Ik heb in de tuin langs de schutting een perkje waar struiken en bloemen horen te groeien, hier groeiden alleen klimplanten en die hebben dat perkje bedekt. Toen ik bezig was om de aarde daar om te scheppen om de wortels van de klimplanten en een boomstronk daar te verwijderen, kwamen er steeds meer hommels tevoorschijn met een rode achterkant. Ik ben er vrij zeker van dat dit steenhommels zijn en die leven deels ondergrond of in kieren van stenen muren daarom denk ik ook dat ze ondergronds een nestje hadden, want op 1 plukje wortels die ik opgegraven had zaten 10tallen van deze diertjes opgepropt op elkaar. (ik dacht eerst eigenlijk dat ze iets lekkers aan het eten waren.)
Nadat ik de wortels verwijderd had dacht ik weer wat zand over het nestje te schuiven, Toen ze hevig protesterend begonnen te zoemen dacht ik: ik laat het maar hoe het is.
Wat zouden jullie in zo een geval doen? ik heb weinig verstand van de beestjes wat ik wel weet is dat koolmeesjes ze soms pakken, vandaar ook mijn vraag want nu ligt het nestje half bedekt op de bovengrond.
Nadat ik de wortels verwijderd had dacht ik weer wat zand over het nestje te schuiven, Toen ze hevig protesterend begonnen te zoemen dacht ik: ik laat het maar hoe het is.
Wat zouden jullie in zo een geval doen? ik heb weinig verstand van de beestjes wat ik wel weet is dat koolmeesjes ze soms pakken, vandaar ook mijn vraag want nu ligt het nestje half bedekt op de bovengrond.
Comment