Hallo iedereen, ik ben dit jaar een eerste kweek begonnen en heb momenteel een blad/voedingsprobleem. Graag had ik jullie mening hierover gekregen.
Details:
2x AK48 van nirvana
http://www.nirvanashop.com/us/femini...d-5-seeds.html
- outdoor onder een klein afdakje
- 24L potten
- potgrond
- PH onbekend (nog geen meter)
- in de groeifase enkele malen bemest met BN groei/bloeimeststof
- in de groeifase een magnesiumtekort gehad en behandeld met bitterzout
- in de bloeifase plagron terra bloom en green sensation aangeschaft
- geef ze om de 2-3 dagen water
- om de 2-3 waterbeurten dien ik de plagron bloom en green sensation toe (5 x tot op heden)
- begonnen met 1/4 van de voorgeschreven dosis en zit nu aan 3/4 van de voorgeschreven dosis (voorgeschreven is 5ml bloom en 1ml g.s.)
probleem:
FOTO1: beide planten samen, linkse plant ziet er gezond uit, rechtse plant is de probleemplant, nochtans onder dezelfde omstandigheden.
FOTO2: de probleemplant is over het algemeen lichter van kleur en de oudere bladen worden helemaal geel en sterven uiteindelijk af
FOTO3: recente ontwikkeling de punten van de bladen worden bruin
Ikzelf denk dat het hoogstwaarschijnlijk een voedingstekort is maar wil toch eens jullie expert opinion aangezien overbemesten het laatste is wat ik wil doen. Alvast bedankt!
19092010076.jpg19092010086.jpg19092010078.jpg
Details:
2x AK48 van nirvana
http://www.nirvanashop.com/us/femini...d-5-seeds.html
- outdoor onder een klein afdakje
- 24L potten
- potgrond
- PH onbekend (nog geen meter)
- in de groeifase enkele malen bemest met BN groei/bloeimeststof
- in de groeifase een magnesiumtekort gehad en behandeld met bitterzout
- in de bloeifase plagron terra bloom en green sensation aangeschaft
- geef ze om de 2-3 dagen water
- om de 2-3 waterbeurten dien ik de plagron bloom en green sensation toe (5 x tot op heden)
- begonnen met 1/4 van de voorgeschreven dosis en zit nu aan 3/4 van de voorgeschreven dosis (voorgeschreven is 5ml bloom en 1ml g.s.)
probleem:
FOTO1: beide planten samen, linkse plant ziet er gezond uit, rechtse plant is de probleemplant, nochtans onder dezelfde omstandigheden.
FOTO2: de probleemplant is over het algemeen lichter van kleur en de oudere bladen worden helemaal geel en sterven uiteindelijk af
FOTO3: recente ontwikkeling de punten van de bladen worden bruin
Ikzelf denk dat het hoogstwaarschijnlijk een voedingstekort is maar wil toch eens jullie expert opinion aangezien overbemesten het laatste is wat ik wil doen. Alvast bedankt!
19092010076.jpg19092010086.jpg19092010078.jpg
Comment