Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek, vragen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek, vragen

    Korting op 420shop
    Hey,

    Ik, zou dit jaar willen beginnen aan mijn eerste kweek. Ik heb al redelijk wat gelezen over hoe je cannabis zaden moet kweken, maar ik blijf toch nog met wat vragen zitten.

    1. Kan er iemand mij nu is stap voor stap het kweekproces uitleggen met ongeveer een tijdschatting bij?

    2. Stel nu dat je een slechte zomer hebt met bijna geen zon, gaan je plantjes dan allemaal mislukken?

    3.Ik was van plan om een pakketje te kopen van sensi seeds genaamd, de outdoor mix, hierin zitten 5 soorten: Early Girl(5 zaden), Early Skunk (5 zaden), Ruderalis Skunk (5 zaden), Ruderalis Indica (5 zaden) en Guerrilla's Gusto (5 zaden). Nu was mijn vraag of dit wel ideaal is voor beginners en of ik niet beter 10 zaadjes van dezelfde soort koop?


    Alvast Bedankt.

    Last edited by jointel; 24 February 2011, 07:14.

    #2
    Re: Eerste kweek, vragen

    Zaden die je daar noemt is niks mis mee mooie buiten soortes. Voor de rest, neen er is geen kant en klaar kweekschema. Wij allen hebben ons wat ingelezen en kweken dan op eigen inzichten met behulp van de basiskennis. zonder de basis, wat gewoon lezen is, ja gaat dat idd niet lukken. Veel succes met het lezen van de verslagen en je eigen mening daaruit maken.

    Grtz Monty

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweek, vragen

      zo dat zou betekenen dat je vijf soortjes hebt om te roken dat is beter dan een heel jaar dezelfde wiet vind ik dan als je het net als mij allemaal voor jezelf is op een paar kleine giftjes na dan

      Comment


        #4
        Re: Eerste kweek, vragen

        Ja idd, dacht ik ook, Maar ik zat eigenlijk nog met de vraag hoeveel plantjes er zouden uitkomen als ik bv 5 zaden plant.

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweek, vragen

          sensi is een goede zaadbank dus denk ik dat ze allemaal wel zouden uitkomen, maar dat weet je natuurlijk nooit zeker. De helft ervan worden vrouwen gemiddeld, kan meer of minder zijn...

          gtz

          Comment


            #6
            Re: Eerste kweek, vragen

            Ok, alvast bedankt, nu weet ik toch al iets meer.

            Maar blijf nu nog met 1 vraag zitten, Hoeveel haal je zo gemiddeld van 1 plant af want ik heb al veel vesrchillende dingen gelezen.

            Comment


              #7
              Re: Eerste kweek, vragen

              van niks tot 1000 gram volgens sommige zaadleveranciers. moeilijk om te zeggen, hangt van veel dingen af.

              Comment


                #8
                Re: Eerste kweek, vragen

                Ok, bedankt,

                Heb btw ook nog 10 zaden gefemiseerde early skunk gekocht, ze zeggen dat deze sneller bloeit dan andere. En mag je eigenlijk in bv augustus als er een paar toppen aanhangen al een paar blaadjes afplukken of is dit niet aan te raden?

                Comment


                  #9
                  http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste kweek, vragen

                    Ok, bedankt.

                    Nu op sommige websites vertellen ze mij dat je je wiet plantjes beter uit de wind plaatst en op andere sites dat je ze beter in de wind laat staan, nu vroeg ik mij af of ik die early skunk zaadjes beter uit of in de wind laat staan, en ook of ik het onder een dakje moet zetten zelfs als het niet regent of maakt dat niet uit?

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste kweek, vragen

                      In de wind kunnen ze makkelijker drogen maar als ze echt op een vlakte staan kunnen er takken afbreken door de wind..
                      Wat bedoel je met een dakje erboven? plastic erover spannen lijkt mij geen goed idee. Het houd zonlicht tegen en er kan condens ontstaan waardoor het juist vochtiger word.
                      Een serre is een beter alternatief.


                      gtz

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste kweek, vragen

                        Wat ik van plan was van te doen was een rond kotje te maken gemaakt van kippengaas(zie foto).

                        En ik was hierbij van plan om er een plastic folie rond te spannen zodat de plantjes uit de wind stonden, ik zou ook enkele gaten maken in het kotje zodat er toch wat wind kan inkomen maar ook niet te veel. Ik was ook van plan om er een afhellen dakje van plastic bovenop te zetten, zodat het water er kan af lopen en zodat het plantje uit de regen stond of is het niet erg dat het plantje in de regen gaat staan?

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste kweek, vragen

                          Het is in principe niet erg dat je planten in de regen staan. Alleen als het najaar erg nat is kan het zomaar zijn dat door al het vocht je planten gaan beschimmelen of toprot.

                          Ik heb afgelopen jaar dat zelf ook gehad bij 3 planten.

                          Terwijl het Swiss Miss was! Een soort speciaal voor buiten die vorstbestendig en schimmelbestendig zou zijn. Blijkbaar niet dus in oktober was heel de plant rot bruin etc.

                          Ik heb er nog nooit een dakje overheen gemaakt maar ik zit er wel aan te denken om in het najaar een overkapping te gaan maken over mijn plantjes om het ergste vocht uit de toppen te houden. Hierbij laat ik dan wel de zijkanten helemaal open zodat de wind er goed "doorheen" kan blazen anders wordt het een vochtige ruimte en dan heb je binnen 1 nacht gelijk overal toprot.
                          Last edited by Wierie Wierie; 2 March 2011, 19:03. Reden: TYPFOUTEN JONGEN!
                          NLX outdoor kweek 2011
                          Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
                          De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

                          Comment

                          Bezig...
                          X