Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Schimmel en toprot vermijden, hoe?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Schimmel en toprot vermijden, hoe?

Korting op 420shop
    Hey gasten,

Ik ben een first-time grower en heb een paar dagen geleden 1 van mijn 2 buiten planten geoogst. Bij het oogsten vond ik 1 top die bruin en naar was, een vriend van me vertelde dat dat toprot was en dat ik het eruit moest knippen dus gedaan.

De toppen heb ik opgehangen in een kast om te drogen maar toen ik vandaag checkte heb ik meer rot gevonden die er in eerste instantie echt niet was. Ik heb het forum al een beetje doorgespit en dit zijn de verbeteringen die ik heb gemaakt/ga maken:
    - kast open doen; het is blijkbaar goed om de kast een paar keer per dag open te laten staan voor een periode van pak m beet 10 minuten
    - lucht ventilatie; ik heb een klein ventilatortje in de kast gezet (niet op de toppen gericht)
    - luchtvochtigheid aanpakken; morgen zet ik een vochtvreter in de kast

Mijn vraag is zijn er nog andere dingen die ik kan doen om verdere rot te voorkomen? Also, morgen knip ik bij daglicht alle aangetaste shit eruit, kan ik de delen die nog groen zijn maar wel door de rot te verwijderen los van de rest van de top zijn nog apart drogen en op smoken?

Echt alle tips en info zijn zeer welkom en worden nog harder gewaardeerd!

Re: Schimmel en toprot vermijden, hoe?

Toprot is een schimmel, iets beschimmeld opeten is nog het ergste niet, maagzuren vallen dat wel aan, maar een schimmel oproken? al die schimmelsporen in je longen?!

je kan er enkel iceolator hash van maken OF de topjes watercuren, zoek maar eens op.

En als er echt veel rot in zit, oogsten voor alles beschimmeld.

gtzz

Comment

voorkomen van rot: rot komt door slechte lucht circulatie icm met hoge rv: zet een dimmer op je afzuiger en besproei je planten minder tot niet. watercuren is idd een midel wat je toppen kan redden als ze gehavend zijn, ben het met je eens janleuri
      Hi doe mij maar 20 euro bubblegum... Hebben we nie we hebben wel sportlife

Comment

Het gaat over buiten planten Funky...

Drogen met een hogere temperatuur en zeker geen toppen tegen elkaar laten hangen/liggen.
        Het is al weken een hoge luchtvochtigheid, heb hier ook problemen met drogen...gelukkig hier geen rot.

Comment

Als je de rot verwijdert uit je aangetaste toppen, kun je de rest laten drogen en gewoon oproken.
          De mijne hangen op zolder, waar het prima drogen wil zonder ventilator e.d.

Comment

Bedankt voor de tips gasten, heb vandaag de rot verwijderd en kijk nog even hoe het staat morgen maar heb het idee dat er nog wat schimmel is. Zal morgen even wat foto's uploaden. Als het dan nog schimmel is is denk ik watercuren de beste optie.

Comment

ben benieuwt hoe jij het hebt liggen droogen altijd ondersteboven hangen in een ruime kamer bespaar daar niet op ook niet te dicht opelkaar hangen hou voldoende ruimte en een kamerteperatuur van minimaal 16 en maximaal 18 graden moet het goedkomen dacht ik succes en ben benieuwt naar de fotos

Comment

Hmm, kan helaas niet zulke close-up shots maken om te zien waar ik het over heb. Zie echter wel kleine witte haartjes op de stengels en onderkant van de bladeren, da's niet de bedoeling toch? Watercuren voor de zekerheid? En kan watercuren wel als ze al een halve week hebben hangen drogen?

Comment

Bezig...
                X