niet zo goed, zeker als ze nog maar net aan het bloeien zijn gegaan :/. Is er een mogelijkheid hem binnen helemaal af te bloeien want die haze zal toch nog een heel eind moeten en zal volgens mij niet op tijd klaar zijn (zeker als je nu al toprot hebt zoals je zegt...). Niet dat ik hier de pessimist wil uithangen maar ik wil toch realistisch zijn...

Comment

Bezig...
                              X