Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Guerilla kweek vraagjes...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Guerilla kweek vraagjes...

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik zou graag deze zomer starten met een guerillakweekje maar weet hier niet zo veel van...
    Heb al veel gelezen op dit forum maar had graag nog wat raad van echte kenners...

    Ik had gedacht aan 3 soorten : Lemon skunk (greenhouse)
    The Church (greenhouse)
    Highway delight (HQS)

    Deze soorten zouden goed tegen rot kunnen en geschikt zijn voor in vochtiger klimaat...
    Iemand hier ervaring mee ?
    En kan ik best mijn plantjes voorgroeien of direct na het ontkiemen planten op de guerillaplek?
    De plek die ik heb uitgekozen is omringt door maisvelden , netels , vlierbessenstruiken...
    Is het dan nog nodig om bij te voeden?

    Ik hoop iets te horen...

    THX

    #2
    Re: Guerilla kweek vraagjes...

    Het is wel aan te raden om eerst voor te groeien en ze dan pas uit te zetten. Zo hebben ze enige voorsprong op hun omgeving en zijn ze niet zo super teer tegen vraat van vogels e.d.

    Comment


      #3
      Re: Guerilla kweek vraagjes...

      Ok thx...maar hoe lang moet ik ze dan laten voorgroeien?
      Zo een dikke 2 weken ?

      Comment


        #4
        Re: Guerilla kweek vraagjes...

        ja dat zal wel voldoende zijn... als je langer doet zal het lastig worden om te vervoeren
        In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

        Comment


          #5
          Re: Guerilla kweek vraagjes...

          Ik zet ze uit als ze een mooie kluit wortels hebben, de grootsten zijn dan tegen de 25cm ofzo. Soms -als er teveel in leven blijft- wat eerder omdat ik thuis niet teveel van ons groene wonderboompje wil hebben staan.

          Bijvoeden zou ik niet zomaar doen, maar da's mijn mening, geen heilige graal. Mocht het echt noodzakelijk zijn kan je altijd wat van die langwerkende mestkorrels ofzo gebruiken, maar zoals gezegd : ik doe dat bijna nooit (laatste 3 jaar guerrilla op meerdere spots, 1 plek vorig jaar wat extra's gegeven. Resultaten zijn niet optimaal maar goed genoeg en voor guerilla (waar het tenslotte altijd afwachten is wat er over blijft) boven verwachting.

          Zie Janleuri's gids mbt guerilla > handige info voor de starter !
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #6
            Re: Guerilla kweek vraagjes...

            Ok bedankt...kan ik ze voorgroeien onder een 18w tl lamp coolwhite?En hoeveel maximum?Want ben niet zo gek op die hps lampen...Of hebben jullie een beter voorstel?Spaarlamp?

            Comment


              #7
              Re: Guerilla kweek vraagjes...

              Niet echt betrouwbare soorten buiten.
              Af en toe bespuiten met Teldor en Finesse om en om . Tot 3 weken voor de oogst.

              Als op jou spot herten en konijnen voorkomen, wachten met buiten planten tot er genoeg te eten is. (begin juni)
              Anders vreten de beesten jou "sla" op.
              En strooi er wat slakken korrels om heen. Let er wel op dat er op moet staan dat er Bitrex in zit.
              Dit is een zeer bittere stof die voorkomt dat andere dieren er aan eten.

              Zorg dat de plant een bron van silicium krijgt, dat scheelt een hoop ziektes.
              Neem waterglas, lava of basalt meel.

              Succes, HJM
              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

              Comment


                #8
                Re: Guerilla kweek vraagjes...

                voorgroeien hoeft niet noodzakelijk onder een lamp, je kan dat ook buiten doen. en ze snachts binnen halen als het vriest. of gewoon in een (mini)serre. voor onder lampen voor te groeien kijk je best even bij micro kweekjes. daar staat vanalles over spaarlampen tl buizen en de juiste kleurcodes

                Comment


                  #9

                  Comment

                  Bezig...
                  X