Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Curacao

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Curacao

    Korting op 420shop

    #2
    Re: Curacao

    - als ik ze binnen zet met een temperatuur van 25 graden, heb ik dan nog steeds een lamp nodig?
    Ja, het licht wordt niet gebruikt voor de warmte maar gewoon als licht. Een plant heeft veel licht nodig, hoe meer hoe beter. Hoe meer watt, des te hoger je opbrengst uiteindelijk.

    - kan ik ze gewoon op normaal water laten groeien? er zijn hier geen shops waar ik uitgebreid kan shoppen voor mijn nieuwe hobby.
    Ja, gewoon normale potgrond en normaal leiding water werkt goed. (Of is er iets met het water gedaan daar in Curacao zoals in Spanje, waar extra chloor is toegevoegd?

    - Dit is dus mijn eerste keer, waar moet ik op letten?
    Gewoon zorgen dat je de lamp 18/6 aan hebt als je de planten laat groeien, en 12/12 als ze bloeien. Verder zorgen dat ze voldoende grond hebben (hoe groter de pot, hoe groter de plant) en zorge dat je ze niet teveel water geeft.

    - kan het kwaad als ik ze eerst binnen laat groeien en daarna pas buiten?
    Ik weet niet hoe cannabis planten in Curacao groeien, maar deze optie is normaal gesproken gewoon mogelijk. We noemen dat 'binnen voorgroeien'.

    - Stinkt het? Want me ouders zijn er eigenlijk tegen, dus het moet niet al te veel aandacht trekken
    De meeste planten 'stinken' inderdaad, persoonlijk vind ik ze wel lekker ruiken

    Normaal gesproken hoef je een plant geen extra voeding te geven, zolang ze maar genoeg voeding in de grond hebben zitten. De temperatuur ligt aan de hoge kant, maar 27 graden is niet te hoog.
    - -

    Mn broer is trouwens afgelopen woensdag terug gekomen van Curacao
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: Curacao

        Dat klopt, je kunt planten gewoon in de zon zetten. Dan is er geen extra licht nodig. Je hebt ook inderdaad voedingrijke potgrond nodig.

        - -

        Ja, dat vond hij ook. Hij zat ergens in Jan Thiel in een Resort.. weet niet of jou dat iets zegt.
        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

        Comment


          #5
          Re: Curacao

          dan ga ik het maar buiten proberen. scheelt energiekosten. Moet ik dit dan naar een ander topic verplaatsten?

          Yupp, ken het hele eiland bijna uit me kop. Heb daar nog ergens in de buurt gewoond voor een tijdje.

          Comment


            #6
            Re: Curacao

            verplaatst naar vragen buiten wiet kweken.

            Comment


              #7
              Last edited by Xtreme; 30 September 2010, 09:03.

              Comment


                #8
                Re: Curacao

                De zon komt rond 6-7 op en gaat rond 5-7 uur weer naar beneden. Ook gaat het hier een stuk sneller dan Nederland. Hier is een zonsondergang zo voorbij. Je moet er echt op gaan letten wil je er bijv een foto van gaan maken. je ziet de zon nog met de helft boven de horizon. en 1 minuut later begint het alweer donker te worden.
                het is rond 7 uur altijd donker. Seizoenen hebben we hier niet(behalve orkaanseizoen, weinig wind en kans op heftige buien) Dus ik denk dat er gemiddeld zo'n 10 uur per dag zon is. met dan 2-3 uur de zon op zijn heetst(recht boven je)
                Kan dat trouwens kwaad? want als je kijkt naar de natuur is die soms erg droog. Dit ook omdat ze niet elke dag water krijgen, maar de zon helpt er ook zeker aan mee

                De rest van het jaar, dat is van januari tot oktober-september staat er volop wind. gemiddeld zo'n 20 knopen/windkracht 4 a 5. Dus daar ga ik ook zeker gebruik van maken. enkel kan ik waarschijnlijk alleen aan jama zaadjes komen. ik ben al aan het rondvragen naar betere, en vanuit Nederland halen is momenteel geen optie. tijdens mijn volgende vakantie in nederland zal ik eens goed gaan shoppen(sativa klinkt wel interessant.)
                Het schijnt ook dat jama erg langzaam groeit. Kan dit ook door de temperatuur komen?

                Comment


                  #9
                  Re: Curacao

                  Cannabis is een C4-plant. Bij een C4 plant kan geen lichtverzadiging optreden. Door de enorme lichtdruk/warmte en de krachtige wind zal er veel water verdampen via het blad. Een volwassen buitenplant in Nederland kan op warme dagen makkelijk 2 liter water aan, soms het dubbele. Ik vermoed dat je veel water zal moeten geven.
                  Jamazaad ken ik niet, maar ik vermoed dat dit zaden zijn van Jamaica wiet. Jamaica (en Mexicaanse) wiet zijn volgens mij sativa's. Deze gaan inderdaad langzamer dan indica's. Dit komt niet door de temperatuur maar is genetisch zo bepaald. De sativa's zijn geliefd door hun energieke high, terwijl indica's een meer loom gevoel geven.
                  Last edited by Xtreme; 30 September 2010, 15:56.

                  Comment


                    #10
                    Re: Curacao

                    ok, thanks voor de informatie
                    Morgen ga ik op materialen jacht. En ik denk dat ik deze week nog kan beginnen met planten.

                    Comment


                      #11
                      Re: Curacao

                      Maak een fotoverslag: dan kunnen we jaloers worden op een medekweker, die in een perfect klimaat woont. Succes.

                      Comment


                        #12
                        Re: Curacao

                        Zal ik doen, en bedankt

                        Comment


                          #13
                          Re: Curacao

                          Hallo Ganjaplant,

                          Volgens mij hoef je niet te wachten met de aankoop van zaden tot je op vakantie bent in Nederland. Bij de Seedshop Azarius (een heel betrouwbare zaadleverancier) kun je via internet je zaden bestellen. Je eigen verantwoordelijkheid begint bij het feit of het bezit en/of voorhanden hebben van wietzaden onder vigeur van de nationale wetgeving al dan niet strafbaar is. Als ik in jouw situatie verkeerde zou ik het volgende doen:
                          - bij het langer worden van de dagen de 1e ronde: 1 of 2 AF-soortjes, bijvoorbeeld Big Devil en AK 47, alsmede 1 of 2 reguliere soortjes, waarvan 1 sativa en 1 indica ontkiemen. Ik weet namelijk niet hoe reguliere soorten omgaan met een relatief klein verschil in de fotoperiodiciteit.
                          - bij de 2e ronde zou ik 1 maand voor de langste dag alleen sativa's en indica's laten ontkiemen: reden daartoe is dat de planten alsdan het langer worden van de dagen herkennen ( en groeihormonen aanmaken) en het korter worden van de dagen herkennen (bloeihormonen aanmaken).
                          Op die manier kun je al na 1 jaar bepalen wat de meest succesvolle methode is, omdat je dan nagenoeg alles ondervangt. Je hebt dan ongetwijfeld een mooi rokertje van je AF-soorten, je weet het resultaat van je vroeg ontkiemde reguliere soortjes en je weet het resultaat van de 2e ronde van de reguliere zaden.
                          Last edited by Xtreme; 1 October 2010, 08:03.

                          Comment


                            #14
                            Re: Curacao

                            Bon notche Ganjaplant,
                            Waar staat je hut ?
                            Mijne staat in Sta Maria

                            Kijk of je bij Centrum biologische pokon kan krijgen, daar hebben ze zoveel en ik heb het daar ook vandaan of als ze het hebben bij een tuincentrum op zoek naar ecostyle producten , iets is beter als niets
                            Autoflowers heeft geen zin op ons BonBini eiland omdat er maar 13 uur licht is op z'n max
                            Sativa's kunnen heel goed en indica's kunnen ook maar dan moet je ze wat licht bij geven onder tl
                            Voor je zaden ontkiemt zou ik ze wel een nacht in de vriezer leggen en als je zaden bewaart dan wel in de koelkast
                            Als je slim bent sluit je het tuindrip systeem aan op je plant/pot zodat ze automatisch water mee krijgt , als ze in de zon en de wind staat dan is mijn ervaring dat ze 3 a 5 liter per dag kan verwerken

                            Helaas worden er op dit moment veel kweeken gepakt op Curacao dus hou je mond en doe het stiekem , futura wel eens van binnen gezien ?!!!

                            Ajo
                            Ventje
                            Living in Second live for real

                            Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                            Comment


                              #15
                              Re: Curacao

                              "Autoflowers heeft geen zin op ons BonBini eiland omdat er maar 13 uur licht is op z'n max"

                              Dan ben ik bang, dat je planten meteen gaan bloeien als ze buiten staan. Als dat zo is, dan zul je ze evt. binnen voor kunnen groeien.
                              [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                              Comment

                              Bezig...
                              X