Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AK48 nirvana bladprobleem

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

AK48 nirvana bladprobleem

Korting op 420shop
    Hallo iedereen, ik ben dit jaar een eerste kweek begonnen en heb momenteel een blad/voedingsprobleem. Graag had ik jullie mening hierover gekregen.

Details:
    2x AK48 van nirvana
    http://www.nirvanashop.com/us/femini...d-5-seeds.html
    - outdoor onder een klein afdakje
    - 24L potten
    - potgrond
    - PH onbekend (nog geen meter)
    - in de groeifase enkele malen bemest met BN groei/bloeimeststof
    - in de groeifase een magnesiumtekort gehad en behandeld met bitterzout
    - in de bloeifase plagron terra bloom en green sensation aangeschaft
    - geef ze om de 2-3 dagen water
    - om de 2-3 waterbeurten dien ik de plagron bloom en green sensation toe (5 x tot op heden)
    - begonnen met 1/4 van de voorgeschreven dosis en zit nu aan 3/4 van de voorgeschreven dosis (voorgeschreven is 5ml bloom en 1ml g.s.)

probleem:
    FOTO1: beide planten samen, linkse plant ziet er gezond uit, rechtse plant is de probleemplant, nochtans onder dezelfde omstandigheden.

FOTO2: de probleemplant is over het algemeen lichter van kleur en de oudere bladen worden helemaal geel en sterven uiteindelijk af

FOTO3: recente ontwikkeling de punten van de bladen worden bruin

Ikzelf denk dat het hoogstwaarschijnlijk een voedingstekort is maar wil toch eens jullie expert opinion aangezien overbemesten het laatste is wat ik wil doen. Alvast bedankt!
    19092010076.jpg19092010086.jpg19092010078.jpg

Re: AK48 nirvana bladprobleem

gewoon wat bijknippen he en dat is toch normaal dat die bladeren geel worden

Comment

Smoker, met bijknippen kom je helemaal nergens...

Ik denk aan overvoeding aangezien je 3de foto toch wel verbrande bladpuntjes aantoont. Niet weten wat de pH is maakt het altijd enorm moeilijk om een uitspraak te doen over voedingsproblemen dus moest je dat er even kunnen bij vermelden dan geraken we er snel uit

Ik zie ook onderaan verbrande plekken in het midden van de bladeren... Heb je daar gewoon water op gemorst of is dat ook vanzelf gekomen?

Trekken je bladeren GEEL TOT WIT helemaal onderaan? Of verbranden ze een beetje?

Comment

19092010093.jpg20092010094.jpg

Comment

Smijt die meter de vuilbak maar in (mocht je er nog een wensen, ik doe die van mij gratis weg, zo'n rommel niet normaal). Heeft bij mij ook heel onbetrouwbare metingen gedaan dusjah...

Probeer je pH tussen de 5.7 en 6.3 te krijgen indien mogelijk, daar doen je planten het et beste .
          Je plant staat in bloei dus dat vergelen zal niet verminderen, hou gewoon wat booster bij de hand en kijk goed naar je bladeren . Verwijder nooit bladeren trouwens, die dienen als voedingsbuffer voor je plant . Hoeveel geef je momenteel van voeding want ik ben toch niet helemaal zeker als ik nog eens naar je oude foto's kijk...

Greetzzz

Jona

Comment

Ok dat dacht ik al dat het rommel was.

Heb in bloei nu 5 x bemest en de hoeveelheid meststof heb geleidelijk aan opgebouwd.
            Ik gaf telkens 1L water per plant als ik bemeste, laatste keer zat ik aan 4 ml plagron terra bloom en 0.8 ml green sensation.
            Na het bemesten gaf ik steeds enkele dagen gewoon regenwater. Dus eigenlijk zou ik echt wel niet overbemest kunnen hebben.
            Ik denk dat ik een beetje kalk ga strooien want ik denk dat ik de grond met mijn water wat te zuur ga gemaakt hebben en matig blijven bemesten.
            sounds good?

De bladeren die ik verwijderde waren er die bij aanraking er al spontaan afvielen
            En wat bedoel je met booster?

THX!

Comment

normaal ga je in t geval je t voedings schema gebruikt van de fabrikant niet de mist in!althans bac ,hypro en atami komen zonder af te zuren altijd in de buurt van de perfecte ph ,zonder af te zuren.al is t water niet altijd t zelfde,lijkt mij eerder dat de ec in je medium te hoog is!

Comment

Bezig...
              X