Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Planten oogsten of nog even wachten?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Planten oogsten of nog even wachten?

    Korting op 420shop
    Beste forum genoten,

    Ik heb 2 plantjes op mijn balkon staan, maar ik vroeg me af of ik ze al om moet hakken, een deel van de haartjes is bruin en een deel wit. Alleen de linker plant begint rot te krijgen en heb er al 1 bud af moeten knippen omdat daar rot inzat. Het zijn the church feminized seeds van greenhouse. Met name de haartjes aan de bovenkant van de toppen zijn al bruin, middenin grotendeels wit.

    hier de foto's:

    afbeelding020.jpg
    afbeelding015j.jpg
    afbeelding019a.jpg

    #2
    Re: Planten oogsten of nog even wachten?

    Als je op het perfecte moment wil oogsten moet je eens kijken op het forum en zoeken naar 'Trichomes'. Er is een goede topic over wanneer je het beste oogst. Daarnaast kan je gewoon kijken naar de haartjes (pistels) of die 70% bruin zijn en dan kan hij theoretisch gezien om. Het kan /moet eventueel vroeger als je al met rot zit (zoals nu het geval is). Maar je moet kijken of het erg is of niet en of je plant niet nog te lang moet staan. Kan je even een betere close-up van je plant (toppen liefst) nemen?

    Comment


      #3
      Re: Planten oogsten of nog even wachten?

      Hier meer foto's! Ze moeten eigenlijk om, want ze gaan mijn dak opnieuw maken. Dus als ze rijp zijn laat het ff weten.

      afbeelding031.jpg

      afbeelding032.jpg

      afbeelding033m.jpg

      afbeelding029t.jpg

      afbeelding030.jpg

      Comment


        #4
        Re: Planten oogsten of nog even wachten?

        niemand?? Wil ze eigenlijk morgen omkappen, maar wil natuurlijk niet minder wiet hebben.

        groetjes

        Comment


          #5
          Re: Planten oogsten of nog even wachten?

          morgenavond gewoon omdoen , kijk naar die haartjes , ze zullen wel aalemaal al melkwit zijn en waarrschijnlijk heb jeer ook al amberkleurige een hoop . gewoon klein topje afbreken en tegen het licht inhouden om gbeter de trichomen te zien. alle trichomen amber rijp en als de paddestoeletjes al bolletjes zijn dan ben je al wat laat , dus check die haartjes (trichiomen) uit. zie een van vorige reacties war ,
          en gast je wiet zal niet slechter zijn door iets vroegere te oogsten . en je zult er zeker geen mindere wiet door hebben , juiste tijdstip om te oogsten is zeer belangrijk voor buitenwiet en droogmethode ook anders heb je misschien hoogwaardig geoogst maar is je wiet niet van je dat .L
          en wil je weten hoe je dat moet doen , niet te lui zijn en zelf op zoeken,
          dan leer je tenminste nog iets.

          de groeten
          en veel oogstplezier

          Comment


            #6
            Re: Planten oogsten of nog even wachten?

            Moeten ze nou wel om of niet? Gaat er nog meer wiet aan groeien of niet? IS het tijdstip nou wel belangrijk of niet? Snap je verhaal niet helemaal...

            Comment


              #7
              Re: Planten oogsten of nog even wachten?

              Ik zou ze noog staan laten zeker met het goede weer momenteel. Grtz

              Comment


                #8
                Re: Planten oogsten of nog even wachten?

                Zou ze nog even laten staan als ik jou was dan zal je zien dat de topen dikker zullen worden en op zullen zwellen.
                Verder zien je planten er niet echt gezond uit veel bruine bladeren enz.
                Kijk is met een vergroot glas op de top van je plant en kijk naar die kleine glimmende balletjes als ze wit zijn of amber nog beter kan je oogsten.
                Ik weet niet wanneer ze je dak komen doen maar probeer ze zolang mogelijk te laten staan.

                groetjes Bella
                God was never on your side..

                Comment


                  #9
                  Re: Planten oogsten of nog even wachten?

                  Weet dat ze er niet super gezond uitzien, komt omdat het zonlicht er niet meer goed opkomt door de lagere stand van de zon. De rechter ziet er overigens nog veel beter uit als de linker( veel vitaler). Mijn balkon zit op het noord westen dus dat is wel wat minder, er zitten nog best grote toppen aan voor het licht dat ze krijgen vind ik.

                  Comment

                  Bezig...
                  X