Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek - Super Amnesia... Hoop toch dat dat het is...

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste kweek - Super Amnesia... Hoop toch dat dat het is...

Korting op 420shop
    Hey,

Ik kom er eigenlijk een beetje laat mee, maar heb toch een paar vraagjes...
    In mei ben ik naar de Highlife geweest en heb daar zoals gewoonlijk de Superamnesia gekocht...
    Nu kwam ik thuis en er zat een zaadje bij de wiet.

Fast Forward...
    Het is nu een redelijk grote plant.
    Zie foto's (Ze volgen niet op elkaar, maar is genummerd van 1 tot 7)

Ik heb totaal geen idee wat ik aan het doen ben...

Bij highlife hebben ze me gezegd om doodgewone "Tomaten Voeding" te geven.
    Dat heb ik gedaan en moet zeggen dat ze een mooie kleur heeft, dus waarschijnlijk gezond staat...

Mijn vragen zijn:

- Alsjeblief zeg dat het een meisje is?
    - Zou ik ze nu nog mogen verpotten? want k'denk dat ze uit de pot van 35 liter aan het groeien is... Maar ze krijgt al topjes... Mss niet zo'n goed idee?
    - Hoelang moet ik nog wachten voor ik kan oogsten?
    - Kan ik deze plant houden tot volgend jaar?
    - Zoja, gaat de wiet dan nog even goed zijn en even veel?
    - Zet ik ze best binnen nu het zo koud wordt s'nachts?

Oef, ik denk dat dat de hele lijst was...

Misschien schiet er me straks nog iets te binnen.

Ik hoop echt dat jullie me hierbij kunnen helpen.

Groetjes,
    Claire
    Attached Files
    Last edited by jaumerja; 29 September 2010, 13:16.

Re: Eerste kweek - Super Amnesia... Hoop toch dat dat het is...

Een vraag beantwoord ik wel : 't is een meisje
    Nou 2 dan, als ze bloeit ga je niet meer verpotten, geeft stress.

P.S
    Ze ziet er goed uit btw, voor iemand die niet weet van toeten nog blazen vind ik het knap werk!
    Last edited by ceBep; 26 September 2010, 01:27.

Comment

de potten zien aardig nat uit heb je ze net water gegeven of heeft het geregend de potten mogen aardig droog staan is tomaten voeding voor de groei of de bloei bloeivoeding van canna kost je 10 euro en kan je volgend ook nog gebruiken als het echt gaat vriezen zal ik hem naar binnen halen er zijn manieren om de plant volgend jaar nog een keer te oogsten maar goede verhalen erover zijn niet tevinden ik zou dus lekker een nieuwe neerzetten of 5 succes

Comment

Pft...zolang er geen tomaten aan groeien, lekker zo doorgaan.

Ze staat wel op alle foto's veel te nat.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

@ Vale:

Thanks, ik denk dat het beginnersgeluk is...

@ Relshout:

Ik heb ze op alle foto's net water gegeven, maar als 'QnQ' ook zegt dat ze te nat staan, dan zal ik ze wat minder water geven.
          Ze staat bij mijn moeder, ik heb geen tuin..
          En als het warm weer is dan durft ze er toch wel een liter of 5 over gieten...

Die tomaten voeding is voor de groei.
          Koop ik best bloei voeding ook? Zoja, welke kan je aanbevelen?

Dus als de plant geoogst is dan mag ze weg?
          Ik heb al gehoord dat het goed is om van de plant stekjes te nemen om terug nieuwe plantjes te maken...
          Zou ik dat doen, of is het een redelijk moeilijk proces?

@ QnQ:

Tot op vandaag nog geen tomaat te bespeuren =)
          Bedankt voor je raad.

Denken jullie dat dit een Amnesia plantje is?
          En zal de wiet die eraf komt ook naar Amnesia smaken of moet ik eerst een product kopen die de smaak zal versterken?

Heel erg bedankt allemaal, ik hoop dat ze goed komt!
          Zal jullie op de hoogte houden...

Comment

Ze staat er goed bij, het is een meisje dus wiet zal je hebben ^^.

Stekken daarvoor is het al te laat..
            Dat moest in de groei tenzij je natuurlijk een HPS lamp hebt waarmee je ze weer in de groei kan dwingen maar anders zal dat nu niet meer lukken..

Bloei voeding is niet noodzakelijk maar is aan te raden.. PK 13 - 14 zou ik nemen.
            3 weken voor je gaat oogsten zal je wel moeten stoppen met voeden..

Ik denk dat je plant zeker nog een 3 a 4 tal weekjes mag gaan...
            Ik zou ze na 3 weekjes binnen zetten en een mes door haar stam steken zodat ze in stress komt en meer thc aanmaakt
            en een dag voor je oogst in een pikkedonkere ruimte zetten.

Zo dit is mijn plantje, ik zal hem binnenkort een messteek geven zodat hij meer thc aanmaakt.
            Mijne moet nog 1.5 a 2 weekjes staan hebben ze mij gezegd
            Attached Files

Comment

Een mes door de stam steken ?!

Ocharme...
              Ben je zeker dat dat gaat helpen?

Ik heb ook al gehoord om ze de laatste dagen geen water meer te geven, zodat ze denkt dat ze gaat sterven en zo meer THC gaat aanmaken.

Maar een mes in steken...
              Misschien dat het idd helpt, alhoewel ik het toch eens van meerdere mensen zou willen horen.

Er zijn zodanig veel manieren en fabeltjes, dat ik om den duur niet meer weet wat ik het best doe.

Ik ga allesinds de voeding morgen gaan halen, bedankt voor je raad.
              Wat betreft die stekjes, dat zal ik maar zo laten...
              Misschien koop ik morgen dan ook een paar zaadjes en kweek ik een plantje binnen?

Thanks for the advice!

Claire

Comment

Klieven geeft geen problemen, ik doe het ook...

Comment

Nou ik zou dat klieven niet doen je heb een mooie plant staan met mooie groene bladeren en zoet er super gezond uit maar ik schat dat hij toch nog wel een kleine 4 weken
                  moet want je bloei zit er pas net in. En je pot is inderdaad wat aan de kleine kant maar je plant schijn er geen last van te hebben
                  Ik zou gewoon door gaan met je tomaten voeding en je zal der echt wel wat wiet afhalen hoor

Readysetgrow :
                  Waarom heeft jou plant zulke gele balderen? en zo lang is jou plant toch ook nog niet in bloei?

groetjes
                  God was never on your side..

Comment

Lees anders het topic van $ir ff door, klieven vind je op pagina 4:
                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Amnesia/page4?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                      Nou ik zou dat klieven niet doen je heb een mooie plant staan met mooie groene bladeren en zoet er super gezond uit maar ik schat dat hij toch nog wel een kleine 4 weken
                      moet want je bloei zit er pas net in. En je pot is inderdaad wat aan de kleine kant maar je plant schijn er geen last van te hebben
                      Ik zou gewoon door gaan met je tomaten voeding en je zal der echt wel wat wiet afhalen hoor

Readysetgrow :
                      Waarom heeft jou plant zulke gele balderen? en zo lang is jou plant toch ook nog niet in bloei?

groetjes
                      Waarom? Omdat ze haar energie nu uit de bladeren haalt werd mij gezegd. En ze heeft al veel stress gehad, en omdat ze inde schaduw staat lijken de bladeren allemaal zo licht geel maar er zijn nog veel groene hoor...

Comment

Gaan we wel ff in eigen topic reageren.... dank U.

Comment

@ Belladonna:

Stel je dan voor om geen bloei voeding te geven, maar gewoon doorgaan met elke week tomaten voeding te geven?

@ Vale:

Moet je dan het mes er laten inzitten?
                          Maakt ze echt zoveel meer THC aan als je dat doet?
                          Of maakt het eigenlijk nie zoveel uit...
                          Kan ik dan evengoed de laatste week geen water meer geven voor meer THC te krijgen.

Heb nog geen tijd gehad om naar de Alien te rijden, maar vandaag ga ik zeker!
                          Dus dan staat Bloeivoeding PK 13-14 op het lijstje.
                          Iemand nog een idee van wat ik meer kan meebrengen?

Heb de plant nu bij me thuis gezet, heb geen tuin, wel een balkon...
                          Nu heb ik een beetje schrik om ze buiten te zetten voor de buren.
                          Ze staat in de living voor een grote ruit, en rond 20u00 doe ik de lichten uit, wel tv nog aan...
                          Zodat ze dan om 08u00 terug licht krijgt.

Heb in een topic van $ir gelezen dat hij zelf z'n handen wast vooraleer hij in de serre gaat om de planten te verzorgen.
                          Nu vraag ik me af, is het wel goed dat ze hier bij ons in de woonkamer staat?
                          We roken alletwee, heb een open keuken, zouden die geuren haar kunnen storen?

Zou ik nu eventueel nog een kleine serre kunnen maken, (4 planken met daartussen plastiek gespannen en wat gaas voor verluchting)
                          en ze laten buiten staan?
                          Of wordt het daarvoor te koud?
                          Oh, hoeveel liter water mag ze dan eigenlijk per dag hebben...

Sorry voor de late reactie...

Greetz

Heb net opgemerkt dat er onderaan veel rotte en gele bladeren tussen zitten...

Zal er straks foto's van posten.
                          Maar nu eerst naar t'noorden =)

Tot straks!
                          Last edited by ceBep; 29 September 2010, 19:38. Reden: dubbel post

Comment

Als je dat klieven eng toe lijkt, laat je het toch zitten.
                            Eerst deze kweek ten einde brengen en later bij een volgende keer kun je erover denken...
                            Informatie over Binnen wiet kweken. Dit board is enkel bedoeld om informatie uit te wisselen en te discussiëren over binnen wiet kweken. Stel je vragen over het kweken van wiet in het daarvoor bestemde forum!

De plant heeft geen last van je rook of van je kokerij, maar steeds verplaatsen is wel stressful voor je plant.
                            't Is of binnen of buiten... mijn buitenplanten staan nog buiten en blijven ook buiten ongeacht het weer!
                            Water geven is natte vingerwerk.. ff je vinger in de aarde steken en voelen of je aarde vochtig is. Of je tilt je pot ff op, heel licht voelende pot is droge aarde.
                            Niet nat btw, dat is ook weer niet goed.
                            Dode bladeren verwijderen, de gele laat je zitten totdat je ze er zonder moeite af kunt halen.
                            En nog een tip, lees de topics in de buitenkweek sectie of een kweekverslag eens door, dan zul je vele antwoorden krijgen

Comment

Comment

Bezig...
                              X