Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Early skunk gefeminiseerd wanneer beginnen met ontkiemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Early skunk gefeminiseerd wanneer beginnen met ontkiemen

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Ik heb bij sensi seeds deze zomer 10 gefeminiseerde Early skunk zaden gekocht. Nu zat ik met de vraag wanneer ik ongeveer zou kunnen beginnen met ontkiemen. Ik was van plan van volgende week te beginnen met ontkiemen, ze dan in een potje steken en ze laten binnenstaan tot half april of begin mei, is dit een goed idee of begin ik hier best nog iets later mee?

    Ik had ook nog een vraag over het kotje dat ik gemaakt had voor buiten het plantje in te zetten. Het is een kotje gemaakt van kippengaas met plastic folie rond gespannen en ik vroeg mij af of ik niet beter een paar gaten zou maken in de gaas zodat het plantje een beetje wind krijgt en ook niet te veel?

    Alvast bedankt

    #2
    Re: Early skunk gefeminiseerd wanneer beginnen met ontkiemen

    Ik zeg altijd, gewoon eind mei buiten beginnen.

    Ik heb trouwens de ervaring dat die early skunk helemaal niet zo vroeg is. Een maat van mij had ze vorige zomer staan en ze gingen pas bloeien in oktober! Was dus een nazomer nodig geweest tot eind november om ze af te bloeien.
    Dat was dus niks geworden en bij hem komen ze nooit meer in de tuin te staan.

    Comment


      #3
      Re: Early skunk gefeminiseerd wanneer beginnen met ontkiemen

      Indien je niet gaat voorgroeien onder lampen wacht je best tot eind april om te zaaien. Aangezien de lichturen per dag nu nog 12 a 13 uur per dag is zullen ze in bloei schieten om dan in april terug in de groei te gaan. Dit veroorzaakt stress en gefeminiseerde zaden zijn al gevoelig om een hermafrodiet te worden. Dus ten vroegste midden april gebeginnen en ze overdag buiten zetten als het niet vriest of in een serre of in een propagator (Zo een mini serre). Als je echt een vroege soort wil ga dan voor deense soorten, royal dane, nadia, danish gold...... En als dat kotteke da ge gemaakt hebt bovenaan open is krijgen ze voldoende lucht.

      gtzz

      Comment


        #4
        Re: Early skunk gefeminiseerd wanneer beginnen met ontkiemen

        Ok, bedankt, en wat als ik ze nu wel zou voorgroeien onder lampen? Dus als ik het goed begrepen heb is het best dat ik nog wacht tot begin april voor te ontkiemen en laten voorgroeien tot half mei, eind mei

        Comment


          #5
          Re: Early skunk gefeminiseerd wanneer beginnen met ontkiemen

          Ja zou ik wel doen ik heb afgelopen jaar ook zaden eerst laten ontkiemen en toen binnen laten voorgroeien maar toen ze naar buiten gingen waren de plantjes erg gestressed en hebben ze zeker 1 tot 2 weken helemaal niet gegroeit. Als je ze binnenvoorgroeit zou ik toch in april beginnen pas.
          NLX outdoor kweek 2011
          Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
          De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

          Comment

          Bezig...
          X