Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe plantjess

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nieuwe plantjess

    Korting op 420shop
    Hey.

    Ik heb vorig jaar een aantal plantjes gehad en heb er aardig wat plezier aan gehad
    Het was een buiten kweek met White Widow.

    Nu wil ik weer over een tijdje (met wat beter weer buiten) eens gaan beginnen.
    Ik heb eens een beetje rondgekeken op sites voor zaadjes wat ik dit jaar eens zal gaan nemen

    Ik wil sowieso gefeminiseerd dit jaar alleen zat ik een beetje te denken:
    Auto flower of niet?
    Mij lijkt het wel handig omdat die niet precies mee hoeft met het weer (eind oktober oogsten en die uren zon), alleen de oogst is wat minder.
    Als ik geen auto flower plant zou nemen heb ik wel wat meer oogst alleen zit ik misschien straks wel met een grote struik die mee moet gaan met het weer, dan zou het mis kunnen gaan (kans is klein denk ik maar ik las het ergens) en heb ik mijn oogst pas eind oktober.
    (ik wil er graag lekker de zomervakantie van kunnen genieten:$)
    Ook met zo'n grote plant is het niet te doen om zelf de licht uren aan te passen.

    Nu heb ik ene beetje rond gekeken en kwam eigenlijk uit op de Royal Automatic Autoflower.

    Info over plant:
    Genetica: diverse soorten
    Oogst: 300 - 400 gr/m2
    Hoogte: 60 - 90 cm
    Bloeitijd: autoflowering
    Oogst: na twee maanden
    THC: 12 - 14%
    Effect: fysiek heldere high
    Zaden: 3 vrouwelijke

    Iemand ervaring met deze plant? (snel schimmel op kunnen komen, of het wel wat kan hebben qua weer, etc..)
    (En natuurlijk: hoe de oogst was.)

    Of andere soort plant?


    Alvast bedankt

    #2
    Re: Nieuwe plantjess

    er zijn tegenwoordig zoveel autoflowersoortjes bijgekomen moet je is kijken op wietzaadjes.nl ik ga dit jaar 6soortjes kweken van 5 zaadjes per keer en dan 10 plantjes tegelijk dus 3 oogsten
    tip op de startpagina van wietzaadjes.nl kan je in het linker kolom van je scherm autoflower ja nee indrukken druk op ja en dan zoeken krijg je een hele waslijst met soortjes waaruit je zeker een stuk betere plantjes met jouw specefieke wensen succes

    Comment


      #3
      Re: Nieuwe plantjess

      een niet-autoflower plant hoeft niet perse een grote struik te worden.. als je in niet al te grote potten kweekt, word de plant ook niet zo groot.
      hoe groter de pot, dus hoe verder de wortels kunnen groeien, hoe groter de plant.
      sigpic

      Comment


        #4
        Re: Nieuwe plantjess

        Oorspronkelijk geplaatst door joekie View Post
        een niet-autoflower plant hoeft niet perse een grote struik te worden.. als je in niet al te grote potten kweekt, word de plant ook niet zo groot.
        hoe groter de pot, dus hoe verder de wortels kunnen groeien, hoe groter de plant.
        maar hoe kleiner de pot hoe moeilijker je plant er vooral in de bloei er mooi gezond uit te laten zien

        Comment


          #5
          Re: Nieuwe plantjess

          Als je voor jezelf een bepaalde deadline hebt voor wanneer je het wilt roken, kan je misschien beter denken aan een binnenkweekje. Dan heb je namelijk je de groeitijd van de plant zelf in de hand met het aantal lichturen, en je kan in de winter kweken waardoor je in het voorjaar en zomer volop kan roken.
          Het nadeel daaraan is dat je met een korte groeiperiode een kleinere plant krijgt. Maar dat kan je weer overbruggen door er meer te zetten.
          Persoonlijk gebruik ik voor buitenkweek normale zaden (geen autoflower wel feminised), stop ik mooi in de volle grond voor een grote bos met mooie opbrengst. Over de grote van de plant en problemen met het weer en dergelijke maak ik me niet al teveel zorgen. Omdat deze in de volle grond staat kan de plant haar wortels uitgebreid kwijt, waardoor ze heel stevig staat. Mocht er nou een dreigende storm aan komen, dan plaats ik een simpel frame-werk om de planten. Doordat ze weinig bewegingsruimte hebben kunnen ze niet knakken.
          Als je om andere redenen geen grote bos wilt, kan je altijd nog met potten aan de gang gaan.

          Comment


            #6
            Re: Nieuwe plantjess

            Remcoo, ik doe ongeveer wat jij ook wilt denk ik.
            Heb geen zin om te wachten tot na de zomervakantie, dus heb ik nu ook al wat autoflowers laten ontkiemen (ze zijn nu zo'n 8cm hoog).
            Ik zet ze voorlopig in een prima klimaat, aan de vensterbank. (waar de meeste zon komt ) Het zou dus zeker kunnen dat ik niet zo'n super oogst ga hebben, maar ik zet er vanaf juni nog andere om de volle zomer
            zijn werk te laten doen

            Comment

            Bezig...
            X