Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe makkelijk buitenshuis drogen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe makkelijk buitenshuis drogen?

    Korting op 420shop
    Hey allemaal,

    Ik ga volgend jaar met een vriend onze eerste guerilla proberen en we vroegen ons af er makkelijke manieren zijn om het droogproces op een afgelegen plaats te laten doorgaan en relatief onzichtbaar aangezien we het wegens onze ouders thuis niet kunnen drogen.
    Alle tips zijn welkom!

    Een tweede vraag die ik ook heb, kan je nog niet-gedroogd materiaal in de vriezer bewaren en later drogen?

    Dank bij voorbaat,
    Snert

    #2
    Re: Hoe makkelijk buitenshuis drogen?

    Nee da kan je niet in de vriezer tussen de boerenkool bewaren.

    Lees even wiet oogsten drogen
    Last edited by Jointjedraaien; 13 June 2011, 02:02.
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Re: Hoe makkelijk buitenshuis drogen?

      Oorspronkelijk geplaatst door snert View Post
      Hey allemaal,

      Ik ga volgend jaar met een vriend onze eerste guerilla proberen en we vroegen ons af er makkelijke manieren zijn om het droogproces op een afgelegen plaats te laten doorgaan en relatief onzichtbaar aangezien we het wegens onze ouders thuis niet kunnen drogen.
      Alle tips zijn welkom!

      Een tweede vraag die ik ook heb, kan je nog niet-gedroogd materiaal in de vriezer bewaren en later drogen?

      Dank bij voorbaat,
      Snert
      eventueel iemand die je kan vertouwen een goede kennis etc, tuinhuisje ofzo kacheltje erin mocht het te koud worden, en een zwenk ventilator.

      Comment


        #4
        Re: Hoe makkelijk buitenshuis drogen?

        Je kan eventueel je natte toppen invriezen, nadien drogen gaat niet, maar je kan ze bevroren in je jointje rollen (Wel zorgen dat het goed luchtdicht verpakt zit, dus geen plastic maar glazen inmaakbokalen).
        Enkele vrienden van me deden dit vroeger en was wel ok, alleen een andere smaak en lichter van effect dan goed gedroogde toppen.
        Geen aanrader dus maar wel mogelijk, wat buiten drogen niet is.
        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...0x45x73-64watt

        Comment


          #5
          Re: Hoe makkelijk buitenshuis drogen?

          Een kennis heeft in een vochtige schuur een paar zuurkool vaatjes staan met een rooste onderin.
          Onder dat rooster staat een grote vocht vreter, (bakken met calciumchloride)

          De geknipte koppen gaan op een stuk horregaas op het rooster. Dat werkt goed.
          Wel omslachtig, maar voor hem de beste oplossing.

          Misschien heb je hier iets aan.

          Grtz, HJM
          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

          Comment


            #6
            Re: Hoe makkelijk buitenshuis drogen?

            Yep, lekker naast je wiet leggen die rommel.

            Calciumchloride is niet buitengewoon gevaarlijk, maar bij zijn anhydride vorm is voorzichtigheid toch aangeraden.
            Die mag niet worden ingenomen, want bij aanraking met water komt veel warmte vrij, hetgeen tot ernstige inwendige verbrandingen kan leiden.
            Ook is het aan te bevelen om handschoenen te dragen bij het manueel uitstrooien.
            Calciumchloride in elke vorm moet weggehouden worden van kinderen.
            Last edited by Jointjedraaien; 13 June 2011, 02:03.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Hoe makkelijk buitenshuis drogen?

              Geen paniek zaaien over zaken waar je geen verstand van hebt.

              Ik heb er tonnen van weg gestrooid als calcium meststof in graan en op gras. (wintermest)
              En al die vochtvreters die overal worden verkocht hebben ook nog geen kinderen vermoord.!!!
              En over anhydride heb ik het niet gehad.

              Bovendien gebruik ik het om mijn zaden bank droog te houden, daar zou ik dan ook maar ver van blijven

              Alaaf, HJM
              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

              Comment


                #8
                Re: Hoe makkelijk buitenshuis drogen?

                Alvast bedankt voor de antwoorden!

                @belladonna: Ik heb dat al doorgelezen en bij mijn weten staat er nergens in of je je oogst al dan niet kan bewaren in de vriezer? +Hoe weet je dat zo zeker, heb je het zelf al eens geprobeerd dan? Je kan toch ook gwn wat erwten invriezen en later er terug uithalen ik zie niet echt in waarom dat met wiet niet het geval zou zijn.

                @Teiwaz: O.o dan brandt die wiet toch langs geen kanten ofwel?

                @QNQ: Je link werkt niet: Systeembericht: Sorry, er zijn geen resultaten gevonden. Probeer een andere zoekterm.


                @HJM: Bedankt, deze mogelijkheid ga ik verder onderzoeken.

                Comment


                  #9
                  Re: Hoe makkelijk buitenshuis drogen?

                  Gewoon invriezen joh. Dat doe ik ook altijd met sla. Je wilt gewoon geen andere sla meer!

                  Comment


                    #10
                    Re: Hoe makkelijk buitenshuis drogen?

                    verse wiet invriezen kan wel degelijk, deze later ontdooien en dan drogen gaat ook prima hoor. Je wiet word er wel iets bruiner van. Gedroogde wiet invriezen is ook een optie en is zo jaren te bewaren. Onze oosterburen vriezen bijna alles in.

                    Grtz

                    Comment


                      #11
                      Re: Hoe makkelijk buitenshuis drogen?

                      Alleen knipt die wiet k.t. !!!

                      Ik zou het altijd eerst knippen, ongeacht wat je er later mee doet.
                      Mooi gedroogd en dan in een strijkzak vacuum invriezen gaat inderdaad goed.

                      Grtz, HJM
                      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                      Comment


                        #12
                        Re: Hoe makkelijk buitenshuis drogen?

                        Heb je een vriezer op je kamer dan? Denk niet dat je moeder een lekkere bouillon zal trekken als ze je oogst in de vriezer vindt

                        Comment


                          #13
                          Re: Hoe makkelijk buitenshuis drogen?

                          Bedankt Monty & Xtreme, klare duidelijke antwoorden.

                          @Sjtroemf: Gwn lege pizzadoos of lasagnedoos opvullen, terug dichtlijmen en klaar is kees. Mijn moeder freet zo'n dingen toch nooit

                          Comment


                            #14
                            Re: Hoe makkelijk buitenshuis drogen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door snert View Post
                            @Teiwaz: O.o dan brandt die wiet toch langs geen kanten ofwel?
                            Hey,
                            Die brandt perfect mee Wel geen uur meer laten liggen zodat de wiet ontdooit, maar ineens aansteken en rustig oproken
                            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...0x45x73-64watt

                            Comment


                              #15
                              Re: Hoe makkelijk buitenshuis drogen?

                              Drogen in een grote kartonne doos onder in vochtvreter doos dicht plakken en week later open maken en kijken .
                              Zo heb ik dit jaar mijn wietje op zolder ge droog en geen geur op zolder wel droge wiet.
                              Ik had een grote kartonne doos van een wasmachine draden in op gehangen en klaar.

                              p.s vries is een krop sla in en haal het er 2 dagen later uit en ontdooi het is en dan wil je het echt niet eten geloof me
                              God was never on your side..

                              Comment

                              Bezig...
                              X