Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik start Volgend jaar

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ik start Volgend jaar

Korting op 420shop
    Volgend jaar ga ik ergens in een.. bosachtige plek wiet kweken, ik ga de planten in een grote pot steken & dus niet in de grond..

dit ben ik van plan:
    Begin mei ga ik "The Church" & "Lemon Skunk" buiten in twee aparte potten planten, ik ga ze voeding geven van "plagron" tijdens de bloei & groei!, ik ga in het begin ook "Plagron roots" geven, blijkbaar heeft dit wel nut voor een buitenkweek! Tegen spint zal ik "Masai Bayer Garden" geven. Tegen Bladluizen En dergelijke zal ik oftewel lieveheersbeestjes zoeken, oftewel Chemische producten. (weet iemand een goed product?). Voor de grond ga ik gewoon universele potgrond gebruiken. De potten zullen ongeveer een 12liter zijn, is dit voldoende?

Dit word myn aller eerste kweek, ik probeer me al goed voor te bereiden. Als er dingen zijn die ik zeker moet weten, zeg het dan ;p, greetz

Last edited by sixstars; 25 September 2010, 23:55.
    >>> Loving The Green Herbs <<<

Re: Ik start Volgend jaar

je gaat heel veel risico nemen, ken je een of andere boer waar je planten kan zetten

Comment

ik ga het naast een veld van een boer zetten.. myn opa. heb hem wijs gemaakt dat het een zeldzame geurplant is
      Last edited by sixstars; 25 September 2010, 23:55.

Comment

Laat die masai lekker achterwege, weinig kans op spint buiten. Buiten zijn slakken je grootste vijand.
        Haal daarvoor in de plek slakkenkorrels en maak wat plastic bakjes met gleuven in de zijkant waar die korrels in kunnen zodat ze niet verregenen.

Comment

Als je opa een beetje van planten afweet, kent hij sowieso hennep. En gezien het een boer is, kent ie het zeker...
          Je gaat hem heus niet kunne wijsmaken dat het "een zeldzame geurplant" is..

Comment

en als je steeds voeding gaat geven, gaat ook opvallen lijkt me...

Comment

nja.. daar heb je wel geleijk in, maar die ouwe zwijgt tog tegen ons mama'ke, ooit gaf ie mij luchtdruk geweer van op de kermis, ik mogt niet tegen ons mama zeggen dat ik het van hem had .. dus spint ga ik niet krijgen, slakken is een groter probleem? uhmm.. gewoon een bakje slakkenkorrels naast m'n planten zetten?.. ik snap het okeej, nog een vraag.. weet iemand een goed product voor bladluis? Dat van die spiritus zie ik niet echt zitten, moet gewoon een spray hebben

Comment

Wanneer je gewoon de normale tijden aanhoud qua zaaien en opgroeien, zul je ook daar waarschijnlijk geen last van hebben.
                Ik zou geen problemen bedenken die er nog niet zijn, zeker aangezien je daar middenin de natuur zit zal dat zich allemaal zelf wel oplossen.
                Waarom zet je trouwens niet gewoon in de volle grond? Kijk of de PH van de grond goed is en als dat zo is zou ik die potten ook achterwege laten.
                Je krijgt in de volle grond wanneer het teelaarde is zoals op de meeste velden van boeren, namelijk betere resultaten dan in een pot met welke voeding dan ook.
                Ik heb zelf een paar jaar guerilla gekweekt aan de andere kant van de sloot dan een weiland, tegen een bosrand maar wel op het zuiden. Paar jaar lekker wietje van gehad, laatste keer heeft iemand anders er een lekker wietje van gehad want toen was het net een week of 2 te vroeg ineens weg.
                Als je zoiets van een boer mag wegzetten heb je het geluk al aan je kant, aangezien je jezelf om de boer al geen zorgen meer hoeft te maken.

Comment

Nja, je hebt wel ergens een unt qua grond betreft... Jij hebt dus geen middellen, tegen beestjes, voor groei, enz gebruikt?.. klinkt best interssant .. ik g

Comment

wat zijn de normale tijden? Ik ben ook maar gewoon een beginner.. dus jij beveelt me aan om gewoon het plantje te planten & zien wat er van komt? Kzal het eens proberen met 1 zaadje de andere in een pot . Hoe weet ik of de Ph waarde hoog is in de grond? Is er een manier om dit te zien/meten? Bedankt voor je reactie man

Comment

Gelukkig heb je nog even de tijd voor je kunt starten...lees anders even enkele verslagen door...leer je veel van

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prutser View Post
                        Gelukkig heb je nog even de tijd voor je kunt starten...lees anders even enkele verslagen door...leer je veel van
                        Heb idd al erg veel van kweekverslagen gelezen, wat betreft stamrot, schimmels, beestjes enz..

Comment

Dit is mijn recept (gebaseerd op bobo zijn grondje) :

96 liter uitgangsgrond: (30 liter cocopeat en 66 liter super compost ) (compost met truf in) of ipv die super compost kan je ook gewoon de aarde gebruiken die er aanwezig is.

De volgende meststoffen zijn nodig:

4 liter meststoffen:

koe (rundermest) 3 liter
                          Beendermeel 0,5 liter
                          Kalk 0,25 liter
                          Hoornmeel 0,25 liter

cocos houd ook goed het vocht vast en met als bijkomende voordeel dat ik meer volume heb en dus grotere plantgaten kan maken. Cocos maakt de grond daar bovenop ook nog eens luchtig en het heeft de juiste ph waarde wat bij bosgrond wel handig is.

En laat die vloeibare voeding maar achterwege, als je elke week naar je plantjes gaat voor ze vloeibare voeding te geven is de kans groot dat ze ontdekt worden.
                          zie in mijn signature staat een link naar de guerilla kweekgids die ik geschreven heb. Als er dan iets niet duidelijk is vraag je het maar.

gtzz
                          Last edited by janleuri; 26 September 2010, 12:01.

Comment

Buiten gaat de natuur regelen of je last krijgt van beestjes.
                            Spuit je een soort weg, krijg je last van andere.

Maar je begint niet goed naar mijn idee. Je kunt beter auto-flowers gebruiken, en liefst nog feminished ook, of een vroege Deense soort.
                            Regulier zaad gaat pas bloeien als de dagen korter worden. 12 uur licht/donker is dit jaar bijvoorbeeld vandaag pas voor het eerst.
                            Vanaf die tijd moet je dus voor regulier zaad nog een week of 7-8-9 tellen. Dat wordt erg moeilijk in ons klimaat.

Als je opa op die akker gewassen verbouwd, heb je waarschijnlijk ook geen voeding nodig.
                            Meestal wordt er flink bemest, en als jouw plantje er naast staat, heb je grote kans dat ze meer dan voldoende meststoffen tot haar beschikking heeft.
                            Zou me eerder druk maken over een teveel aan voeding, naast een akker.

Probeer je wat meer in te lezen, en zoek dan een strain die zo vroeg en kort mogelijk bloeit.
                            Je hebt nog even de tijd (tot na ijsheiligen) dus kans genoeg dat het goed komt.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                              Buiten gaat de natuur regelen of je last krijgt van beestjes.
                              Spuit je een soort weg, krijg je last van andere.

Maar je begint niet goed naar mijn idee. Je kunt beter auto-flowers gebruiken, en liefst nog feminished ook, of een vroege Deense soort.
                              Regulier zaad gaat pas bloeien als de dagen korter worden. 12 uur licht/donker is dit jaar bijvoorbeeld vandaag pas voor het eerst.
                              Vanaf die tijd moet je dus voor regulier zaad nog een week of 7-8-9 tellen. Dat wordt erg moeilijk in ons klimaat.

Als je opa op die akker gewassen verbouwd, heb je waarschijnlijk ook geen voeding nodig.
                              Meestal wordt er flink bemest, en als jouw plantje er naast staat, heb je grote kans dat ze meer dan voldoende meststoffen tot haar beschikking heeft.
                              Zou me eerder druk maken over een teveel aan voeding, naast een akker.

Probeer je wat meer in te lezen, en zoek dan een strain die zo vroeg en kort mogelijk bloeit.
                              Je hebt nog even de tijd (tot na ijsheiligen) dus kans genoeg dat het goed komt.
                              lemon skunk & the church is blijkbaar een prima guerilla plantje :/ .. naast het veld ga ik het niet doen, idd overvoeding gaat een groot probleem zijn. ik heb ergens een vochtige plek met hoog gras ontdenkt, ga het gras gewoon ploegen & daar gewoon in de grond planten. wat meststoffen in de grond steken & groeien die handel

Comment

Bezig...
                              X